• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAGoogle Analytics


    S Google Analytics se da udelat/zjistit spousta veci.

    Klub by mel byt sbernou tutorialu, zkusenosti a moznosti Google Analytics.
    rozbalit záhlaví
    VASHA
    VASHA --- ---
    MRTVY_KENNY: Nastav si přehled v "Přizpůsobení" a nech si ho zasílat treba ve formatu CSV. Tipuju, nedelam :)
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    pls prehled nejde nastavit na defaultne vice polozek? jde mi konkret o vyhledavana klicova slova a rad bych si mailem s pdf nechaval posilat tabulku, ktera ale bude mit vice nez 10 radku.. lze to?
    ZONICEK
    ZONICEK --- ---
    Nějak jsem se zasekl a potřeboval bych pomoct. Vytvořil jsem už asi 20 účtů google analytics, ale teď když to předělali, tak dám správce, rolovací seznam účtů a tam dám vytvořit nový účet a když to vyplnim, tak mi to napíše, váš požadavek byl zamítnut. Možná špatně vyplňuji:
    Název účtu
    Účty jsou nejvyšší úrovní organizace a obsahují jedno nebo více čísel sledování.
    Dle popisu by tam měli být čísla?? Já tam dávám název webu, protože to má být kořenové a žádné čísla nemám.

    Díky moc za popostrčení.
    SPACEPIONEER
    SPACEPIONEER --- ---
    Jo a taky jsem zjistil, že jakmile nastavím cíl, statistiky se nevygenerují zpětně. Takže je nutné nezapomenout (jako se to stalo mě:) a nastavit si cíle hned na začátku.
    SPACEPIONEER
    SPACEPIONEER --- ---
    VASHA: Tak už jsem přišel na to, v čem to bylo. Při nastavování cíle jsem ponechal parametr Je rovno, akorát teď jsem zjistil, že adresa děkovací stránky se dynamicky mění a v takovém případě je nutné mít parametr Začíná řetězcem.
    VASHA
    VASHA --- ---
    SPACEPIONEER: no jestli to máš nastavené jako cesta k cíli, tak bacha na tu povinnou průchozí stránku. V RT vidíš jenom za posledních 30 minut, zkusil bych si zkušební objednávku a měl přitom spuštěn GA a koukal se, jestli se to tam ukáže. Jinak "audit" nastavených cílů v GA doporučuji dělat pravidelně. Jinak ještě mně napadá, koukni se do přehledu stránek a dej si vyhledat ty, které máš definované v cestě k cíli. Každopádně trpělivost :)
    SPACEPIONEER
    SPACEPIONEER --- ---
    VASHA: Díky za odpověď. V real time ty dnešní konverze taky nevidím. Když ale nastavuji cíl a zvolím Ověřit tento cíl za posledních 7 dní, míra konverze se zobrazí (a relatvně odpovídá). Že by se statistiky opravdu nezobrazovaly z důvodu toho zpoždění? Uvidíme, jak to bude vypadat zítra. Samozřejmě chyba je cíle nastavovat ad hoc, nicméně jsem to v tom fofru zapomněl.
    VASHA
    VASHA --- ---
    SPACEPIONEER: analytics může mít zpozdění až dva dny (nezapomeň si kdyztak spravně nastavit čas). Pokud je chces otestovat hned můžeš v přehledu Real-time. V nastavení cílů můžes si ověřit cíl za poslední týden.
    SPACEPIONEER
    SPACEPIONEER --- ---
    Zdravím. Dnes jsem nastavil konverzní cíl (realizace objednávky přes přístup na děkovací stránku), nicméně dnes realizované konverze se ve statistikách nezobrazují. Má GA nějaké zpoždění a konverze k dnešnímu dni se objeví až v zítra? Taky bych potřeboval vědět, jestli GA umí zobrazit konverze zpětně, tzn. dnes jsem nastavil cíl, ale GA poskytne statistiku konverzí tohoto cíle např. za minulý týden.
    VASHA
    VASHA --- ---
    HASH: je to možné udělat u profilů prostřednictvím filtrů a níže popsaného nastavení. U API asi zálěží z jakého profilu ty informace taháš a jakým způsobem, ale myslím si, že by s tím něměl být problém.

    Tady je celkem hezké video o základním nastavení filtrů a jejich fungování:
    Digital Analytics Fundamentals - Lesson 4.3 Setting up basic filters - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=dzwRzUEc_tA
    HASH
    HASH --- ---
    GA umi excludnout urcite parametry z URL a merit pote unique metriky bez techto parametru

    Remove URL Parameters From Google Analytics | A How-To Guide | The Daily Egg
    http://blog.crazyegg.com/2013/03/29/remove-url-parameters-from-google-analytics-reports/

    tusite nekdo, jestli se tohle nastaveni projevi i na datech a API?
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    diky vsem za pomoc :)
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    SEJDA: jsou tam nejake redirecty z jeste nekolika ruznych dalsich domen...
    BUMBO: zvlastni pri tom ovsem je, ze kdyz jsem si nahodil druhy skript k mereni s adresou druhe domeny, vytvareji se mi i na ni podobne statistiky (jen lehce nizsi), nez na puvodni domenu...

    no vyresil jsem to tak, ze jsem zdupal marketing, at nevymysli pi*oviny a ze web proste pobezi na jedine domene, z ostatnich domen bude fungovat presmerovani.
    BUMBO
    BUMBO --- ---
    WOJTISHEK: spíš bych řekl, že pokud máš na obou doménách stejný skript s konfigurací "_setDomainName", "domena2.eu", tak ti to web domena1.cz neměří vůbec - tedy nejenom prokliky z domena3.cz, ale vůbec nic (možno zkontrolovat ve Firebugu, zda se odesílají požadavky na www.google-analytics.com/__utm.gif).
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    WOJTISHEK: stejny obsah ? mate tam redirect ? pokud totiz jde HTTP klient tak ze nacte domena3 .. tam si vybere odkaz na domena1 .. na tu vleze a je presmerovan na domena2 (at uz z HTML pomoci navigation nebo pomoci HTTP redirectu) je jeho referalem domena1, ne ?
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    FUMO: ja to urcite blbe napsal :D

    mame dve domeny: www.domena1.cz a neco.domena2.eu
    potom mame jeste treti domenu: www.domena3.cz

    na domena1.cz a neco.domena2.eu je stejny obsah, vlastne je to stejny server a jenom nejakym (pro mne zahadnym) zpusobem jsme pred 2 tydny zmenili tyto adresy dle pozadavku naseho marketingu...

    z domena3.cz mame nastaven odkaz na adresu domena1.cz, ovsem mereni analytics mame nastaveno pro neco.domena2.eu, stalo se tedy to, ze kdyz se pred cca 2 tydny zmenila adresa daneho webu zmenila, prestalo se pocitat z nejakeho (pro mne opet neznameho) duvodu prokliky z domena3.cz...

    snad je to trosku srozumitelnejsi, zkusil jsem vytvorit druhou sluzbu pro jeden ucet a zadat asynchronni merici kod, tak uvidime, jestli to vyresi muj problem a zacnou se opet nacitat prokliky :)
    FUMO
    FUMO --- ---
    WOJTISHEK: sem asi blbej, ale já to nepochopil :-(
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    Mame dve ruzne domeny na jednu stranku (pls neptejte se proc, nasemu marketingu proste nerozumim obcas)...da se nastavit na analytics to, aby se sledovaly pod jednim mericim kodem referaly z urciteho webu (ktery mame take pod svou spravou) pro obe domeny? nebo musim mit dva merici kody na tretim webu (ze ktereho se referaly sleduji)?
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Zakládal jsem nový účet a u měřícího kód vidím text:
    Tento měřicí kód lze použít v doméně A.cz nebo libovolné subdoméně domény A.cz (www.A.cz, blog.A.cz apod.).

    Což jsem udělal. Ale pak v přehledu nevidím na které subdoméně k prokliku došlo. Pochopil jsem špatně ten text nebo se dají někde filtrovat statistiky per (sub)doménu?
    KOC256
    KOC256 --- ---
    KOC256:
    kua... toto me fakt trapi. Znovu jsem to hledal a nenasel jsem zadnou moznost jak toto vratit zpatky...

    napadlo jme podruhe na tento link kliknout ale zobrazi se jen ze link expiroval a nejak nechapu zda se da nebo neda dale neco delat... pripadne jak...

    https://www.google.com/...XIt_g.BqjGcjNoCqzrCJc_uD19AA&email=jan.kocmanek%40ha-velfamily.cz&hl=en_US
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam