• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAGoogle Analytics


    S Google Analytics se da udelat/zjistit spousta veci.

    Klub by mel byt sbernou tutorialu, zkusenosti a moznosti Google Analytics.
    rozbalit záhlaví
    BUMBO
    BUMBO --- ---
    Nakoukl jsem do tohoto auditka po delší době a poslední diskuse je tu hodně zavádějící.

    KAJJAK: Považuju za důležité vypíchnout, že přesměrování variant domény je určitě dobrá věc, ale s měřením to nesouvisí (teda krom toho že v dimenzi "Název hostitele" je pak větší pravděpodobnost výskytu jen té preferované varianty).

    MICKEY_MOUSE: V GA není žádné nastavení, kterým by se to dalo ovlivnit - snad jedině v případě, kdy bys naopak chtěl každou variantu domény měřit záměrně zvlášť (což evidentně není tvůj případ). Něpředpokládám, že máš na těch různých variantách jiné šablony webu nebo že bys zakládal pro každou variantu samostaný GA účet či property, takže pokud nemáš nějakou botu v implementaci, měl by být všude stejný měřicí kód (ať už použiješ skripty z Google Analytics nebo to v lepším případě nasadíš přes Tag Manager). Jeden kód GA pak měří vše do jedné GA "Property" (dokonce i v případě, že se vyskytuje na zcela odlišných doménách - tady to je ale pak trochu jinej level - viz dále). Další, co tam může mít nějaký význam, je nastavení cookies - tedy vůči jaké doméně se ukládá Device ID cookie (obvykle se jmenuje _ga) - vzhledem k tomu, v jakém duchu je vedena debata, nepředpokládám, že bys nastavoval cokoliv jinak, takže asi používáš výchozí kód GA, který automaticky používá pro Device ID cookie nastavení domény ".mujweb.cz", což ti pokrývá všechny ty zmíněné varianty (Device ID cookie je platná na všech, takže i když "návštěvník" změní variantu, tak bude stále měřen jako jeden "návštěvník").

    Ve výslkedku tedy, pokud jsi nasadil výchozí kód všude a nepoužíváš žádné filtry nad "výběry dat", tak všechny následující adresy skončí v reportu Chování > Obsah webu > Všechny stránky v jedné položce (jako "stranka.html") aniž bys pro to musel cokoliv nastavovat:
    * http://mujweb.cz/stranka.html
    * https://mujweb.cz/stranka.html
    * http://www.mujweb.cz/stranka.html
    * https://www.mujweb.cz/stranka.html

    + Jedna nevyžádaná rada navíc:
    Pokud nevíš nic moc ani o přesměrováních a URL adresách v nastavení web serverů, tak ti tam může zahaprovat ještě DirectoryIndex - pokud na webu používás např. pro homepage "holou variantu" - tedy např. po zadání domény (řekněme mujweb.cz > https://mujweb.cz/) se zobrazí homepage, ale zároveň z loga/menu vede odkaz na https://mujweb.cz/index.html a tahle adresa vrací stejný obsah, tak je možné, že máš v reportu Chování > Obsah webu > Všechny stránky opravdu dvě různé položky pro tutéž stránku (teď opět nehledě na variantu domény) - tohle má dvě řešení:
    1) vyřešit správně přesměrování, aby se DirectoryIndex choval jednotně (např. vždy s "index.html" nebo vždy bez něj - tedy s trailing slashem - dle osobních preferencí)
    2) tady pro ten případ opravdu jedno nastavení v Google Analytics je - V nastavení "výběru dat" je "Výchozí stránka" - pokud tam nastavíš "index.html" (jen zas bacha na to, že pokud třeba používáš CMS napsané v php, může tu být správná hodnota "index.php"), tak to do změřených adres končících lomítkem doplní právě tuhle hodnotu, čímž dojde v reportech GA fakticky ke sloučení těch položek do jedné.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    KAJJAK: Já vím, ale jak to v těch analytics udělat? Kde tam zadám, která ta varianta je ta hlavní a co je na ni přesměrováno?
    Anebo máš na mysli to přesměrování udělat jinde a v analytics sledovat jen tu jednu verzi? Mně aktuálně Analytics měří https://mujweb.cz a http://mujweb.cz (každé má úplně jiné statistiky. A varianty s www, tedy https://www.mujweb.cz a http://www.mujweb.cz mají veškeré naměřené hodnoty nulové. Znamená to, že nemám sloučené ty dvě "živé" a to musím udělat mimo analytics? Já myslel, že právě někde v Analytics zadám varianty, které chci zahrnout do jednoho společného měření. To se pletu?
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    MICKEY_MOUSE: spravne je vybrat si jednu variantu a veskery provoz na ni presmerovat
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Zdravím, potřebuji poradit s tím, jak a kde do Google Analytics správě zadat varianty mé URL adresy. Konkrétně mi jde o:
    https://mujweb.cz
    http://mujweb.cz
    https://www.mujweb.cz
    http://www.mujweb.cz

    Jde mi o to, aby se všechny tyhle adresy v Analytics vyhodnocovaly jako jedna, ne každá zvlášť. Poradíte?
    Díky!
    SKAFF
    SKAFF --- ---
    KAJJAK: dali si to v ramci pomatenych gdpr uprav sami
    SKAFF
    SKAFF --- ---
    tak to nechápu čím to je. Kouknu na to v pondělí ale někam se prostě ztratilo přes 55k trafficu
    SIRIUS
    SIRIUS --- ---
    KAJJAK: jo urcite beztak nejakej priposranej pravnik co to nepochopil
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    SIRIUS:

    tohle si tam ale museli v ramci pomatenych gdpr uprav dat sami, tohle rozhodne neni analitics featura
    SIRIUS
    SIRIUS --- ---
    SKAFF: a proto neni nad vlastni analytiku kde mas presnou kontrolu nad datama :-)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    SKAFF:
    a jak GA vi ze jsou odsouhlasene? Vzdyt to je veci implementace toho webu a vubec to nijak nesouvisi s GA, pokud to tak nekdo neimplementuje...
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    Měl by rak ale být nastaveny třeba FB remarketing :-) Na to se ale taky sere
    Až po potvrzení cookies by měl teprve nabehnout remarketing, hotjar apod
    Ale GA do toho nespadá urcite
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    SKAFF:

    Ga je považováno za jednoduchý analyticky nástroj a pod GDPR nespadá
    SKAFF
    SKAFF --- ---
    GA jsou ted k nicemu, je nejaky reseni ohledne toho GDPR? GA proste nezapocitavaji visits pokud visitor neodsouhlasi susenky. FB ads manager mi reportuje 70k prokliku na web, ale GA mi za cely mesic ukazuje jen 6k visitors.
    MIRROR
    MIRROR --- ---
    REFLEX: Technicky tam omezení není, GA ti fungovat budou.
    GA má pouze v podmínkách, abys ji měl na webu. Takže porusujes jejich podmínky, takže by ti mohli teoreticky odeprit službu.

    Na druhou stranu jsem neslyšel, ze by se někdy ozvali..
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    Ahoj, jde pouzit google analytics bez toho abych musel pridavat nejakou cookie listu nebo neco podbneho?

    Jde o to ze budem redesignovat stary web a ja bych chtel aspon trosku statistik navstevnosti webu a odkud chodi uzivatele.

    Diky moc
    DOT
    DOT --- ---
    HORST_FUCHS: muzes si otagovat kampane a pak mit insta jako zdroj navstev. Nebo mozna nejaky konector do data studia...
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    Možná jdu s křížkem po funus, ale stalo se Vám také, že se změnil subject a celkově forma automaticky odesílaných reportů na e-mail? Má to určitě souvislost s GDPR, ale dá se nějak dostat na původní formát?
    KOKKTA
    KOKKTA --- ---
    Zdravim, ted u jedne stranky resim to ze kdyz si navstevnik objedna voucher, zaplatiho pres plat. branu (comgate) tak se zapocita pouze konverze ale transakce se tam nenacte. Kdyz voucher zaplati klasickym prevodem tak vse funguje v pohode. Nevite kde by mohl byt zakopany pes?
    VASHA
    VASHA --- ---
    Neměl by někdo z vás chuť se k nám přidat do Optimicsu a věnovat se platformám jako je SAS, Doubleclick? Je to víc technický, ale máme tu slušnej vývojářský support. :-)

    Online advertising specialist | StartupJobs.cz
    https://www.startupjobs.cz/nabidka/12300/online-advertising-specialist
    VASHA
    VASHA --- ---
    PETIK: zkus si raději dělat analýzu přes search console
    PETIK
    PETIK --- ---
    Ahoj, dají se v Google Analytics nějak aktuálně zjistit "not provided" keywords, na jaká návštěvnící přišli na web?
    Zkoušel jsem různé návody jak odblokovat "not provided"; díval jsem se do webmaster tools ... ale jaksi už tyhle návody asi nefungují (?) a v GA mám pořád jen "np - /"
    Teď o víkendu mi na jednu podstránku přišlo zničehonic 10x více lidí než obvykle (1.000 -> 10.000), všechno byl organic search přes google ... a dost by mě zajímalo, jak a přes co se tam ti lidi vlastně dostali.
    (jestli nějakou jinou kombinací slov; nebo to samé co dříve prostě jen hledalo najednou více lidí?)
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    V jake chvili se posila Google Tag manager?

    
    <script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=abc"></script>
            <script>
                window.dataLayer = window.dataLayer || [];
                function gtag(){ dataLayer.push(arguments); }
                gtag('js', new Date());
                gtag('config', 'abc');
    
               
                function gtag_report_conversion(url) {
                    var callback = function () {
                        if (typeof(url) != 'undefined') {
                            window.location = url;
                        }
                    };
                    gtag('event', 'conversion', {
                        'send_to': 'abc/efg',
                        'event_callback': callback
                    });
                    return false;
                }
                gtag_report_conversion();
                
    </script>
    


    Bude neco takoveho fungovat?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam