• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    _BENNYEkonomie - střet ideí
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    Příliš silné euro a my | Audit Jana Macháčka - Respekt.iHNed.cz
    http://respekt.ihned.cz/audit-jana-machacka/c1-38767020-prilis-silne-euro-a-my
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    Pavel Kohout » Máme se bát hyperinflace?
    http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/pavel-kohout.php?itemid=7883
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    _BENNY: aha, to jsem přehlédl, sorry.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    XCHAOS: zcela zakladni pojmy bych zde asi nevyjasnoval, pocita se, ze je vsichni znaji. jsme prece v odborne diskuzi ;)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    _BENNY: no jo, ale jak se mají ideje střetávat bez vyjasnění si základních pojmů, ze kterých jsou smontovány ? :-)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    XCHAOS: tady radeji ne, tady radeji tu ekonomii ;)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    abychom mohli diskutovat o ideích, měli bychom si nejprve vyjasnit základní pojmy.

    formálně: http://cs.wikipedia.org/wiki/Kapitalismus

    neformálně: "kapitalismus je spor o to, kdo bude uklízet na záchodě"

    ...chce se mnou někdo na toto téma vést flamewar ? :-)
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    JACHYMKO: to teda značně wtf... centrální banka je instituce státu, ne kapitalismu... tyhlety internetový novináře nesmí člověk brát vážně... většinou jde na internet odpad, co se nehodí k otištění.
    VIR_KENNY
    VIR_KENNY --- ---
    youdle doodle, boomle poodle
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    XCHAOS: trh s auty není a nikdy nebude racionální, podobně jako trh s botama :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BOBASH: no to je přesně to.. třeba trh s auty dnes není moc racionální (lidi dnes klidně dojíždějí sami do práce čtyřmístnými dvoutunovými limuzínami, apod.) - ale současně význam automobilek je obrovský a paradoxně přechod k racionálnějšímu chování u zákazníků kupujících auta může vést k problémům v sektoru automobilového průmyslu. potom se hledají náplasti, jako je šrotovné (které problém ale neřeší - jenom jeho řešení oddalují).

    tedy auta pořád budou různě velký - jenom se může zásadně změnit poptávka po jednotlivých typech, a tím pádem i celkový objem peněz v automobilovém businessu.

    jsme tady ale offtopic... a různí rejpalové co mě mají v ignorelistu pak budou mít záminku mít mě v něm i nadále :-)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    XCHAOS: jj, tak to to vidíme v podstatě stejně... Teda já bych to ještě doplnil o to, že auta pořád budou různě velký, jen se zase zmenšej třeba na velikost z půlky 70. let...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TEKKET: čímž se v podstatě potvrzuje, že je obchodování s akciemi tak trochu hazardní hra :-) čehož důkazem je, že je dokonce i zakázané mít "ty správné informace", na základě kterých by šlo dělat racionální sobecká rozhodnutí ("insider trading").
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BOBASH: nějak tak to vidím taky. podle mě to ale budou hybridní verze dnešní aut nižší cenové kategorie, s hmotností do 1t... ne čisté elektromobily. na baterku v nich ujedeš prvních cca 50 km v podstatě "zadarmo" (měřeno dnešními cenami elektřiny vs. ropy) - a dál pojedeš na hybridní pohon za něco jako 3l/100 km (pokud nebudeš chtít jet 160kou). (ale toto není ekonomická idea :-) spíše "civilizační optimalizace")
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    Klid, Mark Faber si stejně jako Péťa Loďka chce jenom hřát polívčičku a je rád, že ho někdo poslouchá. Totální zhroucení, dokud je čím nabíjet kvéry, nehrozí...
    HASH
    HASH --- ---
    BOBASH: obcas jsem opravdu rad, ze mam XCHAOSE v ignore
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    XCHAOS: v centru máš výhodu, že nepotřebuješ auto ani MHD ani v podstatě nic jinýho než svoje nohy...

    A navíc individuální doprava ropnou krizi přežije, možná budeme jezdit v ekvivalentech elektrickýho Velorexu, ale jezdit budem.
    TEKKET
    TEKKET --- ---
    XCHAOS: myslím, že pointa měla být v tom, že do nějakého investování by se měl stěží pouštět někdo, kdo nemá zajištěné ani základní životní podmínky. Navíc má pak do čeho hrábnout až jeho investorské nadšení a peníze odsajou skuteční investiční dravci.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    _BENNY: tak tohle je třeba propaganda:
    Tak dobře, vezměme třeba investora s malým příjmem. Začátečníka.

    Pokud bych měl jen velmi málo peněz, první věcí, kterou bych udělal, by byl nákup domu nebo bytu.


    no jo... ale jaký dům a jaký byt ? lifestyle předměstského bydlení má značně nejistou budoucnost.. ta centra nejsou sama o sobě soběstačná, předpokládá se dojíždění autem do práce, vožení dětí do škol autem, domy jsou často energeticky náročné... to všechno bude ve 21. století handicap.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam