• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SAIL_ORElectroacoustic / Radio art / Audio art / Computer Music
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    Myspace Friend Requests

    Fernando Laub 08 Sep 2009

    Fernando Laubwants to be your friend!
    Hello. My name is Fernando Laub. I compose experimental and electroacoustic music. I thought you might like my work.
    http://www.myspace.com/fernandolaub

    tak co, approve / deny?
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    :)
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    no zarazil mě tam akorát ten copenhagen alias kodaň, olol
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    Labyrinthitis (2007)

    V této interaktivní instalaci se Kirkegaard zaměřil na lidské ucho samotné a jeho specifické možnosti. Je postavena na podstatě otoakustické emise, kterou objevil hudební skladatel Guiseppe Tartini v 18. století. V hlemýždi ve vnitřním uchu jsou tisíce malých chloupků obklopených tekutinou, které fungují jako senzorické receptory. Když uchem pronikne zvuk, začnou vibrovat. Pokud pustíme dva čisté tóny, jejichž frekvence je v poměru 1:1,2, zvukové vlny jsou schopny rozvibrovat bazilární membrány, čímž si ucho produkuje třetí zvukovou frekvenci – tzv. Tartiniho tón, slyšitelný pouze posluchačem ve svém uchu, který zní podobně jako šelest. Je možné ho změřit a dokonce nahrát na mikrofon. Kirkegaard tyto „vnitřní“ zvuky roku 2007 nahrál ve speciální kapli bez ozvěny v Centru pro výzkum aplikovaného poslechu v Copenhagenu a vznikla tak nahrávka Labyrinthitis, vydaná roku 2008 spolu s eseji Douglase Kahna and Anthonyho Moora. Co se týče živého performování Labyrinthitis, na začátku Kirkegaard pouští publiku dva Tartiniho tóny, nahrané roku 2007 v oné kapli z jeho uší, ve frekvenci v poměru 1:1,2, čímž docílí toho, že posluchači slyší každý ve svých učích svůj vlastní, třetí zvuk. Poté první dva pouštěné zvuky vypne a pustí do prostoru onen třetí, původně nahraný také z jeho uší v kapli, který slyšelo publikum nejdříve jako výsledek reakce svých uších na dva předešlé tóny. K tomuto zvuku přidá další zvuk, také nahraný z kaple, který je vůči předchozímu také ve frekvenčním poměru 1:1,2, čímž posluchačům vznikne v uchu další třetí zvuk. Takto postupně cyklí nahrávky a živé, uchem generované zvuky, až se z místnosti samotné stává jeden velký ušní hlemýžď.


    ...je to aspoň trochu srozumitelný?
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    but of course :*
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    interview with carsten nikolai about his book Grid Index

    http://www.gestalten.com/motion/clipHiRes?id=95
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    a na dobrou noc nejroztomilejší skladba: Daisy Bell, první skladba zazpívaná počítačem (IBM 7094 // p. by Max Mathews).
    http://www.youtube.com/watch?v=41U78QP8nBk&feature=related
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    douglas kahn by tu taky neměl chybět
    na webu jsou ke stažení i nějaký jeho eseje

    http://www.douglaskahn.com/writings-1.htm
    SAIL_OR
    SAIL_OR --- ---
    YouTube - Chris Kubick + Anne Walsh at UTSA
    http://www.youtube.com/watch?v=SVrqNZY8seU
    BRANCALEONE
    BRANCALEONE --- ---
    No lehce se to tu překrývá s několika existujícími kluby, ale proč ne...Kniha;)
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    this thread is relevant to my internets
    ORLOCK
    ORLOCK --- ---
    UNCLEAN
    UNCLEAN --- ---
    lol, to zase bude smesice...
    BARONFRITZ
    BARONFRITZ --- ---
    BOOOOK!
    )
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    uff, tak to už snad ani není hudba
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam