• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DANIIfixed gear/single speed
    KEPASO
    KEPASO --- ---
    tak to vypada, ze predni kolo mam napleteny :D. jel jsem podle manualu http://prawda.org/_/The%20Professional%20Guide%20to%20Wheelbuilding.pdf

    ale nechapu jednu vec, proc je orientace hlav dvou protilehlych dratu opacna u kol z vyroby? musson ma v navodu zpusob opacnej, stejnej jako se pise na ivelu. asi to bude jen esteticka zalezitost.

    „5. 5. Dva protilehlé páry drátů by do přírub náboje měly vždy být navlečeny stejně – tedy tak, aby vždy dva protilehlé dráty shodně měly hlavičku vně příruby a druhé dva zevnitř. “

    MARASAN
    MARASAN --- ---
    Ze zacatku sem jich taky par zmrvil, ale tricaty uz delas automaticky. Pohoda
    KEPASO
    KEPASO --- ---
    MAD_MAN: no podle teto kalkulacky http://www.sapim.be/spoke-calculator se zohlednenim tloustky rafku mi vychazi 285 mm https://dl.dropboxusercontent.com/u/24802688/kolo/screenshot-www.sapim.be-2015-06-24-23-05-42.jpg

    no jdu to jeste zkusit, at nejsem za trotla.
    MAD_MAN
    MAD_MAN --- ---
    KEPASO: Jen tak na rychlo jsem to zkusil spočítat a taky mi vychází 280mm, ale je to spíš odhad, protože nevím jakej máš náboj. Každopádně když vyplítáš, tak nedotahuj niple až do konce, stačí chytit tak na 2mm závitu.
    MAD_MAN
    MAD_MAN --- ---
    KEPASO: u ráfku je nejdůležitější správně změřit ERD (průměr kružnice, kde mají končit dráty). Pak si změřit nábu a nacpat to do kalkulačky (kterých je všude mraky) já aktuálně používám nějakou aplikaci pro android.
    Samotný vypletení je nuda, je potřeba dát si pozor na správnou pozici ventilku a taky je dobrý mít správnej postup, kterej na poprvé asi nevychytáš...

    Takze hodně štěstí.
    KEPASO
    KEPASO --- ---
    MAD_MAN: resim totiz diy vyplet. vypocital jsem si dle teto kalkulacky http://www.bikeschool.com/tools/spoke-length-calculator delku dratu. pouzil jsem i tabulku od http://www.ivelo.cz/sluzby-zabava/stahuj/download.php?item=97&kvalita=0 .. oboje mi vyhodilo stejnej rozmer https://dl.dropboxusercontent.com/u/24802688/kolo/Screenshot%202015-06-24%2021.58.34.png ... jenze pri vyplitani jsem zjistil, ze prekrizena (delam trojity krizeni) rada k niplu ani nedosahne. chybi snad 10 mm, mozna i 15.

    no pak podle teto kalkulacky http://www.sapim.be/spoke-calculator jsem zjistil, ze musim zohlednit i tloustku rafku. mam remerx grand rock https://dl.dropboxusercontent.com/...4802688/kolo/rafek-remerx-grand-rock-622x19-36-der-stribrny.jpg (spodni cast ma snad 4 mm) a pravdepodobne budu potrebovat i vyssi niple, protoze couhaly docela malo. presto s delsima dratama by to urcite fungovalo i s 12mm niplema, az na tu estetiku.

    v jendom shopu mi rikali, ze mam donyst naby a rafek, vsechno mi zmeri, vypoctou a prodaji spravnou delku (mych vypoctenych 280 mm se jim moc nezdalo). no na to jsem se vykaslal a poridil jinde, kde se se mnou naopak moc nechtel bavit, dal mi co jsem mel vypocteny a cau. coz chapu, na druhou stranu chci si udelat co nejvic sam, ne kvuli usetreni, ale pro dobrej pocit. haha.

    je to nerealny vyplist si sam? jel jsem podle https://youtu.be/Ku9ZsoaAqFM a nepripada mi to jako magie. samozrejme o vycentrovani a spravnym napnuti dratu nemam iluze. to necham na odbornicich.
    MAD_MAN
    MAD_MAN --- ---
    KEPASO: ano i ne :) záleží na ráfku
    KEPASO
    KEPASO --- ---
    ahoj, nezlobte se za muj dalsi lama dotaz, ale ruzny vysky niplu jsou jenom estetickou nebo i funkcni zalezitosti?
    EDGE61
    EDGE61 --- ---
    KEPASO: kup si novej představec, ten favoriťáckej je stejně hnusnej. Pokud nechceš prolejzat bazar po nějaký pěkný 1A, tak: https://www.nakupni-dum-praha.cz/Silnicni-a-cestovni-6028/predstavec-SIL-Fe-1-80-150mm-stribrny
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    KEPASO:
    1) imho muzou rupnout.
    2) viz 1)
    3) viz 2) (a ano, vystruzniky existuji, napr. na hlavove slozeni. ale nevim jak u hliniku)

    5) udelej si z favoritackejch beranu dyi bullhorny.. me se teda osobne vubec nelibi, ale budes to mit rovnejsi nez z beranama.
    SALO
    SALO --- ---
    KEPASO: 4) kup si 25.4mm predstavec
    KEPASO
    KEPASO --- ---
    ahoj, prosimvas, zjistil jsem nemilou vec, ze vnitrni prumer predstavce favorita ma tusim 24,4 mm (to asi vite lip nez ja, suplera se mi nekam podela). no ja poridil rovny riditka s 25,4. a co ted?

    1) roztahnout a narvat? pokud ano, muze predstavec prasknout? o odreni riditek nemluve :)
    2) vypilovat?
    3) zvetsit prumer vystruznikem (vim houby, ale nedokazu si predstavit, ze jsou vystruzniky techto rozmeru, predpokladam, ze bych musel jit na 26 mm)?

    resil nekdo? diky moc.
    SALO
    SALO --- ---
    AHASVER: jo, to uz je maso, aj ta dlzka. Motol ma 153.8 a je to ako jazdit v sude.
    SALO
    SALO --- ---
    AHASVER: tak to je taky standard, ziaden extrem. napr. dreveny velodrom v Frankfurte (nad Odrou) ma 49°
    AHASVER
    AHASVER --- ---
    tak jsem dopřelouskal ty komentáře a autor postu sice mluví o velodromu v montichiari, ale další komentující tam říká, že to pravděpodobně je ženeva. tomu by odpovídalo i to, že tam je reklama na švýcarskou banku :)
    ta vypadá takhle - Geneva on a 166m track with 52 degree banking. to už je víc než 47°
    AHASVER
    AHASVER --- ---
    myslim, že tlačítko edit by nebylo od věci
    AHASVER
    AHASVER --- ---
    SALO: pardon, ještě jsem chtěl doplnit zdroj
    ale každopádně, písal som - The track is 250 meters long, 7 meters wide and the banks are 45 degrees. The track is made from Siberian pine.
    a jestli jsem to dobře dohledal (moje italština je dost zašlá a google translate je na tom podobně), tak se jedná o track v montichiari
    ITALIANJET .com: La PISTA non è per tutti ....
    http://italianjet3.blogspot.cz/2011/01/la-pista-non-e-per-tutti.html
    SN0WCRASH
    SN0WCRASH --- ---
    SALO: close enough :D
    SALO
    SALO --- ---
    SN0WCRASH: Amsterdam aj Motol maju 47°
    SN0WCRASH
    SN0WCRASH --- ---
    MAESTRO_007: amsterdam ma 200m velo a vyzera to tam podobne :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam