• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAGoogle Analytics


    S Google Analytics se da udelat/zjistit spousta veci.

    Klub by mel byt sbernou tutorialu, zkusenosti a moznosti Google Analytics.
    rozbalit záhlaví
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    PEETIK: Kolik návštěv tam máš z toho zdroje? Geograficky jsou ze stejného místa? (boti často jsou ze stejného místa nebo max 2-3)

    Osobně bych to vyloučil, pokud tam máš nějaký relevantní počet návštěv se 100% bounce rate.
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    Snažím se v GA vyrušit spamové roboty apod... narazil sem tam na téměř všech našich stránkád v referral odkaz "baidu.com" který nám háže dost číšel se 100% mírou opuštění... co sem tak někdě četl, baidu prý využívá nějaký kód na vyhledávání obrázků, takže možná proto to skáče na 100%, ale též sem se dočetl, že by neměl být problém to uplně vyloučit ve filtru. Co myslíte? Vyloučit či nechat být?
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    GIF: aha, tak vlastně asi jo. Já měl možná zakliklou nějakou sluzbu a asi se mi to tam nepropsalo. Díky
    GIF
    GIF --- ---
    PEETIK: Jestli spravne chapu na co se ptas, tak ke kazdemu webu (dokonce i rozliseni varianty s a bez www, https...) lze nastavit uzivatele/vlastniky.
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    Chci se zeptat, mám v GA navedené nějké weby co spravuji, a ty můžu bez probléu sdílet s jiným G uctemm. Ale, jak je to s G Conzolí? V konzoli mám všechny weby, co spravuji, ale já bych jednomu uzivatli dal přístup jen k jeho webu? Takhle dostane přístup ke vsem co tam mám. Jde nějak omezit jen na danou službu?
    JIRIKK
    JIRIKK --- ---
    Ahoj. Píšu skript pro googleAds, který pro nejprodávanější produkty (Analytics - výkon produktu) vytvoří DSA reklamy na tyto produkty. Narazil jsem ale na problém. V analytics nikde nemůžu dohledat odkaz na konkrétní produkt. V dimenzi page (stránka) je jen odkaz na poslední stránku nákupního košíku. Lze někde dohledat odkaz (URL) na konkrétní produkt? Třeba i na jiné stránce podle SKU. Díky.
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    Ahoj, jak resite duplicity v ecommerce?

    Uzivatel pridje na thank you page a pak si v ramci jine session nacte zas thank you page = mnozstvi zbozi je x 2 (nebo x n podle toho kolikrat to otevre v ramci jine session)
    GIF
    GIF --- ---
    ZIRAFICIKRABICE: tl;dr verze: Ano.

    Označkují si tě při návštěvách a s opakujícími návštěvami mohou cenu zvyšovat. Zkus alespoň anonymní režim, případně v kombinaci s VPN. Na konci článku je porovnání https://www.makeuseof.com/tag/insanely-cheap-flights-vpn/
    ZIRAFICIKRABICE
    ZIRAFICIKRABICE --- ---
    Ahoj, dovolte laický dotaz - když hledám levné letenky, všimla jsem si, že druhý den, ale i za pár hodin, když se na ně koukám znovu, jsou pokaždé o něco dražší... nezdá se mi, že je to jen proto, že se čas odletu blíží... Je za tím nějaký algoritmus pracující s mojí IP adresou a historií hledání na internetu? Kupují si aerolinky a prodejci letenek tuto službu od Googlu, aby kupujícího přiměli ke koupi?
    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    REFLEX: Samozřejmě pokračovat
    GIF
    GIF --- ---
    REFLEX: jsem pro pokračovat. Je vubec nějaký důvod zakládat nové?
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    Ahoj, budeme ted releasovat novou verzi eshopu klienta, mame zakladat novy ucet GA, nebo jet na tom starem? Kolega je pro novy, ja pro stary (aby byly videt rozdily)
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    Poradíte mi jak v GA, nebo GSC vyhledám neaktivní stránky, které jsem na webu(wordpress) nemazal, ale nastavoval jsem jim jen viditelnost "koncept"? Jestli je možné nějak hromadně vyhledat, abych jim pak nastavil bud 301 na jino stránku nebo 404?
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    HEULWEN: jj svych, diky testnu
    HEULWEN
    HEULWEN --- ---
    HEULWEN
    HEULWEN --- ---
    CEEFA: Předpokládám, že svých? Pokud je máš v jednom GA účtu, tak si nejjednodušeji uděláš segment, kde user byl na doméně A i B.
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    teda koukam, ze je to tu uz dlouho mrtvy, ale i tak zkusim: nevite nekdo, jak zjistit prekryv publik ruznych webu?
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    BUMBO: KEPASO: Díky!
    KEPASO
    KEPASO --- ---
    MICKEY_MOUSE: do htaccess souboru si na zacatek pridej:

    RewriteEngine On
    RewriteCond %{HTTPS} off
    RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?mujweb\.cz$
    RewriteRule ^(.*)$ https://%{SERVER_NAME}/$1 [R=301,L]

    a pak otestuj vsechny verze, jeslti vedou na https://www.mujweb.cz
    BUMBO
    BUMBO --- ---
    Nakoukl jsem do tohoto auditka po delší době a poslední diskuse je tu hodně zavádějící.

    KAJJAK: Považuju za důležité vypíchnout, že přesměrování variant domény je určitě dobrá věc, ale s měřením to nesouvisí (teda krom toho že v dimenzi "Název hostitele" je pak větší pravděpodobnost výskytu jen té preferované varianty).

    MICKEY_MOUSE: V GA není žádné nastavení, kterým by se to dalo ovlivnit - snad jedině v případě, kdy bys naopak chtěl každou variantu domény měřit záměrně zvlášť (což evidentně není tvůj případ). Něpředpokládám, že máš na těch různých variantách jiné šablony webu nebo že bys zakládal pro každou variantu samostaný GA účet či property, takže pokud nemáš nějakou botu v implementaci, měl by být všude stejný měřicí kód (ať už použiješ skripty z Google Analytics nebo to v lepším případě nasadíš přes Tag Manager). Jeden kód GA pak měří vše do jedné GA "Property" (dokonce i v případě, že se vyskytuje na zcela odlišných doménách - tady to je ale pak trochu jinej level - viz dále). Další, co tam může mít nějaký význam, je nastavení cookies - tedy vůči jaké doméně se ukládá Device ID cookie (obvykle se jmenuje _ga) - vzhledem k tomu, v jakém duchu je vedena debata, nepředpokládám, že bys nastavoval cokoliv jinak, takže asi používáš výchozí kód GA, který automaticky používá pro Device ID cookie nastavení domény ".mujweb.cz", což ti pokrývá všechny ty zmíněné varianty (Device ID cookie je platná na všech, takže i když "návštěvník" změní variantu, tak bude stále měřen jako jeden "návštěvník").

    Ve výslkedku tedy, pokud jsi nasadil výchozí kód všude a nepoužíváš žádné filtry nad "výběry dat", tak všechny následující adresy skončí v reportu Chování > Obsah webu > Všechny stránky v jedné položce (jako "stranka.html") aniž bys pro to musel cokoliv nastavovat:
    * http://mujweb.cz/stranka.html
    * https://mujweb.cz/stranka.html
    * http://www.mujweb.cz/stranka.html
    * https://www.mujweb.cz/stranka.html

    + Jedna nevyžádaná rada navíc:
    Pokud nevíš nic moc ani o přesměrováních a URL adresách v nastavení web serverů, tak ti tam může zahaprovat ještě DirectoryIndex - pokud na webu používás např. pro homepage "holou variantu" - tedy např. po zadání domény (řekněme mujweb.cz > https://mujweb.cz/) se zobrazí homepage, ale zároveň z loga/menu vede odkaz na https://mujweb.cz/index.html a tahle adresa vrací stejný obsah, tak je možné, že máš v reportu Chování > Obsah webu > Všechny stránky opravdu dvě různé položky pro tutéž stránku (teď opět nehledě na variantu domény) - tohle má dvě řešení:
    1) vyřešit správně přesměrování, aby se DirectoryIndex choval jednotně (např. vždy s "index.html" nebo vždy bez něj - tedy s trailing slashem - dle osobních preferencí)
    2) tady pro ten případ opravdu jedno nastavení v Google Analytics je - V nastavení "výběru dat" je "Výchozí stránka" - pokud tam nastavíš "index.html" (jen zas bacha na to, že pokud třeba používáš CMS napsané v php, může tu být správná hodnota "index.php"), tak to do změřených adres končících lomítkem doplní právě tuhle hodnotu, čímž dojde v reportech GA fakticky ke sloučení těch položek do jedné.
    CHOSE_
    CHOSE_ --- ---
    MICKEY_MOUSE: Jak říká Kajjak - vyhledej na G "redirect 301".
    V tomto případě bych vše směřoval na https://www.mujweb.cz. Poté stačí zadat v GA jen tuto url.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam