• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAGoogle Analytics
    FUMO
    FUMO --- ---
    FUMO: Teď mě napadlo, že bych na stránce www.titulnistranka.cz/sleva udělal "nějaké" přesměrování, které by přidalo utm parametry a tím mi to otagovalo jako kampaň... a tím bych to mohl najít v kampani... ale to bych to pak asi viděl ještě jednou v tý kampani a tak by mi to zdvojovalo přístupy na stránky ne?
    FUMO
    FUMO --- ---
    WIRUZIK: ano, konverze bude nákup...

    sleva by byla krásná, ale to nevím jak půjde... napadá tě ještě něco, jak to udělat jinak?
    WIRUZIK
    WIRUZIK --- ---
    FUMO: a offline konverze = nejaky nakup?
    Pokud jo, tak "nejlepsi" zpusob na toto trackovani je dat lidem na letak nejakou slevu po zadani promo kodu, napriklad 3 - 5%.. to pote v nakupnim kosiku radi zadavaji..
    FUMO
    FUMO --- ---
    mám dotaz:

    chci měřit off-line konverze z nějakých letáků... moc dobře vím, že to nebude přesné, ale prostě mě zajímá co naměřím, zjistit nějaký trend... testovat si to...

    Představuji si to tak, že se na letáky použije url ve stylu www.titulnistranka.cz/sleva
    a pak si to budu moci vysegmentovat jako uživatele kteří přišli na tuto stránku...

    Přijde mi to jako cool, ale stále si nejsem jistý, že to je ten nejlepší způsob. Máte s tím někdo zkušenosti a zkoušeli jste něco jiného?
    BUMBO
    BUMBO --- ---
    CYBERWOLF: Vetší přesnost měření. Před asyncem to navíc bylo jednodušší, pokud jsi chtěj jinde na stránce volat nějaké metody trackovacího objektu (eCommerce) - zjednodušilo to syntax, protože to pak nemusíš věšet na onLoad event ani testovat, jestli je ten objekt inicializovanej.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    jaky je vlastne duvod pro to, NEdavat GA kod tesne pred /body?
    BUMBO
    BUMBO --- ---
    KOC256: důležité změny jsou v zásadě 2:

    1) atribut ga.async = true; - znamená, že google-analytics.com/ga.js se bude v moderních problížečích načítat až úplně nakonec - ale když kód umístíš někam nahoru, ve starších prohlížečích to stále to bude čekat na načtení toho souboru.

    2) var _gaq = _gaq || []; - inicializace pole, do kterého můžeš jednotlivé funkce ukládat průběžně i když ještě není načtený ga.js. Až se načte, žačne postupně funkce z tohoto pole vykonávat. To řeší to, že jsi měl někdy volání GA navěšené na elementech v HTML někde přímo (např. protože si třeba v šabloně patičky neměl informace o eCommerce transakci) a musel to obalovat nějakou onload funkcí nebo přesouvat kód nahoru.

    Pokud chceš být hodně hardcore, můžeš tenhle kód rozdělit a první tři řádky dát na začátek BODY a zbytek těsně před konec.
    WIRUZIK
    WIRUZIK --- ---
    KOC256: jsou ruzne verze kodu... to co si sem hodil je pokud se nemylim novy asynchronni kod..
    KOC256
    KOC256 --- ---
    JPI:
    já měl za to, že vždycky doporučovali to dávat PŘED </body> :o)
    JPI
    JPI --- ---
    KOC256: add 1) Vždy se to tak doporučovalo, ale nikdy se to tak nedělalo.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    1/
    nyní google doporučuje dávat kód GA hned po <body>. to je nějaká novinka nebo jsem doteď to dělal blbě?

    2/
    není nějaký nový formát GQ kódu?
    <script type="text/javascript">

    var _gaq = _gaq || [];
    _gaq.push(['_setAccount', 'UA-16015413-5']);
    _gaq.push(['_trackPageview']);

    (function() {
    var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;
    ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';
    var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
    })();
    </script>
    KAATHA
    KAATHA --- ---
    Google Analytics trychtýře na vyžádání « Adaptive Mind
    http://adaptivemind.wordpress.com/2010/04/29/google-analytics-trychtyre-na-vyzadani/
    WYCLEFF
    WYCLEFF --- ---
    Aha tak to jsem nevěděl, že něco takového existuje... No těžko říct jestli to je relevantní, ve všem vycházíme hůř .) Každopádně díky.

    JEREMIUS: ehm, nechci konkrétní jména, stačí orientační výsledky :)

    FUMO: Přijde mi málo a moc vysoká bounce rate, ale nevím jestli mi to jen přijde nebo ne a jestli teda přidat nebo ne... :))
    FUMO
    FUMO --- ---
    WYCLEFF: bejt tebou tak to vlastně ani neřeším... přijde ti, že jich tam chodí málo? Přidej kampaně. Stačí ti to, nemusíš dělat skoro nic. Přijde ti, že to je super moc, spi na vavřínech ;-)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    WYCLEFF:
    jak pise rejemius. zapni si to v GA ale o cem to vypovida muzes jen premyslet
    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    WYCLEFF: Vedel, ale nereknu. :-)
    Maximalne tak ziskas benchmark, co je primo v GA, ale o jeho vypovidaci hodnote se da casto pochybovat.
    WYCLEFF
    WYCLEFF --- ---
    OT/ Nevěděl by někdo - v jakých relacích se může pohybovat měsíční návštěvnost webu, který je zaměřením B2B, oblast IS .... ? V jakém rozmezí se asi pohybuje bounce rate? Potřeboval bych nějaký benchmark, případně kde to zjistit (asi nelze)... viz např. firmy typu ABRA, JKR nebo WBI
    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    BUMBO: Pokud uz nekomu radis, tak by nebylo od veci treba i dodat kompletni informaci. Tohle samo o sobe fungovat nebude, ze :-)
    BUMBO
    BUMBO --- ---
    SYKES: Custom Exclude filtr na pole Hostname = "moje\.subdomena\.cz" (tečky se escapují, protože to vyhodnocuje jako regulár)
    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    WYCLEFF: Takze oni na odkazech meli onClick, ktery zapisoval data do jejich GA profilu?

    Pokud ty odkazy nebyly pres nejake divne presmerovani, tak je uvidis v odkazujicich strankach.
    V pripade presmerovani, co neprenasi referer byste je mohli mit v primych pristupech.

    Kazdopadne ver svym datum. Mezi jejich a vasimi daty muze byt jisty rozdil, to je normalni (ne kazdy se opravdu proklikne az na vas web, kde se spusti merici kod GA). Ale urcite ne 2000 vs 200.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam