• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAGoogle Analytics


    S Google Analytics se da udelat/zjistit spousta veci.

    Klub by mel byt sbernou tutorialu, zkusenosti a moznosti Google Analytics.
    rozbalit záhlaví
    GIF
    GIF --- ---
    ROMANICAK: Pořád to nefunguje? Je nějaký speciální důvod, proč ho nemůžeš dát do hlavičky?
    Vložte úryvek (celý a nepozměněný) do každé webové stránky, kterou chcete měřit. Umístěte ho těsně před uzavírací značku
    </head>
    .
    Pokud na webu dynamicky generujete stránky pomocí šablon (např. pokud používáte PHP, ASP nebo podobnou technologii), můžete úryvek měřicího kódu vložit do samostatného souboru a pak jej zahrnout do záhlaví stránky.
    https://support.google.com/analytics/answer/1008080?hl=cs#GTMvsGA

    "Debuggování" : https://support.google.com/analytics/answer/1008083
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    Ahoj, snad jsem tu spravne.
    Mam tri domeny a na kazde z nich jsou stranky, vypadaji skoro stejne. Zprovoznil jsem si GA vlozenim kodu do paticky pro growduino.cz a funguje to(kdyz se na ne prihlasi, vidim v GA realtime aktivino usera). To samy jsem udelal pro growduino.eu a .com , ale tam to nefunguje. Samozrejme to ma svoje vlastni kody, nedaval jsem tam ten stejnej co je pro .cz . Nejake rady co jsem mohl udelat blbe?
    EMERICA
    EMERICA --- ---
    Je tu nekdo, kdo by se chtel stavit u nas ve firmne tak na 2 dni (16 hodin) nastavit Google Analytics *(tjk. od propojeni pres konverze az po Goly atd. proste vsechno co s tim ma smysl pro e-shop delat) idealne nekdo, kdo uz ma par let zkusenot.

    Odmena: prachy + balicek TOP karet a treba naka mala kvadrokoptera?

    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    TOM_HOST: Nastavíš jim práva na 1 stejný účet a propojíš
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    dobrej ...

    prosim pekne jde propojit adwords s analytics kdyz ma kazde jiny ucet? (analytics mam na osobni ucet adwords na firemni .. ano je to chujovina ale v dobe kdy jsem to delal jsem mel pramale poneti co vubec delam) ... a pokud to nejde jde jedno z toho sjednotit na jeden ucet?

    moc diky za popostrceni
    SAMGARR
    SAMGARR --- ---
    Ahoj, potreboval bych z GA dostat kolikrat behem dne se navstevnik vratil na web. Je to vubec mozne? Snazil jsem se googlit, ale nejsem z toho moudrej. Dik.
    EDASX
    EDASX --- ---
    EDASX: Jo a navic to neni pro agenturu ale primo pro klienta ;-)
    EDASX
    EDASX --- ---
    EDASX: Zdar, nechce se tu nekdo venovat webovy analytice na full time? Dostane hracky jako GA Premium, BigQuery, petabajtovy farmy apod. :-) Bereme i juniory.
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    FUMO: uff, diky moc :)
    FUMO
    FUMO --- ---
    WOJTISHEK: jojo, česky se tomu říká výběr dat. Pokud máš dva, všechna data a pak ty novinky, tak to máš sakra dobře ;-)
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    resp. mám vytvořené dva výběry dat - Všechny údaje o webu a Novinky
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    FUMO: sakra...

    jj filtry myslím filtry ze správce...tzn. udělat view (filtr?) pro vše (což vlastně budou "Všechny údaje z webu" u nefiltrovaného sledování), nebo se to stále bude počítat do "Všech údajů z webu"?
    FUMO
    FUMO --- ---
    WOJTISHEK: v GA se ti zpětně nedopočítá nic...

    Když píšeš filtry, myslíš fakt filtry, který se dělají v nastavení? protože, a to nevím jestli víš, když něco vyfiltruješ, tak už to do GA nikdy neodstaneš. Takže je vždykcy dobré mít jeden "View" bez filtrů a pak dělat další a další Views a do nich dávat ty filtry které potřebuejš, aby si měl vždy jeden pohled, který má všechna data.
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    FUMO: nakonec jsem to právě před chvíli dořešil jinak :)

    chtěl jsem sledovat, kolik lidí navštíví web s adresou /novinky/ a dále, tedy kolik lidí si přečte soupis novinek a kolik jich přečte tu danou novinku, ale vzhledem k tomu, že jsem zjistil, že web se chová trošku jinak, tak jsem to musel taky udělat jinak.

    Nastavil jsem si filtry na to, co chci zobrazit a vyloučit (protože články nemají hned za doménou /novinky/nazev-clanku, ale nazev-clanku je hned za doménou)...

    akorát mne teda zajímá - filtry se dopočítavají zpětně, nebo začnou až s novým měřením přístupů?
    FUMO
    FUMO --- ---
    WOJTISHEK: no jde o to co přesně vlastně chceš, v přehledech to najdeš v Chování -> Obsah webu -> Všechny stránky a tam do vyhledávání zadáš novinky, to by ti teoreticky mohlo stačit. Pak si z toho můžeš udělat dashboard, posílat si to mailem etc. to už je jen a jen na tobě. Můžeš si na to nastavit i cíl, ale zda je to správný přístup to těžko říct. První otázka by asi měla být, proč to chceš sledovat?

    Pokud jsou URI novinky a pak cokoli za tím, bude nejlepší použít regulární výraz, který by třeba mohl vypadat takto /novinky/(.*) nebo pokud víš, že tam bude vždy i to novinka, tak asi spíš takle /novinky/novinka-(.*). Ale je potřeba si to poladit, aby ti to opravdu filtrovalo jen to co chceš.
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    Co je potřeba nastavit, abych na doméně www.example.com mohl sledovat, kolik lidí si zobrazilo stránku www.example.com/novinky/ a další následné stránky (tedy např. www.example.com/novinky/novinka-1/)? Cíl, filtr? jak to nastavit správně, abych měl veškerá data?
    BUMBO
    BUMBO --- ---
    FARFELOO: Je to konvence, nikoliv standardní schéma - Adform tak nějak očekává, že mají všechny weby hierarchickou strukturu a že každá úroveň hierarchie bude mít nějaký identifikátor. Pak tu stromovou strukturu jen překlopíš do toho řetězce odděleného pomocí znaku pipe - je to něco jako Breadcrumbs. Ve výsledku jde hlavně o to, aby tyto identifikátory byly pro každou stránku unikátní a aby se v nich dalo nějak systematicky hledat/filtrovat, protože pak chceš v Adformu třeba definovat Audience, která byla v určité sekci webu a na ní cílit reklamu.
    BUMBO
    BUMBO --- ---
    MRTVY_KENNY: Pokud pak z Data Layeru správně to uid předáváš do Analytics Tagu, tak ti to tím jen identifikuje unikátní uživatele. Ta dimenze ale standardně není k dispozici pro reporting, takže jestli ji chceš vidět v Custom Reportech, musíš ji zároveň měřit jako Custom Dimension.
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    (ja vim, ze jsem dost pozadu, ale) vcera jsou koukal na tag manager a neni mi jasna jedna vec:
    na webu bych si chtel chytnout k udalosti vice promennych. konkretne klik na palce by mi mel poslat do GA id uzivatele, ze kliknul na palec (nahoru/dolu) a id komentare.
    v GA bych si pak predstavoval, ze se nekde dokazu podivat na to, ktery uzivatel klikl na ktery palec.

    toto lze?
    na webu mam pred snippetem
    dataLayer=[{'&uid':'1'}];

    a potom na danych obrazkach mam:
    dataLayer.push({'event':'palec','smer':'nahoru','komentar':'20848' });

    a neni mi uplne jasne, jak to svazat dohromady v tom tag manageru.
    jsem ve stadiu, kdy vidim, ze klikl, na ktery palec, ale ty dalsi hodnoty nevim jak protlacit..
    diky za radu.
    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    FARFELOO: Aha. S adForm/RTB nemám zkušenosti. Ono by bylo nejlepší vůbec ukázat celý kód. ALe pokud se liší jen tento řádek, tak to budeš muset nejspíš generovat ty. Tj. bez zásahu správce stránek se neobejdeš. Případně by to možná mohlo jít vyřešit přes GTM... ale snad řekne někdo, kdo to používá
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    JEREMIUS: Předpokládám, že encodeURIcomponent je standardní javascript. Není to nic specifickýho k tomu systému a právě proto jsem nic nenašel.. Jinak je to AdForm...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam