• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PJGEPRTOP09 - nová šance? 15,95 % - 2014 volby do EP
    "Nová" politická strana... Dobrá, špatná?



    Volby do krajských zastupitelstev 2012

    rozbalit záhlaví
    LONESTAR
    LONESTAR --- ---
    THE_MIRACLE: stát platí (i z mých peněz) spoustu věcí, které jsem si u něj neobjednal...
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    THE_MIRACLE: ok, ale nejdriv at 10% lidi stat vyhaze. vyhody neco stoji a vetsinovy danovy poplatnik dal svuj nazor ve volbach jasne najevo.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    PONCIK: Znovu odpovídám, že za služby, které si od lidí objednává by měl i stát adekvátně platit a poskytovat adekvátní výhody.
    PONCIK
    PONCIK --- ---
    THE_MIRACLE: Znovu se ptám: No a co ?
    Je snad stát zaopatřovací ústav ??
    A hned si odpovim: Neni !!!!
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Státní zaměstnanci přijdou navíc ještě o příspěvky a připojištění – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/finance/212767-statni-zamestnanci-prijdou-navic-jeste-o-prispevky-a-pripojisteni.html
    FIN
    FIN --- ---
    MATEEJ: ale jinak souhlasím. po tom, co jsem viděl, mám takový dojem, že vyrazit 1/3 byrokracie všude by znamenalo, že by se zbytek v kanclu konečně nenudil a ještě by měl vyšší plat.
    FIN
    FIN --- ---
    MATEEJ: promiň, matěji, ale ty jen obhajuješ špatný systém tím, že "by to mohlo být ještě horší". a to je myšlenkový postup, který nemohu přijmout - tak si ho ze svých daní plať, protože by to taky mohlo být mnohem a mnohem lepší. jaktože naši státní zaměstnanci sami prostřednictvím svých odborů tedy nepožadují přísné kontroly nezávislým subjektem?

    vyhoďme x zbytečných byrokratů, ušetří se hromada platů, vyberme nezávislý subjekt a svěřme mu přísné kontroly, zaveďme ono odměňování za píli a výkon a kontrolnímu subjektu svěřme odměnu pokaždé, když chytí nějakého bosse, jak dealuje kamarádům a ne pilným pracovníkům.

    ano, chyba je v tom, že se mnoho lidí, včetně tebe, děsí možného rizika, ale o zavedení kontrolního systému neuvažuje. tak o tom, sakra, uvažovat začněte. jsem si jist, že když si na úřad finančním vyzvednš seznam místních podnikatelů, chvíli je budeš obcházet a ptát se, sakra se dozvíš, jak to na místním fu funguje, kdy jim tam poradí a věci vyřeší a kdy ne, kolikrát tam musí, kolik je to stálo času atd.

    a to mi věř, že efektivita se dá měřit i jinak. když v nějaké firmě dokáže 300 - 400 platů a dokemntace zptracovat trio účetních, nepotřebuje na totéž úřad dvě tři patra. jen v případě, že je něco velice špatně.
    HARALD
    HARALD --- ---
    THE_MIRACLE: Nevšiml jsem si, že by někdo říkal "na co si stěžují" s odkazem na průměrný plat. Průměr tu padal při srovnání státního a soukromého sektoru.

    Fakt je ten, že se vládě nedaří tuhle docela těžkou oblast nějak srozumitelně vysvětlit a odbory svými demagogickými čísly (viz rozklad poklesu platu až o 16 000) situaci nezlepšují, ale úmyslně ještě komplikují.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    HARALD: Samozrejme mas pravdu, jen mi vadi, ze se toho dost zneuziva. Na jednu stranu se uvadi, ze to je preci jasne, ze je tato informace ponekud zkreslujici a na druhou se rika - co si stezuji, vzdyt maji prumernou mzdu XY...
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    FIN: Všechno se dá nějak zneužít... Ano, ale když je něco zneužíváno už dnes a v důsledku plánovaných změn bude pro ten samý způsob zneužívání jenom větší pole působnosti, přijde mi, že ty plánované změny tak nějak nepřinášejí správné řešení.
    V současnosti neexistuje způsob, jak rozdělování odměn kontrolovat. Ono to jde taky kontrolovat dost těžko. Netvrdím, že nějaký systém kontroly nelze vymyslet, ale zcela určitě by s ním souvisel nárůst byrokracie. A nejsem si jistý, zda se o zavedení takového (funkčního) kontrolního mechanismu vůbec uvažuje.

    Navíc si myslím, že mezi efektivním (a hlavně rychlým) úřadováním a způsobem rozdělování odměn není žádná výrazná souvislost.
    Měřit efektivitu soukromého podniku lze velmi snadno, ziskem nebo ztrátou. U jakékoli neziskové organizace to jde podstatně hůř, protože i navýšení počtu úředních úkonů za dané období nemusí nutně znamenat, že ti úředníci pracují lépe.
    HARALD
    HARALD --- ---
    THE_MIRACLE: platy vysokých funkcionářů se započítávají i v jiných oblastech a dokonce i v soukromém sektoru. platy ve všech skupinách mají tu samou vlastnost, že většina jich je pod průměrem. průměr platů má smysl jako veličina pro porovnání různých skupin mezi sebou a pro porovnávání trendů. nic víc. je zajímavé, jak o tomto prostém faktu vzniká neskutečně velké množství článků.
    TEKKIT
    TEKKIT --- ---
    trocha mediálního "vrtěti psem":

    [ TEKKIT @ Média ]
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    John získal výhodu pro policisty. Většinu z nich ale více trápí nízké platy - iDNES.cz
    http://zpravy.idnes.cz/john-ziskal-vyhodu-pro-policisty-vetsinu-z-nich-ale-vice-trapi-nizke-platy-1ul-/domaci.asp?c=A100923_121704_domaci_js


    Policisté tak často právem poukazují na "ošemetnost" oficiálních průměrných platů v rámci celé policie. Ten totiž dosahuje až 32 500 korun. Započítávají se do něj ale vysoké platy krajských ředitelů a dalších funkcionářů.
    FIN
    FIN --- ---
    THE_MIRACLE: viz co jsem napsal. ať si hasiči udělají své hasičské odbory, spojí se sestrami a přijdou s tím, aby se jejich platy a platy sester řešily odděleně od byrokracie. rázem mají mou podporu. hasiče potřebuju připravené, abych neuhořel, kdyby hořelo. sestry potřebuju, aby se o mě staraly v nemocnici a dělaly to dobře a ne s odporem.
    ale co nepotřebuju je banda mizerů pospávajících na některých úřadech a ministerstvech za mé peníze a ještě k tomu, když už tam jednou za čas přijdu, si mě posílající z místa na místo jak horkej brambor, protože "nevědí", "nemohou" a eventuálně "bychom rádi, ale tady se píše". ty nepotřebuju a mám takový pocit, že nepotřebuju ani jejich nadřízené produkující hovadské komplikační předpisy evropštější než sama eu a šijící zakázky na státní software digitalizované správy na míru woknům a IE, aby jejich neschopní kámoši pak produkovali speciální softwary na toto ledabyle a starobyle namísto moderních, flexibilních nezávislých platforem všeho druhu. a kvet výnosnej byznys.
    jinými slovy, máme přeúředníkováno, to asi celá evropa, a hasiči a sestry a další už by vážně měli pochopit, že úředník není jejich spojenec, ale že oni jsou úředníkovou živou záštitou, co to pak taky za úředníky odskáče.
    FIN
    FIN --- ---
    jinými slovy hasiči a sestry, proti vám nic nemám! a uvědomte si už, že si pomůžete a veřejnost získáte, když se nenecháte dál vodit za ruku odbory a budete striktně trvat na separátním řešení svých problémů a naší přebujelé a neefektivní byrokracie!

    váš eventuální chápající a podporují občan a volič.
    FIN
    FIN --- ---
    FIN: vzhledem k tomu, co právě probírám jinde s kolegou, bych ještě dodal, upřesnil a hlavně pro kritiky zopakoval: tragédie zkrátka je, že se neschopná byrokracie veze na potřebných lidech: hasiči, sestry. a dokud se to nerozdělí na kategorie: hasiči / sestry / učitelé / úředníci, dobré řešení se nenajde.
    FIN
    FIN --- ---
    MATEEJ: Já ve státních službách nepracuji, ale mám několik kamarádů, kteří ano, a ti na podobné (podle nich velmi pravděpodobné) riziko poukazují. A nejsou přitom v pozici těch znelíbených, kteří tímto díky zlému, nepřejícímu nadřízenému mohou přijít o peníze.
    Mně samotnému přijde na pováženou, zda je rozumné zavádět "hodnocení podle efektivity a výkonnosti" do systému, který, co svět světem stojí, efektivitou a výkonností nikdy nepřekypoval, respektive dokáže plnit svou funkci i bez toho, aby byl nějak výjimečně efektivní a výkonný.


    Abych pravdu řekl, přesně tento přístup a styl uvažování považuji za jeden z kořenů zla. Jistě, že se takový systém dá zneužít – všechno se totiž vždycky dá nějak zneužít. Jenže přemýšlet takto, houpeme se ještě na stromech. Pravděpodobnost zneužití tu je a to o to větší, oč větší je tradiční český nešvar „malé domů“ a „kamarádíčkování“. Jenže…
    Náš systém (mluvím nyní o úřadech) nejen, že nepřekypuje efektivitou, ale svou funkci plní velice špatně. Jak jsem podotkl níže, každý, kdo jede na živnosťák a je, nedej bože, freelancer (nikoliv tedy jen nezaměstnaný-zaměstnanec), ví, jaké je to zlo a co všechno si musí zjistit a zařídit sám, bez pomoci úředníků a předpisů, leckdy naopak přes to, že mu úředníci a různé systémové směrnice brání to či ono provést anebo tak a tak. Postupná digitalizace státní správy, která by teoreticky měla život ulehčit, je prováděna tak hovadsky, že ho naopak leckdy ztíží. Kdo se dokáže zorientovat v nástrojích a procesech – když začíná – sám, dle jejich webů a pokynů a bez pomoci a lekce starších již a zkušenějších kolegů, je u mě machr. Těžkej jak pokondr.
    Poznámka: na přepážkách jsem narazil i na mnoho ochotných, leckdy ochotných, ale bezradných, úřednic, které zoufalci s nešťastným výrazem rády pomohou – nebo to alespon zkusí. domnívám se, že největší počet hovad možná nebude ani na přepážkách (i když polovina těch paní by si měla uvědomit, že jsou tam pro mě, a ne abych já čekal, až se jim uráčí a který že to jeden den v týdnu a hodinu přesně), ale někde ve střední vrstvě šéfů, tajemníků, podtajemníků, šéfek, tajemnic a těch hovad tam na ministerstvech, co ty kraviny vymýšlejí.
    jak k celé problematice vhodně podotýká cross:
    to ale nebude zpusobeno systemem odmenovani, ale vtelenou absenci zodpovednosti ve strukturach statnich instituci. Sef, ktery si necha v oddeleni jenom lemply, protoze s nima kamaradi, by v soukrome firme nevydrzel. Podle toho, co tu pisete, je to ve statni sprave standard.

    Nevim, kdo z danovych poplatniku ma chut toto sponzorovat.

    já nemám. Takže nejen systém odměňování, ale příšné kontroly a pořádně to vymést. Fakt.
    Dále taky, co praví druss:
    Tvrdit, že celé vedení ve státní správě je neschopné? No, to je dosti zajímavá hypotéza. Já vidím dost podstatný problém právě v naprosto nedostatečném manévrovacím prostoru při odměňování. Jak do státní správy dostat kvalitního zaměstnance, když ti tabulka nedovoluje pořádně ho zaplatit?

    myšlenka na „zneužití odměn“ je dost slabá a neobstojí právě ve světle faktu, že „jistota“, byť nízká, ale přece, pohodlně umožňuje přežívání kamarádšoftů a neschopných. Na ulici s nima už! Já a kolegové na volné noze takhle „pracovat“, jsme už pod nuselákem a vybíráme popelnice.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    THE_MIRACLE: "ber v potaz i to, že pro někoho je krajně nepříjemné měnit práci, i když je schopný, tak proč by sakra neměl být zaplacen dostatečně ve stávající práci, kterou dělá dobře" - prosímtě, vysaď ty drogy, nedělají ti dobře.
    Pokud budu dělat svou práci špičkově, ale za 20 hrubýho (protože třeba "junior přesouvač šanonů" tý firmě za víc nestojí) a budu chtít být zaplacen dostatečně, abych si mohl třeba koupit barák jako šéf mýho šéfa - tak na to podle tebe mám nárok?
    Špičkový uklizeč má NÁROK na to být zaplacen víc? Co to meleš?

    A co se tvého příkladu s hasičema týká - to je otázka vedení a zároveň i odborů. Protože ta zlá, zlá vláda jen snížila celkový objem peněz. Jestli to někdo konkrétně interpretuje tak, že všem sebere 10 procent (aby jim všem zachoval místo) nebo jich deset procent vyhodí (a zachová jim platy) nebo jich vyhodí dvacet procent a zbytku peníze přidá, to je na rozhodnutí jednotlivých šéfů a zároveň odborů - protože ty často zastupují tu rovinu, tkerá má kolektivní smlouvu atd.
    (Vím, že procenta mi nesedí přesně, ale princip je zřejmý)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    DRUSS: četl si příspěvky níže? Pokud by to opravdu šlo tak jak píšeš v první větě tak:
    1) ostrouháme my, nestátní zaměstnanci, protože když budeme něco chtít po někom ze státních zaměstnanců, bude tam nemehlo
    2) ber v potaz i to, že pro někoho je krajně nepříjemné měnit práci, i když je schopný, tak proč by sakra neměl být zaplacen dostatečně ve stávající práci, kterou dělá dobře?
    3) netvrdím, že celé vedení je neschopné, ale je ho neschopná poměrně veliká část. Stejně jako u řadových zaměstnanců je nezdravě velká část neschopná. A to mrví celý systém. Nevím jak už jinak napsat, než jasnej příklad s hasičema, abyste to pochopili. Pokud jim řekli, že jim plošně všem stáhnou 10 %, kde jsou tedy ty peníze navíc, které ušetří?


    Přijde mi, že někteří z vás jsou prostě absolutně hluchý ke všemu co jde proti jejich teorii. I kdyby to mělo sebe jasnější základ, neustále si budete opakovat svou. Tohle fakt není diskuze, co by měla smysl.
    DRUSS
    DRUSS --- ---
    THE_MIRACLE: Ti opravdu schopní se přeci bát nemusejí, když se jim nové podmínky nebudou líbit, jistě nebudou mít problém najít si práci v soukromém sektoru :-)

    Tvrdit, že celé vedení ve státní správě je neschopné? No, to je dosti zajímavá hypotéza. Já vidím dost podstatný problém právě v naprosto nedostatečném manévrovacím prostoru při odměňování. Jak do státní správy dostat kvalitního zaměstnance, když ti tabulka nedovoluje pořádně ho zaplatit?

    A co se do efektivity, pracovitosti a kompetentonsti těch "obyčejných zaměstnanců" dole týče, tak z toho, co vidím v práci (nejmenované ministerstvo), tak to asi žiješ na jiné planetě :-)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    DOCKINEZ: Na jakém základě jsi zrovna ty ten správný vyvolený, který je schopen posoudit, že to co napíšu je blábol? Od lidí jako ty raději dál...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam