CROSS: Jestliže se to děje na významném procentu státních a samosprávních úřadů, tak je to systémový problém, protože očividně kvůli selhání systému jsou na pozici těch zaměstnavatelů ti lemplové.
Přitom by člověk čekal, že to půjde poměrně snadno detekovat a řešit -- vždyť dnes veškeré žádosti o kdeco jdou do elektronických systémů, tak proč je takový problém spustit nějaký "dotaz" typu "Průměrná doba mezi podáním žádosti a jejím vyřízením", přepočítat to na občanozaměstnance, a jít po šéfech těch odborů, kde je ta doba nejvyšší?
Firma, kde dělám já dělá IT support pro tisíce korporátních zákazníků. Tickety otvírají naši zaměstnanci, řeší naši zaměstnanci, komunikují naši zaměstnanci. Máme reporting, který sleduje dobu odezvy, počty re-assignmentů atd., a dáváme si pozor i na to, zda někdo nezkouší reporting "odrbat" tím, že by si například vyzobával tickety, které jsou "na pár kliknutí", a tím měl suprové výsledky.
Proto mě fascinuje, že stát toto, zdá se, nehodlá dělat. Samozřejmě je tam ten problém, že občan za lepší než dobrou práci úřadu tomu úřadu nedá nic navíc, takže ten úřad vlastně "zbytečně spaluje energii navíc", ale minimálně by šlo sledovat, kdo je na chvostu.