• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DANIIfixed gear/single speed

    "Nechci se udřít k smrti ale zase chci nakládat tramvajím/autům a debílkům na horskejch kolech.."
    rozbalit záhlaví
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    ZSIS: V brně mesíci nejsou, ale je tu velodrom (!). AFL dělá kola.
    SALO
    SALO --- ---
    ZSIS: zobud sa, je rok 2013. alleycaty sa uz davno organizuju pre hipsterov. :)
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    SALO: nikde jsem nepsal, ze mam s necim problem. problem mam s tim, ze event zatim nemuzu doporucit kamaradum, jelikoz neni v anglictine a ja sem linej to prekladat.

    a s glorifikovanym postakem to ma do cineni to, ze prave glorifikovani postaci a postacky podobne zavody vsude po svete zavedli. ve vetsich mestech casto tvori vlastni subkulturu a urcitym zpusobem velmi pomahaji propagaci kola jako dopravniho prostredku. tak jako v u jinych remesel, se i tady vyvinuly urcite ritualy, a nevidim duvod, proc na ne neupozornit. fenomen "fixed gear" je sice jasne odvinut od drahoveho kola, ale nestal se v poslednich letech tak popularni kvuli pekarum nebo instalaterum, ale kvuli glorifikovanym postakum.

    nechapu, v cem mas problem.
    SALO
    SALO --- ---
    ZSIS: proste si to riesia po svojom. nechapem, v com mas problem a ako s tym suvisi, kto robil alebo nerobil glorifikovaneho postara.
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    MARASAN: jak sem psal, zajimava cesta. nikde jinde jsem to takhle nezazil. Normalne clovek dostane manifest strceny treba do predniho kola, a smi se na nej kouknout az po startu. preci jen jde i o to, kdo se ve meste nejlip a nejrychleji vyzna. pro hosty se vetsinou zavede "out-of-towners" hodnoceni.
    kolik zvas dela nebo delalo jako kuryr na kole?
    KREKRX
    KREKRX --- ---
    KVBIK: myslel jsem si to ,a proc ty 26ky?
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    ZSIS: english vesion udelame, dam vedet. dik.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    ZSIS: ty checkpointy predem - ma to svuj vyznam, protoze kazdej si muze naplanovat cestu. na poradi nezalezi a praveze doufame, ze se ruzni lidi vydaji ruznymi cestami. je to zamer. No a na startu stejne ty pointy bude vedet jen 10% lidi, takze nakonec je to jedno ...
    KVBIK
    KVBIK --- ---
    KREKRX: jeste mam dost siroka riditka a malo skills, ale protocit to jde ;)) redukce je takovy mix komponentu, protoze je tam zavitovy hlavovy slozeni
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    MARASAN: wow. zda se mi to jen,nebo to je v CR usus, prozradit checkpointy uz pred zavodem? sem jeste nikde jinde nevidel. mate taky povinny poradi, nebo to je volny, nebo se to clovek dozvi az po startovni rane?

    a jezdit uz v 14h je taky dost dobrodruzne, ale proc ne, ze. prazdne silnice kolem pulnoci jsou jen pro salaty jako me ;)

    kdyby nekdo z vas prelozil aspon zakladni fakta do anglictiny, tak se pokusim pozvat par rakusaku. sam nevim, jestli nebudu v praci, coz asi bohuzel budu :/
    SALO
    SALO --- ---
    QYDO: retaz proste nesmie byt napnuta ako pruzina ale ani visiet ako snura na pradlo. napni si ju tak, aby ked zozdvihnes
    zadne koleso a pretocis kluky, tak sa v pohode volne pretacalo, bez nejakeho brzdenia od pnutia v retazi.
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    QYDO: jestlize nemas napinaky, dobrej figl je nacpat mezi sedlovou trubku a zadni kolo nejakou PET flasku.
    s povolenym retezem se da jezdit pomerne dlouho, nicmene, kdyz spadne, tak by clovek mel byt dost rychle pripraven si stoupnout na zadni kolo. nebo pouzit brzdy, za predpokladu, ze je ma :)
    co si vsimam, tak udajne hodne zalezi na kvalite pastorku a prevodniku. u levnejsich produktu, ktere nejsou 100% kulate (okem neni poznat) nebo uz jsou divne ojezdene, bude retez mit ruzna napjeti, podle toho, v ktere fazi kruhu se zrovna nachazi kliky. neni to tak velke drama, jen si clovek musi najit jakysi idealni prumer.
    dalsi "tip" by jeste byl, ze moc velke napjeti retezu mimo jine casem odrovna stredovou osu.
    QYDO
    QYDO --- ---
    Nějaký tips na vypínání řetězu? přijde mi že to teď mám moc utažený a je ten řetěz občas slyšet, bojim se ale aby to zas nepovolil moc....
    SALO
    SALO --- ---
    SOL: podla toho aky mas budget, mozes este pouvazovat o zadnom naboji: http://www.whiteind.com/rearhubs/singlespeedhubs.html
    SOL
    SOL --- ---
    Díky moc. Ram má však zadní karbonovou stavbu takže převaření nepřipadá v úvahu. Jako optimální vidím ten přesný řetěz a pastorky. Díky za rady
    SALO
    SALO --- ---
    SOL: ak tam chces volnobeh, tak si kup za par korun napinak, napr. http://www.force.cz/napinak-retezu-forsinglespeed/d-77964/ a vybavene.
    SN0WCRASH
    SN0WCRASH --- ---
    SOL: Ak by si chcel triafat retaz na mieru, budes si musiet najst tzv. golden ratio - spravny pocet zubov vpredu aj vzadu tak, aby ti vysiel dobry pocet clankov retaze. To je asi optimalne riesenie. Co sa patky tyka, aj ta sucasna je tam iba navarena, takze je to skor otazka, ci najdes niekoho, kto ti to dokaze prehodit za track end (a co ta to bude stat). Napinaku by som sa asi vyhol..
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    SOL: presne dlouhej retez urcity reseni nabizi. moznost je taky predelat patky za ty posledni, jsou subjekty, ktery podobny sluzby nabizi.
    SOL
    SOL --- ---
    Ahoj našel jsem jeden krasny silniční rám. Jediný problem, který u něj je, že nemá kompatibilní parku na single speed. (je to ten třetí typ patky, z obrázku na nástěnce) neexistuje ale nějaká zpusob jak by se i z takového rámu dal udělat single (třeba přesně dlouhý řetěz, nebo napínák.) dík předem za rady
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam