• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MURHAAYASkenování a digitalizace filmů a fotografií (hlavně s Canonem 8800F aneb klub zoufalych uzivatelu)
    Který skener nyní poskytuje nejlepší poměr cena/výkon, vyplatí se stolní flatbed skenery? Zkušenosti a výsledky uživatelů těchto zařízení.
    rozbalit záhlaví
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    MACHALIK: uvidime, ale rekl bych, ze nastavenim CB filmu se tam nastavi rovnou nejaky bily a cerny body, protoze je ten film vlastne daleko krytejsi. Pri skenovani na flatbedu negativu jako diaku to hodi neskutecne plochej file.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    MURHAAYA: Jo, profily mě serou taky, ještě že jich jsem na diácích sproštěnej. Ještě bys mohl zkusit nascanovat čb negativ jako diák a pak si ho převrátit v PS - schválně zkus, kterýmu profilu to bude odpovídat, když už se s tím budeš kydlit.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    MACHALIK: nahodim vecer nejakou ukazku zas generic vs jiny. Naprosta vetsina nastaveni nevykazuje zadnou vizualni zmenu (u tech co jsou barevne filmy bych to chapal). Mno uvidime. Mit nejakej vlastni plochej profil co si clovek pak dohoni krivkama v ps, tak lepsi.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    MURHAAYA: Ten profil filmu je ve skutečnosti nějaká SW křivka aplikovaná na surový data, takže teoreticky by mělo bejt možný dosáhnout stejnýho výsledku pouze křivkováním v PS, ale je pravda, že u barevnejch negativů se mi stávalo, že jeden profil filmu podpálil stíny a měl jsem v nich černou (znázorněno přes Pixel Colors ve VueS), zatímco jinej tam měl data a podpal se nekonal. Na diáku tohle není, ale jo, jestli ti nějakej film hází víc informací ve stínech, tak je lepší použít ho než Generic. Jediný, co mě sere, je, že tím se z toho stává magie, protože do toho profilu nevidíš.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    MACHALIK: tohle je solidni rozliseni. Tady s tim se to prefocovani nemuze merit.

    doma na ten vuescan jeste kouknu, potrebuju si digitalizovat nejaky negativy ve velkym rozliseni, takze si s tim budu hrat. Zkusim nahodit jeste treba ten generic, ale jak rikam, tohle nastaveni mi prislo nejrozumnejsi.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    MACHALIK: prave ze mi prislo, ze pro generic tam ty stiny jsou min utopeny pri tomhle nastaveni.

    LUKAS87: to bych mohl, mam to kousek :)
    LUKAS87
    LUKAS87 --- ---
    MURHAAYA: zkus místo plastovýho držáku skla .)
    ale to zuiko by mělo bejt makrosklo, ne? to by mělo bejt korigovaný...
    kdybys měl cestu kolem spořilova tak se ozvi, prohnal bych to jentak pro tu legraci ještě coolscanem v.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    MURHAAYA: Na ten černej bod v PS nehrab, akorát ti to dojebe scan a připravíš se o tunu detailů ve stínech (viz srovnání Minolty s úpravou a bez). Kdyby se ti někdy chtělo mi konkrétně tenhle proužek filmu poslat poštou (nebo až budeš v Brnisku), tak bych ho jen tak z prdele prohnal 5400 II, kam se to dá ještě posunout, pokud vůbec někam. Též si zkontroluj, že v záložce Filters nemáš zapnutej žádnej sharpening ani nic jinýho. Křivku ve Vue nech, jak je (0,25/0,75), na vůbec nic vlastně v Color nesahej a podle mě ani profil filmu nevybírej, leda by ti to nějak zásadně pomohlo ve stínech, ale obvykle bejvá nejlepší tam nechat Generic.

    Takhle to scanuje čb mně:
    http://www.m5400ii.ic.cz/pics/temp/m5400ii/hp5.jpg
    http://www.m5400ii.ic.cz/pics/temp/m5400ii/neopan400.jpg
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    jeste tecka za dneskem... ta minolta je rovnomerne ostra po cely plose, ten canon, tam sem rucne ostril na oblicej, rohy jdou pak do prdele. nevim jesli je to tim, ze to neni planparalelni nebo nerovnosti pole u toho zuika.

    secteno podtrzeno, pokud nema clovek nic jinyho, je dslr obstojna nahrada, ale dobrej skener, je holt dobrej skener.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    TWARR: prefocovanim to mas na jednu expozici. flatbed mi prosviti max 6cm svitek a slepovat to nejak pak...

    no jo no, mam nejak moc casu... :)
    TWARR
    TWARR --- ---
    MURHAAYA: jo ten vf chapu, tam je to mnozstvi urcite mnohem mensi nez u kina ;) ale s tim by si asi zase i rozumne poradil ten flatbed ;) zavidim ti ten cas na to, fakt zavidim ;)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    TWARR: casova narocnost u DSLR znacne vyssi. postavit to... srovnat. expozice... kdyz by mel clovek nejakej dobrej bazmek a jen cvakal fotky, stahnul rawy, invertoval je v raw editoru, pohejbal krivkama, urovnema, tak by se mozna casove dostal pred tu minoltu si myslim. Co se pohodlnosti tyce, tak minolta ale vede. to je bez diskuze.

    ono ja to ani tak nechtel jako nahradu pro kinofilm, tam to nema smysl, ale pro velkoformat si myslim, ze to smysl ma (krom toho, je to bud tohle, nebo nic :)
    TWARR
    TWARR --- ---
    a ted mi murhaayo rekni casovou narocnost te minolty vs dslr? ono se to ve finale stejne asi moc nevyplati ze? nic proti, nerejpu. nejsem slepej, ale ve finale bych se na to osobne asi vysral ;))

    a to mi pripomina, ze musim ejste projet ten svuj v500 kram, koukal jsem, ze mu konci zaruka :D (tak jestli porad dela cary zmetek)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    http://varial-artworks.com/odd/ja/nyx/sken/01-5d-f56.tif
    http://varial-artworks.com/odd/ja/nyx/sken/01-5d-f8.tif

    http://varial-artworks.com/odd/ja/nyx/sken/03-dimage-02.tif - neupravovany sken z vuescanu, krivka cerne nebo jak se to jmenuje na 0,25 a bile na 0,75 a vybral jsem profil Kodak Tmax, Tmax CI 0.80, zadny nastavovani cernyho bodu v PS.
    LUKAS87
    LUKAS87 --- ---
    MURHAAYA: mrška má prostě prťavý pixly, no :)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    LUKAS87: abych rekl pravdu, tak vuescanu moc nehovim. takze to muze byt blbou obsluhou
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    LUKAS87: rekl bych, zes mel pravdu. Udelal jsem f5.6 a f/8 a skoro bych rekl, ze 5.6 je ostrejsi. tohle je porovnani http://varial-artworks.com/odd/ja/nyx/sken/shootout-2.png (fstop je v zahlavi tech souboru)

    full size tiffy se nahravaj.
    LUKAS87
    LUKAS87 --- ---
    MURHAAYA: druhou věcí je, že v tom skenu z minolty chyběj detaily ve stínech, čili v čirý části podložky filmu, čili tipuju, že si vuescan tak úplně neporadil s ideálnim vhodnym nastavenim zisku AD převodníků / dobou expozice. měl jsem s tím u vuescanu problém na epsonu 4990 i na coolscanu, že těm skenům prostě chyběly detaily ve stínech.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    LUKAS87: zkusim. dokud to mam postaveny.
    LUKAS87
    LUKAS87 --- ---
    MURHAAYA: nejsem si jistej, jestli neni f/11 na 5D2 trochu moc (zkusil bych f/5.6), osobně tipuju, že ti rozlišení sráží difrakce.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    tak jak sem slibil. Udelal jsem mini shootout
    1. Canon 5D Mk II + Zuiko 50/3.5 at f/11 + mezikroužek (schopne 1:1 a mozna malinko vic nez lifesize) - raw, doostrovani vypnuto na nula. Z rawu export do 16 bit tiff, v Photoshopu pomoci krivek nastaven cerny a bily bod, zadne doostrovani, full rozliseni 5D2 je 5616px, takze jsem orizl cca 200px - http://varial-artworks.com/odd/ja/nyx/sken/01-5d.tif
    2. Canon Canoscan 8800F, flatbed - sken na 3200 dpi. Tohle je tu spis do poctu. - http://varial-artworks.com/odd/ja/nyx/sken/02-canoscan-3200.tif
    3. Minolta Dimage Scan Dual IV + Vue Scan. Nenastavoval jsem zadne doostrovani explicitne, ale je mozne, ze si neco doostri, ruku do ohne za to nedam. Opet v Photoshopu nastaveny cerne a bile body. Tonalni podani je jiny - http://varial-artworks.com/odd/ja/nyx/sken/03-dimage.tif

    Takhle vypada muj fotici setup - http://varial-artworks.com/odd/ja/nyx/sken/setup.jpg

    pokud se nekomu nechce stahovat nekolikamegove tiffy, tady je png porovnani, vlevo Minolta, vpravo Canon 5D II - http://varial-artworks.com/odd/ja/nyx/sken/shootout.png

    Shrnuti: 5D II nabizi o par set pixelu na obe strany vic (dalo by se ziska plnych 5616 pri trose snahy), ale vizualne mi ta minolta prijde ostrejsi.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam