• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TURBONOCáci celého světa, spojme se!
    Známe se většinou asi jenom po telefonu, často spolu řešíme různý hrůzný technický obtíže
    nejen na páteřních sítích a rádiovejch lastmiles ;),ale tady si můžem pokecat neformálně
    a zanadávat si, jaká to byla dneska zase šichta :)

    Klepy, drby, kdo koho stáh kam, všechno se bere!

    Tady to žije i v NOCi! :)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Network_operations_center ;)
    rozbalit záhlaví
    TURBO
    TURBO --- ---
    TANTRAMAN: tohle konkrétně bylo v monitoringu xDM (CWDM/DWDM) ;)
    TANTRAMAN
    TANTRAMAN --- ---
    TURBO: hehe. jakej system pro alarmy pouzivate ?
    TURBO
    TURBO --- ---
    vynikající hláška mýho kolegy dnes:

    já: "hele tenhle alarm asi souvisí s tou přepojovačkou, port je od včerejška dole, víš o tom něco?"
    on: "nevim nic, to sou stejně všechno falešný alarmy, já si toho nevšímám"

    Málem mě to vyvrátilo ze židle :D
    TURBO
    TURBO --- ---
    DEINEIGE: nešlo spíš o nějakou skrytou antipatii a kolega při pohledu do směn si radši šel vylejt hlavu? ;)
    EX_ESKADR
    EX_ESKADR --- ---
    ano, ano ..zrovna dneska rano jsme neco takoveho resili ;)
    DEINEIGE
    DEINEIGE --- ---
    no a nejlepsi ze vseho jsou "spolehlivy" kolegove,co maji byt v praci a oni o tom ani nevi a neberou telefony
    TURBO
    TURBO --- ---
    TANTRAMAN: klasika, pro většinu lidí je jednodušší zvednout telefon a někoho opruzovat než si to pořešit na vlastním písečku :/ A je jedno, jestli je klient "větší ryba" nebo je to nějakej podělanej mikroISP v Horní Dolní.

    A výjezdy mě netrápěj. Pokud na něm klient trvá i přes upozornění na zaplacení v případě marnosti, je mi to fuk, za těch pár kliknutí a telefonátu technikovi mi ta sranda stojí :)

    Užij si dovolenou! Já mám problém s "návratem" do provozu i po víc jak 3-4 dnech volna ;) Vždycky si půl první směny připadám jak ve zkušebce :D
    TANTRAMAN
    TANTRAMAN --- ---
    celou sobotu jsme se vosirali s ethernetovym okruhem ve frankfurtu kde proste nemohl byt zadnej problem s propustnosti a ani s mtu.
    zakaznik si vydupal e2e test s ethernetovymi testery na obou koncich i pres varovani, ze pokud bude test uspesny, tak zaplati naklady 500 euro/technik/hodina.
    samo ze test byl uspesny a nic neodhalil.
    ted po nas chtej vymeni patche na cat6. matlaci.

    jeste jedna nocni a mam dovcu. a pokoj od takovejch voseru.

    dnes dalsi kokoti africky. nikdy nikdy nikdy nebyl problem u nas v siti na okruhu, ktery predavame v marseille a kterej vede az nekam do ugandy. zmrdi otravujou pokazdy, kdyz jim stm1 zacne chybovat, jestli nahodou neni problem u nas.

    kurvaaaaaaaaaa
    ANGEE
    ANGEE --- ---
    Nevim, kam jinam s tim a mozna vas to nepobavi stejne jako me, ale tiket dne:

    Dobrý den,

    měla jsem zajímavý hovor se starší klientkou ID xxxx.

    Včera měla na opravě 2 techniky, že jí rezonuje tv. Zaplatila 300Kč. A dnes
    volá, že jí opět rezonuje.

    Moc nevím co tím myslí, dávala mi tv i poslechnout.

    Radila jsem jí ať si tv zeslabí zvuk. Nevím s paní se moc nedá domluvit.

    Prosím o info co tam teda vyřešili ti technici včera. Chce je tam zas
    poslat asi byli šikovní a paní se nudí.

    Děkuji
    TURBO
    TURBO --- ---
    EX_ESKADR: tyjo, závist!
    JOAZIF
    JOAZIF --- ---
    TANTRAMAN: souhlas
    TANTRAMAN
    TANTRAMAN --- ---
    EX_ESKADR: jestli to firma proplati tak je to jen dobre.
    JOAZIF
    JOAZIF --- ---
    EX_ESKADR: Tak to se tvoje oddělení má !
    EX_ESKADR
    EX_ESKADR --- ---
    God bless USA (necekal jsem, ze to nekdy napisu uprime) ..cele oddeleni bude muset projit CCNA
    JOAZIF
    JOAZIF --- ---
    Příhoda z HD :

    Zákazník: pozoruji výpadky internetu, mám dlouhodobě zapnutý ping na seznam.cz

    Operátor: ten ping musíte co nejdříve vypnout! Jinak Vás seznam.cz vystopuje podle IP a bude Vás žalovat, že zatěžujete jejich server!


    :-))))))))
    TURBO
    TURBO --- ---
    TANTRAMAN: přiznám se, že mi ITIL nic neřiká :/ Ale jinak souhlas. No třeba u nás ve zmrdštině, jakož i jinde se tomu řiká "proaktivita" (sledování stavu sítě, dkyž něco vypadne tak se nečeká až se zákoš ozve sám atd. atd.).

    Ono je to taky daný tim, že stejně jako babka z budky před Jednotou ve vesnici, kde nejde proud, tak i já volám na stejný číslo a prostě jsme pro ně všichni stejný šmucky, maloodběratel, velkoodběratel, všecko jeden pytel :D

    btw: fibercut skoro denně, to bych si to asi hodil ;)

    p.s.: nechtěl jsem po týpkovi z helpdesku, aby mi někdo od nich volal, ale moh si mě dát na čekačku, zavolat technika, vzít si mě zpátky a říct "makaj na tom, bude to řádově za hodinu, max. dvě", stejně tak při ukončení, stačilo technikovi zavolal a zeptat se, jestli už finito ... prostě TROL ;)
    TANTRAMAN
    TANTRAMAN --- ---
    TURBO: tihle podle ITILu nejedou. u nás je fiber cut skoro denně, v létě i třeba několik. všem zákazníkům se automaticky udělají poruchové lístky, jsou pravidleně informováni o průběhu poruchy, ETA, ETR...
    TURBO
    TURBO --- ---
    přemejšlim, že bych se přesunul na helpdesk EONu, dneska pecička komunikace, maj to tam hodně na salámu ;)

    Výpadek distribuce VN z jejich strany, už to cca hodinku věděli a měli techniky na místě, volám tam:

    Já: "Dobrý den (standardní představení se atd.), chtěl bych se zeptat, jestli už nemáte nějaký alespoň hrubý odhad odstranění poruchy?" (odpověď samozřejmě u ČEZu i EONu člověk ví předem, ale zkusit se má všechno ;))

    EON: "Bohužel, tuto informaci nemám, je mi líto."
    Já: "A můžu vás poprosit, že byste kontaktoval vaše techniky v lokalitě a toto info od nich získal?"
    EON: "To bohužel nemohu, technici nám volají sami až tuto informaci pro nás budou mít."
    Já: "Já bych vás poprosil, opravdu by mi tato informace pomohla, můžete ji zjistit prosím?"
    EON: "Bohužel, to není náš standardní postup, techniky nevoláme, čekáme, až zavolají oni nám."

    Takhle bych se chtěl mít!

    ...

    Po nějaký době podle dohledů 230V UP, po cca dalších 15ti minutách (abych je nestresoval ;)) volám na EON o ověření, že už ukončili práce a že je problém vyřešen ;) Na tenhle dotaz jenom WTF?

    "No to si počkejte tak 15-20 minut a když to nespadne, tak to už ASI naši technici skončili."

    Slušnej model :D
    E2E4
    E2E4 --- ---
    Co se ted deje s dial telecomem? Pred chvili se neslo dostat na jejich nameservery (212.24.128.8), nesel www.dialtelecom.cz apod..?
    EX_ESKADR
    EX_ESKADR --- ---
    Vypadek IPTV v cele siti, volam kolegum do prace, aby nezapomeli obvolat B2B zakazniky, odpoved: "Pozde, uz vsichni obvolali nas" ;))
    TURBO
    TURBO --- ---
    a dojde tak k zaplevelení přenosové kapacity tedy dojde ke stavu , který jde proti smyslu IGMP John group

    zaplevelení lol, ale prosimvás nevíte někdo, kterej je to ten IGMP John group? :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam