JCD: Podle mne equip na science lodích na damage asi vliv moc nemá, resp. asi neuděláš loď, která by konkurovala (co se DPS týče) Tactical v eskortě, nicméně záleží na bridge officírech a distribuci energie. Ale jak píšeš, chce to zkušenosti a těch - co se buildu týče - zatím moc nemám.
Určitě má vliv kam cpeš skillpointy - viz
http://www.stoacademy.com/tools/skillplanner/ - na začátku jsem třeba naprosto zbytečně boostoval Starship Attack Patterns, které vůbec nepoužívám :)
Ad ground shooter/RPG: shooter režim jsem hrál tak pět misí, pak jsem zjistil, že je to nezvládnutelný chaos, takže hraju už jen v RPG a jsem spokojený. Stíhám házet powers i need/greed/pass v pohodě myší a mám i větší přehled kde co lítá.
Co se týká lodi - lítám s Intrepidem (Long Range Science Vessel Refit, 1600CP), Ablative Armor už mi párkát zachránil kůži, ale jakmile přijdu o štíty, jsem bez něj poměrně rychle K.O. Na hull repair si taky čekám, holt 200 lidí v posádce nic moc. Nicméně už jsem si na něj zvyknul, tak vím co si můžu dovolit.
Ody - křižník je prostě křižník, no. Taky jsem po něm pokukoval, ale 2000CP nebo 4000CP (konzole) za ně dávat nebudu, plus by mi asi vadila malá manévrovatelnost - mám pár powers, které jsou jen fwd 90* a už s Advanced Research jsem s tím měl dost problémy.