• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TAJENMMORPG turisté
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    LUKE: Od Alphy, ale je to tak roztaaaahle, ze jsem tam už dlouho nebyl. Když se odkazem sejít, tzn ze dřív než kolem 22:00 nemůžu, tak bych se od XbCh2 i odpoutal :-)
    LUKE
    LUKE --- ---
    Shroud of the Avatar anyone? LFG!
    LUKE
    LUKE --- ---
    MALY_BOBIK: Tak zatím jsou v betě a dělaj pro backery, marketingovou kampaň spustí později. Připomíná mi to trochu v určitých nápadech návrat k nápadům ze SWG - třeba neletální povolání. Takže nikdo tady?

    PELENDUR: Dík! Ashes of Creation jsem neznal a vypadá to hodně dobře!
    MALY_BOBIK
    MALY_BOBIK --- ---
    LUKE: nad touhle hrou stále uvažuji zda ji pořídit. Hlavně mi přijde že o ní lidi ani moc neví
    PELENDUR
    PELENDUR --- ---
    tak pánové skvělá debata, přihodím sem neb je to imho k tématu:

    Best MMORPGs 2018 - The Top MMOs to Play This Year
    https://www.youtube.com/watch?v=GNRSo-OVqwM


    Ještě dodám že kamarád hraje Life is Feudal a je to prej takové to klasické ultima like mmo... Zatím teda dost zabugované ale prej se to zlepšuje, hra je nová takže se s tím počítá.
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    BIMBAS: Multiplayerova KC:D je v podstate Mount and Blade ne? Jen u dvojky zatim nemame release date, ale tak muzes si zatim zahrat treba ohnem a mecem kde ta grafika uz neni tak hrozna jako u originalu nebo treba warsword conquest mod ktery predelava warband do sveta warhammeru.
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    dokázal bych si představit že vyjde taková hra jako Deliverance s klidne mensi mapou ale i jinymi kulturami, hraci by pak mohli cestovat i jinam. Takove instance v jinych zemich. To by byl teprve For Honor kdyby tady českej Jindra mlátil Vikingy nebo samuraje :DD
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    srovnavat co bylo a je ted je jako porovnavat němý film s dnešníma třeba Marvelovkama. Dobu predeslou chválíme predevsim diky tomu ze jsme byly u korenů téhle zabavy. Rozpočty na produkci jsou uplne nekde jinde, možnosti jsou technologicky jinde. Co driv chtelo fantazii k pochopení je dnes podáno pomalu lépe než v reálu pro širokou veřejnost.
    Osobně si taky myslím že mmorpg žánr pomalu umírá. Nevím sice proč ale v zásadě souhlasím s WOLFGAR.

    Pro mne mají ted nejvetší hodnotu hry jako KC:Deliverance. A nemyslim jenom tim že je to ted v trendu a z Čech. Kdyby v tomhle byl multak byl bych asi uplne pohlcen.
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    SADAKO: Jojo tam je treba si uvedomit, ze tehdejsi "hlavni" herni scena byla velikosti tymu, financi atd. srovnatelna s dnesni indie scenou a s AAA producenty nema vlastne nic spolecneho. Ano v nekolika smutnych pripadech se stalo, ze ti velci producenti ony stare legendarni tymy koupily a nedopadlo to dobre, jenze realita je takova ze treba takovy Bioware je opravdu uz jen jmeno a vyvojari kteri delali ty stare dobre hry uz jsou uplne nekde jinde, velka cast z nich se vratila prave na indie scenu a muzeme jim dekovat treba za takove perly jako je skvela Banner Saga.

    Co se tyce PvP take naprosto souhlasim. To neni o tom, ze bych PvP hry nehral, naopak, ale jsem zastance toho ze ta hra na to musi byt udelana a jakkoli ferove vyvazit hru zaroven na PvP a PvE je temer nemozne a nikdy to nefunguje dobre. Kdyz se podivame na uspesne multiplayerove hry soucasnosti tak je snadno rozdelime na ty ktere jsou postave ciste na hrani hracu proti hracum jako jsou MOBY, Battle Royale a team shootery a naopak ty ktere se zameruji na tymovou spolupraci v PvE jako je treba Warframe nebo Path of Exile, ano muzou mit i nejaky opacny prvek ale vzdy jen jako zpestreni navrch a ne hlavni napln. Jediny zanr kde je zaroven oboje a to balancovani tam nefunguje a na ferovost se nehraje je prave survival a to je treba jeden z duvodu proc me vubec nelaka. A mmorpg jsou umirajici zanr z mnoha dalsich mnohem pragmatictejsich duvodu nez ze by se zmenili sami hraci.

    A temi vlastnimi servery jsem myslel neco trochu jineho. UO ale predevsim hlavne NWN umoznovaly doslova postavit si vlastni svet od zakladu. Mapu po mape, nastavit v nem vlastni pravidla, skripty a tak dale. Byl to nenahraditelny nastroj pro RPckare protoze to byl svet se systemy ktere si nastavili na sve potreby ktere pri roleplayi nezahrnuje jen kydleni monster ale kompletni zivot postavy ale hlavne i GM mod umoznujici ten svet dynamicky menit a vytvaret. Zazil jsem server kde behem roky vypukla hraci vyprovokovana valka, nasledovalo nekolikamesicni oblehani hlavniho mesta a nakonec i epicky nepovedeny pokus o zachranu ktery skoncil premenou onoho mesta v trosky plne nemrtvych kteri se vyrojili do zbytku sveta, dalsi mesice boje a pribehu na jehoz konci se podarilo mesto ocistit a zacalo se s jeho obnovou a novou vystavbou z trosek. To vse trvalo dobre dva roky realneho casu, zcela dynamicky a je v podstate necim co zadna jina hra kde ten pribeh den za dnem nedava dorhomady skupina GM a neupravuje podle toho svet neni mozny. Zadna dalsi hra ktera by tohle umoznovala co vim neexistujee... tak alespon doufam, ze treba jednou bude, ale kdo vi, u Neverwinter Nights to byl take spis nezamerny vedlejsi produkt toho kdyz se rozhodli prihodit ke kopii hry i kompletni vyvojarsky software a fanousci se toho chytli a dokazali zazraky.


    ELIDOR: Mmorpg maji omezeni spis v tom, ze se proste a jednoduse hraci presytili a zacali hledat hry vice zamerene jejich zajmu nez takove to typicke mmorpg "mate tu vse ale nic nefunguje poradne" Plus nakladnost vyvoje, udrzby a fakt, ze hrac ktery hraje mmorpg vetsinou hraje zaroven jen jedno mmorpg, ta casova narocnost je dana a tim padem hodne limituje mnozstvi mmorpg ktere se na trhu dokazi uzivit coz byl hlavni duvod ztroskotani tolika titulu behem mmorpg boomu. Vse to je takhle zpetne pomerne jednoduche a ani to jinak dopadnout nemohlo, o to vic je zabavnejsi, ze v dnesni dobe velci producenti opakuji znovu tu samou chybu s modelem "game as a service" ktery v podstate funguje stejne jako mmorpg a take stejne ztroskota v okamziku kdy se o to pokusi vsichni zaroven.
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    LUKE: :)) tak jasne Dark Souls je (dnes jiz stara) srdcovka, ale porad se tocime kolem toho, ze v dobe poplatne UO (tedy 97 - 2001) se delaly hry jinak nez dnes a nemyslim si ze odflaknute jak tu padlo .. duraz byl proste jinde a opakuji ponekolikate .. nerikam ze tehdy ci nyni to bylo lepsi ci horsi, ale proste jine.

    nu asi to je zbytecna debata .. neupiram vam vas pohled na herni scenu, sam mam proste trochu jinou .. pro me jsou linearni questy nutne zlo dnesnich mmorpg.
    LUKE
    LUKE --- ---
    SADAKO: K rozdílu s Quakem: Jo, to je pravda, jenže kouzlo MMORPG je a bude v tom stabilním světě, co se točí dál, i když se odpojíš. Aspoň jsem to tak vždycky vnímal.

    ELIDOR: Jen obecnej reakt na ten rant. Těžkej her, co nepodávaj ručičku, je pořád dost (Dwarf Fortress, anyone?). Většina z mé (a tipuji, že i tvé, protože jsem si Lone Wolfy taky půjčoval s kamarády) generace se udělala do Dark Souls, protože je to "stejně těžký jako kdysi." On i takovej Witness bez internetu...! Nebo Kingdom Come. Takže ve finále si myslím, že dneska je mnohem lepší herní svět - každej si najde to, co ho baví. Že existuje mainstream je přece úplně v cajku a je to jen dobře. Vedle něj existují těžké MMORPG (asi ten Crowfall, SotA, Elite: Dangerous, EVE: Online?), dokonce se daří i leteckým simulátorům, adventurám atd atp. A všechno se to uživí, což je pointa vývoje.
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    btw kdyz uz tu jsou rpg knihy s variantou deje, nelze zapomenout na web interface hry .. kdo na nich sveho casu neulitnul ...
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    WOLFGAR: nu tak ono je to logicke, mmorpg maji omezeni dane rozmachem internetu pro domacnosti, jit tedy zpatky pred rok 1997 (UO) se moc neda pokud bereme mmorpg v tomto vyznamu jak jej zname dnes

    k tem rpg .. pokud se bavime o mmorpg je predpoklad hry pro vice hracu nez uzkou skupinu, take jsem pred lety hraval hru (zaboha si nevzpomenu na nazev) co kopirovala na jiz normalnim webu hry z BBSek a melo to uzasnou atmosferu i komunitu citajici par desitek lidi ...
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    WOLFGAR: Vlastní servery aktuálně afaik umožňuje Conan Exiles, jestli se nepletu, jinak netuším, co má nebo nemá tuhle feature.
    Jsou neoficiální servery kdečeho, ale jak to tam vypadá vlastně nevím, nehraju to.

    Btw. ve stejné době jako UO jsem hrála přes MP Unreal Tournament a Kingpin (bylo teda samo dost dobrodružství, hrát to přes vytáčené připojení...) a přišlo mi to výrazně méně pointless - člověk ví, že si jde rozbíjet tlamu a nestráví hromadu času sbíráním itemů, aby mu je pak vylootoval vysmátý PK.
    A dobrý point s tím survivalem.

    Já mám prostě dojem, že když vezmeme v potaz i indie scénu, což bychom měli, je dnes nabídka her mnohem širší, počítaje v to, že ty staré máme pořád, ať už nově vydané, nebo možné emulovat přes DOSbox and stuff.
    Dřív hráli všichni všechno, protože toho nebylo zas tolik, hráči byli mnohem méně diferencovaná skupina.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    WOLFGAR: děkuji
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    ELIDOR: Par takovych mmorpg opravdu existuje nicmene jsou to projekty pro celkem malou skupinu fanousku protoze uprimne vetsina o to proste nestoji a ti kteri ano se presunuli spis k survival zanru kde je ztraceni itemu ktere jsi desitky hodin farmil zcela bezne. Co je a tom tak uzasneho nevim, ale me world pvp nebavilo ani tehdy pred temi dvaceti lety. Podle me je to ztraceny cas, pokud mam na hrani jen par hodin dene tak se chci bavit a ne si rvat vlasy a zabijet desitky hodin necim co uz jsem udelal a nema to moc co delat s obtiznosti a dnesni mladezi. Naopak jako mladez jsme na to cas meli, ted kdyz vetsina tech oldschool hracu je ve veku kolem triceti a hry maji jen jako relax a ne smysl zivota jsou ty pozadavkuy trochu nekde jinde a prijde mi to docela logicke.

    A co se tyce pribehovych RPG kde kazde rozhodnuti muze zmenit dej a tak dale tak ty naopak prave behem posledni let zazivaji na indie scene obrovsky comeback. Nemuzes je hledat mezi "AAA" zanry jenze kdyz se podivas zpetne tak pred temi dvaceti lety v podstate nic jako masove hrani nebylo. Tyhle hry byly zalezitosti mensi skupiny fanousku a jsou do ted. Hry se nezmenily jen s tim jak se staly popularnejsi vznikly i zanry her pro masovou populaci. Ale co se tyce tech mensich projektu srovnatelnych s temi starymi klasikami tak tech je dnes stejne ne-li vic nez bylo tehdy, jenom pro stromy te masove produkce nevidis les toho co vse v dnesni dobe vychazi a jaky ohromny vyber mame ktery tehdy rozhodne nebyl.


    SADAKO: Presne tak, nenapsal bych to lepe a to ja osobne mam treba herni mechaniky hodne rad a kdyz ma hra dobrou mechaniku ozelim i pribeh a naopak, ale stejne tak nemam rad hry ktere jen plytvaji casem. Je duvod proc moderni adventury jsou napsane chytreji a lepe nez ty stare a jejich "moon logic" ve stylu pouzij hadr na opici.
    Na fun through suffering doporucim RimWorld, pomalu zacina byt lepsi nez DF ;)

    SADAKO: Ale... Norik! Musim si zase precist Norika...

    ELIDOR: To je mozna docela dobry priklad o disfukcnosti toho zanru. Ono je take dobre zminit, ze v dobe kdy vsichni tu Ultimu hrali ji hrali protoze a) alternativy temer nebyly b) umoznovala rozjet si vlastni server takze komu full pvp nevyhovovalo tak si udelal server bez PK a jelo se dal. Jestli mi neco mezi modernimi hrami schazi tak je to prave ta modifikovatelnost. Uz jsem tu nekolikrat zminil jak moc mi schazi nastupce NWN co se tyce tvorby vlastnich serveru. I tam ale je par slibnych projektu jen se tahnou roky a roky protoze udelat takovou hru ktera bude plne modifikovatelna a stane se toolsetem pro dalsi je ohromne narocne, zvlast pro male tymy.
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    SADAKO: venku. nyni ma prijit obrovsky patch (na zacatku roku vyresily ty fronty na lognuti 30min a lagy v pvp). z puvodni komunity toho moc nezustalo, nyni je to hlavne o tom, kolik real penez do toho jsi ochotna dat .. problem je, ze novy hraci nejsou absolutne konkurenceschopny, takze to komunita moc ruzove nevidi
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    ELIDOR: Na Albion jsem zapomněla, už je venku, nebo stále open beta?
    Vypadá to, že full loot asi nikoho moc nezajímá.

    VIRIK: Ale nejsou žaludy, není les a není Karel. Je jen gulag, zima a tma.
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    VIRIK: tj machr, ten je absolutne bez debat.
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    SADAKO: eve je z roku 2003, dark fall je schvalne ve stylu rpg z roku 2002, shadowbane opet ve stylu z roku 2003 a runescape 2004 .. tohle jsou vsechno stare hry nebo snaha o jejich reinkarnaci, stejne tak jako treba mnou zmineny secret world 2009, zminit by slo treba albion online, ktery snad jako jediny si jde tvrde za svym, ale opet je mu predlohou staricka ultima ..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam