• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PJGEPRTOP09 - nová šance? 15,95 % - 2014 volby do EP
    "Nová" politická strana... Dobrá, špatná?



    Volby do krajských zastupitelstev 2012

    rozbalit záhlaví
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    LONESTAR: Co to ma stim spolecneho? Jinak souhlasim, ale je to jina vec.
    LONESTAR
    LONESTAR --- ---
    THE_MIRACLE: stát platí (i z mých peněz) spoustu věcí, které jsem si u něj neobjednal...
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    HARALD: a ona ho nemuze poskytovat kazda banka?
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: ono úřední hodiny nejsou pracovní hodiny. spoustu věcí musí úředníci vyřizovat mimo úřední hodiny. že někteří úředníci se flákají, to neznamená, že tak činí všichni.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    _BENNY: a 10% mi jeste pripadne dost malo. pridal bych kazdemu urednikovi, ktery je 8 hodin kazdy den ve styku s obcany. kvuli urednim hodinam by stejne nedostal pridano nikdo.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    THE_MIRACLE: ok, ale nejdriv at 10% lidi stat vyhaze. vyhody neco stoji a vetsinovy danovy poplatnik dal svuj nazor ve volbach jasne najevo.
    HARALD
    HARALD --- ---
    THE_MIRACLE: ohledne toho stavebka, ze kdyby bylo ucelove, ze by nemely za chvili sporitelny z ceho pujcovat...
    Skutečně by neměly. Stavební spořitelna musí být od případné matky zcela oddělena. Ale právě proto směřují úvahy ministerstva financí tím směrem, že stavební spoření bude moci poskytovat každá banka. Pak by tento problém nehrozil.

    Opravdu si to myslite, kdyz u nas za kazdou stavebni sporitelnou stoji pomerne silna banka?
    Ale je tu jedna slabina. Ne každá SS má za sebou banku. Jen namátkou třeba taková Reiffeisen Stavební Spořitelna je vlastněná Raiffeisenbankou jen z 10%. Další příklady bych už musel dohledávat. Ale i tenhle problém zřejmě bude vyřešen tím, že se odprodají klientské kmeny nějaké z klasických bank.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Jinak jeste jak jsme se bavili ohledne toho stavebka, ze kdyby bylo ucelove, ze by nemely za chvili sporitelny z ceho pujcovat...

    Opravdu si to myslite, kdyz u nas za kazdou stavebni sporitelnou stoji pomerne silna banka?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    PONCIK: Znovu odpovídám, že za služby, které si od lidí objednává by měl i stát adekvátně platit a poskytovat adekvátní výhody.
    PONCIK
    PONCIK --- ---
    THE_MIRACLE: Znovu se ptám: No a co ?
    Je snad stát zaopatřovací ústav ??
    A hned si odpovim: Neni !!!!
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Státní zaměstnanci přijdou navíc ještě o příspěvky a připojištění – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/finance/212767-statni-zamestnanci-prijdou-navic-jeste-o-prispevky-a-pripojisteni.html
    FIN
    FIN --- ---
    MATEEJ: ale jinak souhlasím. po tom, co jsem viděl, mám takový dojem, že vyrazit 1/3 byrokracie všude by znamenalo, že by se zbytek v kanclu konečně nenudil a ještě by měl vyšší plat.
    FIN
    FIN --- ---
    MATEEJ: promiň, matěji, ale ty jen obhajuješ špatný systém tím, že "by to mohlo být ještě horší". a to je myšlenkový postup, který nemohu přijmout - tak si ho ze svých daní plať, protože by to taky mohlo být mnohem a mnohem lepší. jaktože naši státní zaměstnanci sami prostřednictvím svých odborů tedy nepožadují přísné kontroly nezávislým subjektem?

    vyhoďme x zbytečných byrokratů, ušetří se hromada platů, vyberme nezávislý subjekt a svěřme mu přísné kontroly, zaveďme ono odměňování za píli a výkon a kontrolnímu subjektu svěřme odměnu pokaždé, když chytí nějakého bosse, jak dealuje kamarádům a ne pilným pracovníkům.

    ano, chyba je v tom, že se mnoho lidí, včetně tebe, děsí možného rizika, ale o zavedení kontrolního systému neuvažuje. tak o tom, sakra, uvažovat začněte. jsem si jist, že když si na úřad finančním vyzvednš seznam místních podnikatelů, chvíli je budeš obcházet a ptát se, sakra se dozvíš, jak to na místním fu funguje, kdy jim tam poradí a věci vyřeší a kdy ne, kolikrát tam musí, kolik je to stálo času atd.

    a to mi věř, že efektivita se dá měřit i jinak. když v nějaké firmě dokáže 300 - 400 platů a dokemntace zptracovat trio účetních, nepotřebuje na totéž úřad dvě tři patra. jen v případě, že je něco velice špatně.
    HARALD
    HARALD --- ---
    THE_MIRACLE: Nevšiml jsem si, že by někdo říkal "na co si stěžují" s odkazem na průměrný plat. Průměr tu padal při srovnání státního a soukromého sektoru.

    Fakt je ten, že se vládě nedaří tuhle docela těžkou oblast nějak srozumitelně vysvětlit a odbory svými demagogickými čísly (viz rozklad poklesu platu až o 16 000) situaci nezlepšují, ale úmyslně ještě komplikují.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    HARALD: Samozrejme mas pravdu, jen mi vadi, ze se toho dost zneuziva. Na jednu stranu se uvadi, ze to je preci jasne, ze je tato informace ponekud zkreslujici a na druhou se rika - co si stezuji, vzdyt maji prumernou mzdu XY...
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    FIN: Všechno se dá nějak zneužít... Ano, ale když je něco zneužíváno už dnes a v důsledku plánovaných změn bude pro ten samý způsob zneužívání jenom větší pole působnosti, přijde mi, že ty plánované změny tak nějak nepřinášejí správné řešení.
    V současnosti neexistuje způsob, jak rozdělování odměn kontrolovat. Ono to jde taky kontrolovat dost těžko. Netvrdím, že nějaký systém kontroly nelze vymyslet, ale zcela určitě by s ním souvisel nárůst byrokracie. A nejsem si jistý, zda se o zavedení takového (funkčního) kontrolního mechanismu vůbec uvažuje.

    Navíc si myslím, že mezi efektivním (a hlavně rychlým) úřadováním a způsobem rozdělování odměn není žádná výrazná souvislost.
    Měřit efektivitu soukromého podniku lze velmi snadno, ziskem nebo ztrátou. U jakékoli neziskové organizace to jde podstatně hůř, protože i navýšení počtu úředních úkonů za dané období nemusí nutně znamenat, že ti úředníci pracují lépe.
    HARALD
    HARALD --- ---
    THE_MIRACLE: platy vysokých funkcionářů se započítávají i v jiných oblastech a dokonce i v soukromém sektoru. platy ve všech skupinách mají tu samou vlastnost, že většina jich je pod průměrem. průměr platů má smysl jako veličina pro porovnání různých skupin mezi sebou a pro porovnávání trendů. nic víc. je zajímavé, jak o tomto prostém faktu vzniká neskutečně velké množství článků.
    TEKKIT
    TEKKIT --- ---
    trocha mediálního "vrtěti psem":

    [ TEKKIT @ Média ]
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    John získal výhodu pro policisty. Většinu z nich ale více trápí nízké platy - iDNES.cz
    http://zpravy.idnes.cz/john-ziskal-vyhodu-pro-policisty-vetsinu-z-nich-ale-vice-trapi-nizke-platy-1ul-/domaci.asp?c=A100923_121704_domaci_js


    Policisté tak často právem poukazují na "ošemetnost" oficiálních průměrných platů v rámci celé policie. Ten totiž dosahuje až 32 500 korun. Započítávají se do něj ale vysoké platy krajských ředitelů a dalších funkcionářů.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam