SAJFA: ano, od stěn formy směrem do centra. Pokud máš jádro, je třeba počítat i s ním.
Těm hliněným formám říkame keramické formy. Dělá se 5 - 7 obalů, od nejjemnější zrnitosti ostřiva, až po nejsilnější. Jako pojivo je tzv břečka. V břečce namočíš odmaštěný model, odfoukáš bublinky a zasypeš ostřivem. při optimální vlhkosti a teplotě vzduchu - záleží, zda je břečka na bázi alkoholu, nebo vody - sušíš, než budeš nanášet druhou vrstvu. Alkohol se odpařuje rychleji, proto nižší teplota a vyšší vlhkost. To je základ prevence problematiky praskání. Pak, jak uděláš další vrstvy, které vždy usušíš, tak můžeš při třetím či čtvrtém obalu omotat drátem hlavně vtokové kůly a jiná místa nejvíce náchylná k prasknutí. PO té co obalíš, vysušíš, vytavíš vosk, tak se žíhá v žíhací peci těsně před litím. pokud zjistíš ještě při obalování, že se někde udělala prasklina, lze ji zaplácnout.
Jak vytáhneš z žíhačky, můžeš lít.
Myslím, že tvůj způsob ochlazování je zbytečně moc složitý.
Pokud by si měl keramickou formu, není problém ji umístit na plošinku, která by se postupně nořila do nějaké kalící soli, či oleje zahřáté podle toho co by si lil, ale dejme tomu 200°C. Co se týká rychlosti, tak nevím, nedělala jsem to, to by si musel nastudovat. Kov ale začíná chladnout velice rychle, takže bych doporučila nějaký izotermický obklad. Možná nějakou rouru do které by se vešla forma a kterou by si nahřál zároveň s formou. Tu pak uchtit napevno, když budeš posouvat formu do chladící kapaliny.