• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DANIIfixed gear/single speed

    "Nechci se udřít k smrti ale zase chci nakládat tramvajím/autům a debílkům na horskejch kolech.."
    rozbalit záhlaví
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    ROZCUCHANA: argument prumeru pastorku si clovek taky musi nechat rozpustit na jazyku ;)

    KCHARI: cele roky jsem tak jezdil, neni to nejmensi problem. spis budes mit pocit, ze je vsechno lehci a dynamictejsi.
    LISKNI_SI
    LISKNI_SI --- ---
    ROZCUCHANA: No však. Přišlo mi, že fixed gear použití je blíž silnici než MTB. Toť vše.
    ROZCUCHANA
    ROZCUCHANA --- ---
    KCHARI: můj mechanik jezdí vraždy na fg + má nějakou tu fs fixku a někdy na jaře mi dal na kolo Eclat BMX řetěz (1/8") s tím, že je nezničitelný. Zatím jsem nadmíru spoko. Takže pokud máš pastorek a převodník na 1/8" a chceš něco, co vydrží...

    LISKNI_SI: Porovnávat kolik vydrží řetěz na MTB a na silnicče nemůžeš, ne? :) MTB dostává víc zabrat + je tam mnohem víc bordelu, jiný průměry pastorků...
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    ciste teoreticky, pokud jsou nytky retezu spojeny stejnyma pliskama, tak kratsi nytky uzsich retezu nemuzou mit kratsi zivotnost, no ne? ja jezdim teda klasickej sirokej, protoze mam pohon s sirokym prevodnikem i pastorkem.
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    ZSIS: "I would generally advise using the 3/32" (derailer) size. It is lighter, more compatible with your existing chainwheels, and likely to run smoother if the chainline is less than perfect, due to beveled side plates. In my experience, 3/32" chain is no less durable or reliable than 1/8"."

    Fixed Gear Bicycles for the Road
    http://www.sheldonbrown.com/fixeda.html

    já to snad budu muset vyzkoušet, abych uvěřil :)
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    KCHARI: sheldon brown ma nekde odstavec, kde vysvetluje, jak moc nema smysl jezdit sirokej drahovej retez z duvodu "pevnosti". argumentuje tim, ze uzsi retez na MTB dostava diky prevodum mnohem vetsi narez, a taky neni zrovna jednoduche ho pretrhnout.

    jinak teda 1x11 jsem v zivote neslysel, ale ja v tech exotikach nikdy moc nefrcel..
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    a jeste pridam jedno docela pekny video (a novy! :))

    FOAD: The Good Times Are Killing Me
    https://www.youtube.com/watch?v=SpaSEngAzTs
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    LISKNI_SI: nj ale na fg ten retez dostava dle myho daleko vetsi zatez (treba brzdeni) nez pri normalnim silnicnim jezdeni. porad mi to proste prijde nejaky divny :)
    LISKNI_SI
    LISKNI_SI --- ---
    KCHARI: V kontextu toho, že úplně ten stejnej Shimano řetěz, co na MTB měníš po 1k, na silnici dá 5k, a toho, že Campa C9 na singlespeedu jezdím už 2k a ještě nějakou chvíli budu, bych se toho asi moc nebál. Ale rozumím tomu jak koza petrželi, třeba časem odepíše i někdo vzdělanější. :-)
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    nahodou jsem narazil na internetu na FG prevodniky na 1x11 retezy a zajimalo by me, jestli tady nekdo nema zkusenost (nebo nema info), jakou to ma zivotnost (hlavne teda ten "malej" retez oproti 1/2x1/8"). prijde mi to jako hrozna blbost na fixku, kdyz treba na svym MTB 1x11 menim co 500km. ne ze bych chtel menit prevodniky, ale jen me to zajima :)
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    KCHARI: hlavne se neudrit k smrti, hlavne se neudrit ;)
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    ZSIS: tim heslem myslis, ze to chceme nandavat tramvajim a debilum na horskejch kolech? :D
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    no, ja vam to neberu, ale ted jsem si trosku musel spravit naladu mrknutim na starsi video z jednoho mistraku.. nemely by sme zapominat na heslo tohoto auditka!
    ECMC 2010
    https://vimeo.com/24615293
    VAVERAK
    VAVERAK --- ---
    diky ze jste me zatim nezabanovali. tady nejspis posledni "report" letosni sezony. kdyby jste chteli vedet o kazdym uprdnuti, tak jsme na FB a instagramu.

    22.9.2016 - 8bar crit (Berlín, DE)

    Lidé jsou úplně všude kolem tisíc metrů dlouhé tratě, postavené na bývalém berlínském letišti Tempelhof. Zapadá sluníčko a do posledního kola fixed gear kritéria právě vlítla skupina patnácti nejlepších závodníků. Šimon Matějů vyjíždí z úvodní vracečky na prvním místě. Spolu s Alessandrem Marianim ujíždí pelotonu na vzdálenost několika metrů. Borec v růžovém nechce střídat. Šimon dře sám. Jásot nabírá na obrátkách. Dav ve středu okruhu se přesouvá ze strany na stranu a povzbuzuje přeživší dvaceti sedmi kolového pekla. V průběhu závěrečného okruhu se balík lehce trhá. Předposlední táhlá levotočivá zatáčka. Šimona ztrácíme na pár vteřin z dohledu. Při nájezdu do cílové rovinky jsou všichni jezdci opět pohromadě. Šimon je na dně sil. Dvě stě metrů do cíle. V závěrečném spurtu jdou všichni ze sedla. 1. Stefan Schaefer (Maloja Pushbikers), 2. Alessandro Mariani (IRD Modena), 3. Johannes Killisperger (Messpackberlin). Šimon Matějů sedmé místo.



    Poslední závod sezóny byl super. Posádka ve složení Tomáš V., Petr V. a Šimon M. strávila krásný slunečný den v hlavním městě Německa na akci 8bar crit pořádané 8bar bikes. Sto dvacet mužů, dvacet pět žen. Do finálového klání postupovalo osmdesát nejlepších kvalifikačních časů. I tady, jako před čtrnácti dny v Drážďanech, bral nejrychlejší kolo Defekt rider. Tentokrát Šimon Matějů. Navíc v hlavním závodě úspěšně zaútočil na First Prime Lap. Dvojice Včelák, Vaverka postoupila do finále ze 49. a 50. pozice. Nakonec obsadili 45. (Tomáš) a 46. (Petr) místo. Kompletní výsledky jsou na http://bit.ly/2cYZtJY.



    Děkujeme JML - Jerseys Made with Love za skvělé dresy, Ski a Bike Centrum Radotín za materiální podporu, Inomech a Cyklo Team Weber za týmovou oporu.

    Foto: Petr Vaverka, Matěj Prokop
    VAVERAK
    VAVERAK --- ---
    10. - 11.9.2016 - Indust3 (Praha, CZE) & This Is Not Brooklyn (Drážďany, DE)

    Na září jsme se všichni těšili. Závody a cyklo setkání každý víkend. Druhý víkend v září se nesl v závodnickém duchu. Už už to vypadalo, že již tradiční
    InDust3 - Urban Cycling Festival letos oželíme. Na poslední chvíli se roztáhly mraky a vedení Holešovické tržnice povolilo v sobotu pozdě odpoledne start
    kritéria.


    Startovní pole Indust3 v Holešovické tržnici, Praha.

    Technická trať ihned rozdělila pole do několika menších skupin. Závod se jel formou vyřazovačky, tedy že každé druhé kolo vypadl poslední
    jezdec na pásce. Do vedení se okamžitě dostal Vojta H. (BajkazylBoys). Svou pozici si udržel přibližně do poloviny závodu, kdy ho na špici
    vystřídal Šimon M. (Defekt) a Honza K. (BajkazylBoys). Velké drama se odehrávalo v boji o třetí příčku. Tu si nakonec vyjel Šimon K. (Defekt).


    Jimmex z Bike Polo Praha na předních pozicích.

    V ženské kategorii prvenství uhájila Alice K. (BajkazylBoys) před Martinou R. Navzdory všem překážkám, šlo celkově o velice povedenou
    akci. Jsme velice rádi, že jsme se mohli zúčastnit a na příští edici se nesmírně těšíme.


    Šimon M. při průjezdu finišem jako Last Man Standing.

    V neděli jsem se přesunuli o sto kilometrů a ještě kousek dál na sever. Drážďanští U-Lock Justice Crew postavili na střeše obchodního centra
    Elbe Park jeden kilometr dlouhý okruh, čítající osm parádních zatáček. Do závodu se přihlásilo devadesát čtyři mužů a sedm žen. Bylo příšerné vedro
    a závod byl dlouhý.


    Šimon M. v kvalifikaci kritéria This Is Not Brooklyn v Drážďanech.

    Z kvalifikace (20 minut) postoupilo do semifinálové skupiny osmdesát nejrychlejších závodníků. Nejrychlejší kvalifikační kolo zajel Petr V. (Defekt). Semifinále (15 kol) bylo rozděleno do dvou skupin po čtyřiceti jezdcích. TOP20 riderů z každé rozjížďky postupovalo do finále (20 kol). Mezi finálovou čtyřicítku se vešla i šestičlenná česká výprava. V závěru nejlepší, osmou pozici obsadil Šimon M., kterému boj o podium zkomplikoval pád ve vedoucí skupině. Kompletní výsledky jsou dostupné na http://bit.ly/2cJ3oiw.


    Petr V. na čele semifinálové skupiny. // Přípitek v českém kroužku po vyhlášení vítězů.

    Bez vás by to nešlo Ski a Bike Centrum Radotín, JML - Jerseys Made with Love, Cyklo Team Weber, Inomech. Děkujeme!

    Foto: Ben Minton (Indust3), Jiri Kudrnac (TINB2k16)
    VIK_ULA
    VIK_ULA --- ---
    MARASAN: nevím o tom že by někdy dělali 5ti packu a vypadá to že se na tom nic nezměnilo :http://shamanracing.com/portfolio/prevodniky-2/
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    VIK_ULA: shaman racing nema?
    VIK_ULA
    VIK_ULA --- ---
    Prosim o tip, kde sehnat prevodní 44z 110BCD 5-ti packu rozumny pomer cena/vyron. Gebhart je "posledni" varianta.

    PŘEDEM DÍKY ZA TIPY

    Přidám starší foto(;
    VAVERAK
    VAVERAK --- ---
    jen pro pripomenuti kalendar na zari.

    od vcera do nedele (9.-11.9.) - MCR v drahove cyklistice 2016
    VELKA CENA FRAMARU – 74. rocnik
    https://www.facebook.com/events/1809654129268441/

    dnes (sobota, 10.9.) - LMS kriterium, holesovicka trznice, praha
    https://www.facebook.com/events/1201657479885816/

    zitra (nedele, 11.9.) - this is not Brooklyn kriterium, drazdany
    https://www.facebook.com/events/288218891511046/

    sobota 17.9. - GP racio breclav
    https://www.facebook.com/events/1048722711914124/

    sobota 24.9. - 8bar crit 2016, tempelhofer feld, berlin
    https://www.facebook.com/events/1208462572520594/
    KEPASO
    KEPASO --- ---
    ahoj, mel by nekdo zajem o strapy pro platformovy pedaly? jeden par za 550 kc vcetne postovnyho. pokud by byl zajem, nebyly by problem dalsi barvy. skladem mam 2 pary v cerne. ceska vyroba.

    — rozmer sirokyho pasku: 32 x 5 cm
    — rozmer uzkych pasku provlecenych v pedalech: 28 x 2 cm
    — material sirokyho pasku odpuzuje vodu
    — spona: ocel + pozink
    — na fotce jsou navleceny v pedalech o rozmeru 10 x 10 cm

    cena: 500 kc/par (postovny 50 kc)

    VAVERAK
    VAVERAK --- ---
    jedno delsi cteni. ctrnact dnu zpet dalsi akce v nemecku.

    Lat Man Standing (12. - 14.8.1016), Geesthacht, GER

    Cesta utíká extrémně pomalu. Jedeme daleko. Cílem je nám motokárový okruh Heidbergring ve městě Geesthacht, přibližně čtyřicet kilometrů jihovýchodně od přístavního Hamburku. Ano, opět Německo. Ano, opět závod ze série RAD RACE. Tým Defekt zastupuje šest jezdců. Soutěžního víkendu ve fixed gear kritériu, se také účastní Alice K. z BajkazylBoys. Do kempu nad závodním okruhem přijíždíme už v pátek večer. Je zima, prší a vyhlídky na zítřejší Last Wo/Man Standing nejsou ideální.


    Petr V. při průjezdu rychlého esíčka.

    Probouzíme se do zamlženého sobotního rána. Téměř devět set metrů dlouhá asfaltová trať není ani zdaleka suchá. To ale nebrání těm nejaktivnějším trénovat průjezdy technických pasáží. První vyřazovací jízdy začínají v jedenáct hodin. Pravidla hry jsou stejná jako na jaře v Berlíně. Liší se pouze v počtu závodníků na startovní čáře. Deset riderů, pět kol. Každé kolo vypadává poslední závodník na pásce a pět borců postupuje dál. Na soupisce je sto čtyřicet sedm chlapů a dvacet jedna žen. Navíc je stejný druh závodu vypsán také pro silničkáře. Jsme jediný zahraniční tým, který přijel bojovat o titul Last Man Standing. Konkurence je silná, ale bez boje se nevzdáme.


    Šimon K. před vlastní kvalifikační jízdou.

    Za Defekt startuje na úvod Honza Š.. Rozjížďku zvládá výborně a postupuje s přehledem do další skupiny. Stejně tak se daří Tomášovi V., Šimonovi M. i Petrovi V.. Ve velice těžkých skupinách následně nastupují Honza H. a Šimon K.. Oba dřou. Dech se jim krátí. Nohy tuhnou. Rvou se o každou pozici. Nakonec do cíle každý z nich přijíždí na šesté nepostupové příčce. V dalších vyřazovacích bojích to vypadá stejně. Dva Defekt jezdci, Tomáš a Petr vypadávají. Umisťují se někde kolem padesátého místa. Šimon M. a Honza Š. jedou ve svých eliminačních kolech výtečně. Taktický průjezd vyřazovačkou jim ušetřil síly do nadcházejících klání.


    Šimon M. a Tomáš V. na startu druhé kvalifikační rozjížďky.

    Zbývá čtyřicet závodníků. Poslední čtyři lajny. Chceme mít jak Šimona, tak Honzu v semifinále. Povede se to? Bereme trubky a řehtačky. Český fanklub je znovu nejvíce slyšet. I tady řveme co to jde. "Honzo dři! Vem ho spodem! Hop, hop, hop!" Čeho se nám dostává je zkřivený obličej a plné nasazení zůstat v postupující pětce. I přes všechnu námahu dojíždí Honza na sedmé pozici a je z kola ven. Šimon naopak svojí suverenitu potvrzuje. Postupuje do semifinále a vzápětí až do finále mezi TOP10. Stahují se mraky. Zvedá se vítr. Prší.


    Týmová základna na asfaltové ploše uprostřed okruhu.

    Déšť se umírnil. Na trati stále stojí voda. Zatáčky kloužou. Laboruje se s převody. Závod ale běží dál. Finále fixed kategorie je další na řade. Na startovní čáře jsou nejlepší týmy z Německa a česká crew. Deset kol do konce závodu. Jedna noha v pedálu, jedna noha na zemi. Se zatroubením klaxonu chlapy vyrážejí. Všichni se drží pohromadě. Šimon vpředu. Po startu táhlá pravotočivá. Následuje rychlé esíčko, které se pálí pod plným. Začíná lehké stoupání do dvou po sobě jdoucích stoosmdesátek. Všichni ze sedla a lepí díry. Poslední táhlá na pravou ruku a cílová rovinka. Šimon se drží jedno kolo, dvě kola. Ve třetím má málo ostré lokty a finiš lajnu projíždí jako poslední osmý rider. Nakonec první flek bere Sebastian Körber (8bar team), 2. Alex Müller (Maloja Pushbikers), 3. Johannes Killispergern (Messpackberlin). V dámské kategorii 1. Marion Dziwnik (Team Standert), 2. Karla Sommer (schindelhauer bikes), 3. Johanna Jahnke (Why Be Normal?). Alice v závěru ukořistila dělené jedenácté místo.


    Šimon M. v boji o finále spolu s jezdci z Messpackberlin, Team Standert a Suicycle Track Team.

    Pak už jen vyhlášení. Balení týmových stanů. Zapálení grilů. Otevření lahváčů a připíjení na zdraví. V neděli je na programu Team Time Trial. RAD RACE gang opět nezklamal. Akci připravil dokonale. Skvělé zázemí, německá přesnost, výborná parta lidí. Už teď se těšíme na další soutěž v Drážďanech pod hlavičkou U-Lock Justice Crew.
    VAVERAK
    VAVERAK --- ---
    LISKNI_SI: nekteri silnicari si behem vyjizdek zpestruji cestu spurtem na znacku okresu. v praxi to vypada tak, ze se jede klasicky za sebou (kdyz je misto, tak ve dvojicich). ve chvili kdy se u cesty objevi svisle znaceni napr. okres litomerice zacina spurt. kdo prijede ke znacce prvni vyhrava. obcas si znacky vsimnou vsichni vcas, nekdy jen dva ze skupiny a ostatni pak jen prihlizi vzajemnemu souboji.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam