PETRPEDROS: Bohužel o Rage se, alespoň ohledně mojeho infa mluvilo dřív, než o Borderech. Takže, vzhledem i k postupům ID a postupům Gearboxu, bych věřil, že gearbox se případně když už nechal inspirovat v té době dostupnými materiály z ID. Těžko říct jak dlouho se projekty různě drželi pod pokličkou a v jakých stádiích. Jak poslední dobou pozoruju Gearbox, mají zázemí na to, udělat/dodělat docela rychle průměrný titul. Viz DukeNukem:Forever, který sice nebyl žádná pecka, nicméně v těch 13ti ze 14 let to bylo někde u bodu mrazu a poslední rok to Gearbox dotáhli. Nyní asi něco podobného čeká ColonialMarines (doufám, že to nedopadne jako Duke).
Nicméně zpět. Myslim že ohledně těhle věcí se spíše Gearbox nechali inspirovat řadou titulů před nimi. Krom toho, hodně lidí už řvalo po nějakém novém postapu, kdy ještě k tomu x z nich zklamal oblivionský Fallout made in Bethesda. Myslim že s trochou fištrónu nebylo těžký si spočítat, že i kdyby Borderlands dopadl průměrně, pokud ho v dané díře stihnout uvést na trh (což se povedlo), vydělá si na sebe. O tom,že se jim ještě k tomu povedla dobře hratelná věc, i když bez nějaké velké hlubokomyslné filosofie a RPG postavení, není asi moc sporu.