• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DANIIfixed gear/single speed
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    KCHARI: jedny Drahovy kliky mam na jakejsi zastaralej ISIS, zbytek jak rikaa, ctyrhran. Proste tradice, neni co zlepsovat!
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    MARASAN: no ze to bude historicky "prezitek" me uz samozrejme taky napadlo, ale proste ted v tom treba zadne vyhody nevidim :) prijde mi to treba trosku jako kliky na ctyrhran, se kteryma se setkavam uz taky jen na single/fg kolech a vsude jinde to je uz mrtvy (krome toho nejvetsiho low endu)
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    KCHARI: historicky? mozna ale nakonec nejaka vyhoda je.
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    MARASAN: no ale proc, kdyz to vlastne nema zadnou vyhodu? :)
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    KCHARI: sprockets sou na velky retezy?
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    tim padem se mi nabizi otazka, proc se teda na ty fg kola montuji ty tezky a velky retezy, kdyz vlastne uzkej lehci retez je lepsi :))
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    ROZCUCHANA: argument prumeru pastorku si clovek taky musi nechat rozpustit na jazyku ;)

    KCHARI: cele roky jsem tak jezdil, neni to nejmensi problem. spis budes mit pocit, ze je vsechno lehci a dynamictejsi.
    LISKNI_SI
    LISKNI_SI --- ---
    ROZCUCHANA: No však. Přišlo mi, že fixed gear použití je blíž silnici než MTB. Toť vše.
    ROZCUCHANA
    ROZCUCHANA --- ---
    KCHARI: můj mechanik jezdí vraždy na fg + má nějakou tu fs fixku a někdy na jaře mi dal na kolo Eclat BMX řetěz (1/8") s tím, že je nezničitelný. Zatím jsem nadmíru spoko. Takže pokud máš pastorek a převodník na 1/8" a chceš něco, co vydrží...

    LISKNI_SI: Porovnávat kolik vydrží řetěz na MTB a na silnicče nemůžeš, ne? :) MTB dostává víc zabrat + je tam mnohem víc bordelu, jiný průměry pastorků...
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    ciste teoreticky, pokud jsou nytky retezu spojeny stejnyma pliskama, tak kratsi nytky uzsich retezu nemuzou mit kratsi zivotnost, no ne? ja jezdim teda klasickej sirokej, protoze mam pohon s sirokym prevodnikem i pastorkem.
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    ZSIS: "I would generally advise using the 3/32" (derailer) size. It is lighter, more compatible with your existing chainwheels, and likely to run smoother if the chainline is less than perfect, due to beveled side plates. In my experience, 3/32" chain is no less durable or reliable than 1/8"."

    Fixed Gear Bicycles for the Road
    http://www.sheldonbrown.com/fixeda.html

    já to snad budu muset vyzkoušet, abych uvěřil :)
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    KCHARI: sheldon brown ma nekde odstavec, kde vysvetluje, jak moc nema smysl jezdit sirokej drahovej retez z duvodu "pevnosti". argumentuje tim, ze uzsi retez na MTB dostava diky prevodum mnohem vetsi narez, a taky neni zrovna jednoduche ho pretrhnout.

    jinak teda 1x11 jsem v zivote neslysel, ale ja v tech exotikach nikdy moc nefrcel..
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    a jeste pridam jedno docela pekny video (a novy! :))

    FOAD: The Good Times Are Killing Me
    https://www.youtube.com/watch?v=SpaSEngAzTs
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    LISKNI_SI: nj ale na fg ten retez dostava dle myho daleko vetsi zatez (treba brzdeni) nez pri normalnim silnicnim jezdeni. porad mi to proste prijde nejaky divny :)
    LISKNI_SI
    LISKNI_SI --- ---
    KCHARI: V kontextu toho, že úplně ten stejnej Shimano řetěz, co na MTB měníš po 1k, na silnici dá 5k, a toho, že Campa C9 na singlespeedu jezdím už 2k a ještě nějakou chvíli budu, bych se toho asi moc nebál. Ale rozumím tomu jak koza petrželi, třeba časem odepíše i někdo vzdělanější. :-)
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    nahodou jsem narazil na internetu na FG prevodniky na 1x11 retezy a zajimalo by me, jestli tady nekdo nema zkusenost (nebo nema info), jakou to ma zivotnost (hlavne teda ten "malej" retez oproti 1/2x1/8"). prijde mi to jako hrozna blbost na fixku, kdyz treba na svym MTB 1x11 menim co 500km. ne ze bych chtel menit prevodniky, ale jen me to zajima :)
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    KCHARI: hlavne se neudrit k smrti, hlavne se neudrit ;)
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    ZSIS: tim heslem myslis, ze to chceme nandavat tramvajim a debilum na horskejch kolech? :D
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    no, ja vam to neberu, ale ted jsem si trosku musel spravit naladu mrknutim na starsi video z jednoho mistraku.. nemely by sme zapominat na heslo tohoto auditka!
    ECMC 2010
    https://vimeo.com/24615293
    VAVERAK
    VAVERAK --- ---
    diky ze jste me zatim nezabanovali. tady nejspis posledni "report" letosni sezony. kdyby jste chteli vedet o kazdym uprdnuti, tak jsme na FB a instagramu.

    22.9.2016 - 8bar crit (Berlín, DE)

    Lidé jsou úplně všude kolem tisíc metrů dlouhé tratě, postavené na bývalém berlínském letišti Tempelhof. Zapadá sluníčko a do posledního kola fixed gear kritéria právě vlítla skupina patnácti nejlepších závodníků. Šimon Matějů vyjíždí z úvodní vracečky na prvním místě. Spolu s Alessandrem Marianim ujíždí pelotonu na vzdálenost několika metrů. Borec v růžovém nechce střídat. Šimon dře sám. Jásot nabírá na obrátkách. Dav ve středu okruhu se přesouvá ze strany na stranu a povzbuzuje přeživší dvaceti sedmi kolového pekla. V průběhu závěrečného okruhu se balík lehce trhá. Předposlední táhlá levotočivá zatáčka. Šimona ztrácíme na pár vteřin z dohledu. Při nájezdu do cílové rovinky jsou všichni jezdci opět pohromadě. Šimon je na dně sil. Dvě stě metrů do cíle. V závěrečném spurtu jdou všichni ze sedla. 1. Stefan Schaefer (Maloja Pushbikers), 2. Alessandro Mariani (IRD Modena), 3. Johannes Killisperger (Messpackberlin). Šimon Matějů sedmé místo.



    Poslední závod sezóny byl super. Posádka ve složení Tomáš V., Petr V. a Šimon M. strávila krásný slunečný den v hlavním městě Německa na akci 8bar crit pořádané 8bar bikes. Sto dvacet mužů, dvacet pět žen. Do finálového klání postupovalo osmdesát nejlepších kvalifikačních časů. I tady, jako před čtrnácti dny v Drážďanech, bral nejrychlejší kolo Defekt rider. Tentokrát Šimon Matějů. Navíc v hlavním závodě úspěšně zaútočil na First Prime Lap. Dvojice Včelák, Vaverka postoupila do finále ze 49. a 50. pozice. Nakonec obsadili 45. (Tomáš) a 46. (Petr) místo. Kompletní výsledky jsou na http://bit.ly/2cYZtJY.



    Děkujeme JML - Jerseys Made with Love za skvělé dresy, Ski a Bike Centrum Radotín za materiální podporu, Inomech a Cyklo Team Weber za týmovou oporu.

    Foto: Petr Vaverka, Matěj Prokop
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam