• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAGoogle Analytics
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    MRTVY_KENNY: To by mohlo být ono, jestli se takhle často mění redirect, tak něco vypadne a než se to stihne znova ověřit, tak je to zase jinak. Jde taky o to co se s tou url děje v rámci sitemapy, ve chvíli kdy je na ní daný redirect, etc.

    Zkus určitě prověřit i další příčiny, ale jestli na nic dalšího nenarazíš, tak bych šel po tom co se všechno děj za procesy ve chvíli kdy produkt není skladem a když se zase naskladní
    QUICK
    QUICK --- ---
    MRTVY_KENNY: Eshopy neřeším, ale přijde mi podivné vracet 301 když produkt není skladem. Když se naskladní, tak začnete vracet zase 200? To se mi nezdá jako správné chování. Kam ty produkty přesměrováváte?

    Obecně bych spíš volil ponechání produktové stránky. Zákazník buď si nastaví hlídacího psa nebo mu zobrazíš, že produkt už se nevyrábí a zobrazíš alternativy k nákupu. To je myslím i postup, který volí velké eshopy (alza, czc, ...).
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    QUICK: no ted je otazka, jestli je to vlastne korektne namyslene.
    eshop ma katalog 5.200.000 produktu. z toho skladem je tech 670k a skladovost se meni dynamicky nekolikrat v prubehu dne.

    dik tem poctum neni schudne, aby pro navstevniky vubec byly zobrazene produkty, kt. nejsou skladem. tzn jakmile ten produkt skladem neni, tak web vraci 301..

    ten pocet polozek skladem je plus minus porad stejny, naopak spise postupne doplnujem produkty a vyrobce, takze spise stoupa..

    na nejake konkretni priklady produktu se mrknu, mozna je to fakt ok a jen me mate to failovane overovani...
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    MRTVY_KENNY: jestli jsi to ještě neudělal tak zkus projít https://moz.com/blog/crawled-currently-not-indexed-coverage-status

    Pokud třeba byly v indexu produkty které dlouhodoběji nemáte skladem, google je z indexu může vyřadit, plus jsou tam další body, které by dávaly smysl. (redirecty, nedostatečný content (google postupně zvyšuje nároky), duplicity, falešně pozitivní neindexace => zkoušel jsi ty údajně neindexované hledat pomocí site: operátoru? (namátkově))
    QUICK
    QUICK --- ---
    MRTVY_KENNY: bez kontextu těžko soudit. Ale přijde mi, že to chování může být docela normální. Může klesat celková kvalita webu v porovnání s konkurencí, mohou mít vliv změny v algoritmu Google, postupně může Google vyhodnotit, že to není pro uživatele relevantní...

    Ještě mě napadá:
    - Dokážeš identifikovat stránky, které Google nejprve zaindexovat a pak je vyřadil z indexu?
    - Byly od začátku v sitemap všechny produkty? Nebo jste třeba postupem času přidali tisíce dalších produktů?
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    WOJTISHEK: rsp.

    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    MRTVY_KENNY: hele a nemůže to být třeba low level problém spojený s timeoutem crawlera a rostoucí návštěvností na webu, tím pádem zvětšující se response time serveru, na kterém e-shop běží?
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    QUICK: jeste jedna poznamka. toto je filtr na url ze sitemapy. tzn aktualni a relevantni unikatni adresy, ktere nejsou zaindexovane...

    tzn za ctvrt roku vzrostl pocet nezaindexovanych na dvojnasobek. zaroven pokud si namatkou vyberu nekterou adresu z tohohle baliku a dam ji otestovat "test live url", tak vysledkem je, ze je vsechno v poradku a stranka je normalne indexovatelna bez chyb. jen se mu proste nechce a nechce se mu cim dal vic... :(

    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    QUICK: no je to eshop, ma ted aktualne vylistovano 670 169 produktu skladem.
    a ze to nebude 100% chapu, ale desi me ten trend, ze misto aby se to postupne doplnovalo, tak tech indexovanych produktu spis ubyva.
    + nerozumim tem failnutym kontrolam, pac to neni nikde vysvetlene co to znamena a co s tim muzu udelat..
    QUICK
    QUICK --- ---
    MRTVY_KENNY: asi bych nečekal, že budeš mít zaindexováno 100% z miliónu stránek. Bude imho záležet na kvalitě obsahu webu, hledanosti výrazů na které cílíš, konkurenci, počet odkazů na jednotlivé stránky. Selským rozumem bych řekl, že Google nebude indexovat cokoliv, ale bude cíleně indexovat jen to co pokládá za důležité / relevantní pro uživatele.
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    JIRIKK: robots mam whitelistovany, tzn ano, je tam zakazano lecos, ale vsechny ty googli a dalsi uzitecne user agenty mam povolene (ted jsem overoval a melo by to byt v poradku) a ani na robots.txt si ta console nestezuje... mozna je to mnozstvim stranek?

    tzn kdyz se podivam na crawl status, pisou, ze je vsechno bajecne. ale v praxi mame vic neindexovanych, nez indexovanych, pricemz ty indexovane zacinaji pomalu spis ubyvat...

    kdyz se podivam proc, nic na nasi strane tam strasneho neni, vetsina je to, co jsem psal minule - ze prochazeno a neindexovano anebo objeveno a neindexovano..

    pokud nad tim pusim check, tak selze - viz predchozi post.

    je to eshop, vsechny ty url vedou na unikatni a zadouci obsah. kdyz se namatkou podivam na nektere neindexovane stranky a dam je validovat, je vse v poradku.

    tzn nevim, co s tim.. jeste chapu, ze ma google treba nejake kapacity na indexaci atd, ale pak nerozumim, proc pocet tech indexovany takhle pomalu klesa...

    JIRIKK
    JIRIKK --- ---
    MRTVY_KENNY:
    Soubor robots.txt mas v poradku? Nemas tam neco zakazany?
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    ahoj, toto je search console, ale si lepsi klubik na to neni..
    pls netusite, co s timto? Google nam vypisuje mnozstvi problemu s indexaci (nejvetsi problemy jsou "Procházeno – momentálně neindexováno" + "Objeveno – momentálně neindexováno"), ale kdyz chcu pustit pozadavek o opravu, tak ta po par dnech opakovane selhava...
    tzn web je uz delsi dobu naindexovany z 50% a zbytek je "zasekly" v tehle slepe ulicce, kdy i kdyz mam za to, ze je vse v poradku, tak to selhava zkontrolovat...

    GIF
    GIF --- ---
    CYBERWOLF: Vubec se v tech GA4 neorientuju, ale zkousel jsem to zrona minuly tyden pres GTM a v GA4 tu udalost vidim. Nastaveni viz obrazek.

    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    CEEFA: no o to jsem se snažil, ale asi nějak blbě.
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    CYBERWOLF: udelej si udalost v GTM -
    /teda pokud to ga4 nema jinak nez Ga universal, na ga4 jsem jeste nepresel, ale predpokladam, ze tady se nic nemeni.../
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Asi celkem triviální dotaz, ale nějak jsem se v tom utopil. Potřebuju na webu sledovat event, že člověk kliknul na tlačítko na HP a potřebuju to udělat na GA4. Jak to mám udělat?
    BAHI
    BAHI --- ---
    Zkusil bych, jestli to je odkaz z FB

    OUKE
    OUKE --- ---
    čau, poradíte někdo? Web má zařízenej instagram a nemá facebook. V GA mám ale v orgaic social akvizici jednu návštěvu z facebook.com ... Je to proto, že instagram a fb je jedna společnost, která spadá pod fb, tím pádem ani GA to nerozlišuje a hodí oboje pod fb.com?

    Pravděpodobnst, že by někdo odkaz sdílel na fb je v podstatě nulová, web je na světě pár dní a návštěvnost mizivá.
    JPI
    JPI --- ---
    U webu jsem měl podezření, zda se do Analytics nezapisuje návštěvnost z cizích webů (pravděpodobně ne).

    Proto jsem vytvořil záchranný profil a u hlavního profilu provedl filtraci pouze na danou doménu.

    Očekával jsem, zda u záchranného profilu (nefiltrovaný) nebude větší návštěvnost než u "hlavního" (filtrovaného). Výsledek je ale zcela obrácený. Hlavní profil (který by nyní měl být podmnožinou) ukazuje nyní skoro 2x takovou direct návštěvnost a cca o 20% vyšší návštěvnost z organicu.

    Nenapadá vás nějaké možné vysvětlení?


    - Na webu je poměrně dost canonisovaných URL.
    - Analytics jsou vloženy standardním způsobem přes Google Tag Manager.
    - Souhlas s cookies se na webu nenastavoval.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam