• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LA_BETEQueer studies



    sexuální orientace, sexuální identita, škatulkování v závislosti na místě a čase, dějiny pojetí transsexuality a homosexuality.

    rozbalit záhlaví
    KAWALSKI
    KAWALSKI --- ---
    TMA: btw, tisteny, cesky, byla to studie, original napany anglicky ;-) jen mam pocit, ze ot ma zena u sebe, tak kdyztak vecer, az prijde z pace ;-)

    ROMANAMI: dlouho je asi tak 10 let, plus minus 2 roky ;-) a ne, to cos mi poslala na fotce, neni ona ;-)
    ROMANAMI
    ROMANAMI --- ---
    KAWALSKI: pořád se tím živí, hlavně v zahraničí a nechává si říkat slečna Donnatella, a sklízí s tím docela slušné úspěchy. Tedy pokud je to doopravdy ona, pokud jen Donna nepřevzala její číslo :-( což se taky nevylučuje.
    P.S. co je to kdysi ? jak asi tak dlouho ? 5 let ?
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    TMA: to zní jako super text.. kdyby sis náhodou vzpomněl, dej prosím vědět..
    KAWALSKI
    KAWALSKI --- ---
    ROMANAMI: kdysi za mych mlůadych let vystupoval v jednom travestie show uzasny clovek, Andrea, nemela zadne damske saticky ani nespivala, byla ruska a tancila ( bo se spis svijela a vlnila? proste zadne hopsani, ale spis moderni krizenec baletu a cehosi ) v takove roure ellasticke latky, nic krasnejsiho jsem snad nevidel, fakt parada....mam pocit, ze si tim vydelavala na premenu, kde je ji ted konec...
    TMA
    TMA --- ---
    MEDVIDEK: Starší zajištěný muž a mladá žena je instancí tradiční rodiny. Nedavno jsem četl poednání o sexualitě ve starém Řecku, kde se rozebírala pederastie, hetéry i manželství. (Bohužel si pamatuju jen obsah, nikoli kde jsem to četl, nebo kdo to napsal.)

    Synopse: efébofilie měla společenskou funkci, kdy nepříbuzný patron se staral o výchovu mladíka. Koitus nebyl anální, ale většinou se prováděl "mezi stehna". Po objevení se vousů u mladíka bylo považováno za nepatřičné aby dále setrvával ve vztahu. Patron byl dobře zaopatřený muž, nicméně myslím i u něj byla věková hranice (35), nad kterou se měl věnovat spíš rodině, než efébům. Setrval-li i poté v homosexuálním vztahu byl považován za divného, ačkoli sousloví řecká láska je synomymem k (mužské) homosexualitě.

    Fukce manželky se omezovala na rození dětí, romantická láska, tak jak ji chápe moderní společnost, se neprovozovala vůbec. Pro ukojení potřeb rozkoše se využívalo služeb kurtizán (pro fyzické spojení pro rozkoš) a hetér (pro spojení duchovní i fyzické). Mezi manželi byl velký věkový rozdíl, ženy se vdávaly kolem dvanácti let, muži se ženili ve věku třicet až třicet pět let, poté, co prošli výchovou jako efébové, několil let bojovali v armádě a nakonec se stali patronem nějakého eféba. Ženy* umíraly ve věku kolem čtyřiceti let, muži žili déle.**

    Snad to trochu s tématem souvisí.
    _________________________
    * Manželky, hetéry žily déle, o kurtizánách se tam pokud si vzpomínám v souvislosti s očekávaným věkem dožití nic nepsalo.
    ** Nikoli v průměru. Přežít vojenskou službu nebylo samozřejmé, ale kdo to dokázal, pak žil déle.
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    Jedna moje známá , když se pomilovala s ženou prohlásila, že to vlastně žádný sex ani nebyl, jen takové cosi:-).
    No zmohla jsem se na pokrčení rameny.
    Lesbické kolegyně prominou...
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Když tak koukám na tu wiki tabulku, tak mě překvapuje docela dost zemí (vlastně samé ostrovy- mikronesie, polynesie, karibik), kde je legální lesbický sex, leč ilegální gay sex...
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    TRESKA: http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_in_the_United_Kingdom

    Adopce a registrované partnerství ano, sňatky ne. Někteří anglikánští kněží jsou ochotní registrovat partnery v kostelích. I mimo jiné proto hrozí rozkol v anglikánské církvi a proto tradicionalisti vyjednávají s papežem možnosti skorosjednocení s ŘKC.

    Jinak Wiki schovává i tabulky pro celý svět.

    http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_by_country_or_territory
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    BAGHICEK: kouknu se do knihy...je tam o homosexulitě dobrý text.
    Kdo s čím zachází, zrovna Hellinger si jednou takovou životní zkouškou údajně prošel...
    Celý život pracuje s rodinami a tradicemi, aby se v 80 rozvedl a znovu oženil s mladou ženou...holt, všichni jsme jenom lidé. I ti naši guruové jsou jenom lidi...
    Větru dešti neporučíme:-).
    TRESKA
    TRESKA --- ---
    a když už jsme u tolerance v jiných zemích, jak je to třeba s umělým oplodňováním, adopcí a opatrovnictvým tam? co třeba británie?
    BAGHICEK
    BAGHICEK --- ---
    MEDVIDEK: to se mi moc nechce verit, ale pokud je tomu tak, tak jenom dobre
    ROMANAMI
    ROMANAMI --- ---
    ECLECTICA: tak tak :-) jem je třeba makat na "propagaci" já mám teď rozpracovaný takový malinkatý projektík jak naši problematiku zase o kousek přiblížit lidem
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    MEDVIDEK: což mi připomnělo, že pornografie ve spojení s queer je taky docela nosné téma.


    ROMANAMI: samozřejmě existují i země, které jsou ještě tolerantnější, ale oproti mnohým si tu opravdu nelze stěžovat...
    ROMANAMI
    ROMANAMI --- ---
    ECLECTICA: z celkového počtu 210 států jich 130 nemá diskriminační zákony proti homosexualitě tj tedy o něco málo více jak polovina, to není moc potěšující. Obzvláště když si uvědomím že homosexualita je veřejností vnínána o kousek tolerantněji jak moje problematika :-(
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    RUDOLF: zajímavý článek, jsem hned klidnější, jdu si dát cigáro a zkouknout nějaký porno servr:-)
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    BAGHICEK: přečetla jsem od Hellingera několik knih a nic podobného jsem se nedočetla.:-)
    Naopak mi přišlo, že Hellinger se k tomuto postavil relativně čelem a respektem.

    Druhá věc je, jak se k tomu staví jeho následovníci.
    BAGHICEK
    BAGHICEK --- ---
    MEDVIDEK: jsem si onehda otevrela u kamaradky Hellingera, precetla si vetu, ze homosexualove ztelesnuji nechtene zlo ve spolecnosti.. a dospela k zaveru, ze tenhle obor pro me nebude
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    jen naokraj..
    tenhle článek ( http://www.kerray.cz/2009/mnohost-ja-paul-bloom/cs/ ) mne zaujal ve spojitosti se zde popisovanýma pocitama že se někdo cítí den jako žena, jiný den víc jako muž.. ve zkratce: člověka popisuje jako souhrn mnoha osobností, které bojují o žezlo. S tím že se projevuje něco jako dlouhodobá osobnost, která někam směřuje, ale je v neustále konfrontaci s jinými osobnostmi. Asi bych šel dál a klidně tvrdil že osobnosti se různě integrují, učí od sebe a umenšují. Myslím že zajímavé čtení.
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    ROMANAMI
    ROMANAMI --- ---
    TRESKA: Ještě k tomu slovníčku, osobbně znám dokonce dvě GG vystupující v travestishow :-) kdyby diváci věděli že je to na ně takový malinkatý podfuk :-)))) Ale TRAVESTI není o tom že chlapi parodují zpěvačky :-) Travesti je opravdu v původním slova znění Parodie a je jedno kdo koho paroduje, takže je to vlastně v pořádku :-)))
    MEDVIDEK
    MEDVIDEK --- ---
    ECLECTICA: začala jsem jezdit na Slovensko , se učit Systemickým konstelacím a při té příležitosti, si i všímám postojů Slováků k homosexualitě apod.
    Postřehy mám různorodé.

    Dost tvrdě se vůči mé orientaci ohradila vyučující. Což samozdřejmě plyne z faktu , že systemické rodinné konstelace jsou založeny na "rodině" a poutech v ní. A homosexualita je taková "sytémová chyba" v programu rodiny.:-) (cituji postoj, systemických konstelací)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam