• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TAJENMMORPG turisté
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    VIRIK: Gamebooky :D já je nenáviděla, bylo to jako počítačová hra bez počítače pro chudý :D a nejpopulárnější Lone Wolf byl po stránce settingu neuvěřitelná mrdka.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    nebo jako Dan Vávra – rozject vlastní firmu a udělat si vlastní projekt.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    je zvláštní, že já jsem se svejma bizzarníma představama svý hry našel, i lidi co to sdílejí. Od fetish fantasy bitkařství po on-line ježdění s autama, od stavění ve světě Roberta E. Howarda, přes temný darkfantasy, chytání dinosaurů po nerdovský knihomolský horrorový příběhy. Současně je dnes doba obnovených textovek i velkých projektů obdoby takovejch těch knih – chcete-li utéct, otočte na stranu 65, chcete-li bojovat str. 88, pokud se chcete pochcat 99.

    Nemluvě o projektech co teprve vznikají a lze se na nich podílet.

    Pokud někomu fakt nestačí evropský, ruský, asijský a americký trh, tak by si měl najít spíš jinou planetu.
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    ELIDOR: Já bych tomu asi říkala pokrok a ve skutečnosti rozvětvení možností.
    Můžeš hrát oldskůl indie dungeon, Zaklínače, Skyrim... dřív byla pestrost poněkud menší. Zas šly větší prasárny, to se ale týče spíš adventur.

    Full loot MMO - takhle z hlavy EVE, někde by se měl dát najít zresurektovaný Darkfallv (Darkfall New Dawn), Shadowbane, tuším, že to snad umožňoval i Runescape?
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    VIRIK: takze vis prd .. neprekvapil si
    TAJEN
    TAJEN --- ---
    Kluci neperte se me tu :-) Jinak jo tej Defianci uz neverim ta zakladni umrela rychle tak 2050 nebude asik onic lepsi..
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    ELIDOR: jistě, mám problém s lidma jako ty, kteří si neumí otevřít browser, steam a další služby a prohledat si internet s hromadou projektů a najít ten, kterej by odpovídal jejich představám s komunitou lidí, který by jim vyhovovali.
    Odpovědám ti tak, jak se ty sám ptáš. Vůbec neřekneš co hledáš, jenom hejtuješ všechno kolem sebe. To by měl být první krok, ujasnit si, co vlastně chceš. Pak najdeš co hledáš.
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    VIRIK: "takové hry se dneska samozřejmě dělají"
    jake? fakt to nemuze byt tezke napsat .. mrhas tu pismenkama, dedukujes neco co nikdo nenapsal, ale vlastni vetu obhajit neumis? nemas nejakej psychickej problem?
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    ELIDOR: pochopil jsem úplně přesně o čem mluvíš. Stejně jako to, že nedokonalosti starých her a projektů, který se pak vysvětlovaly jako "to je tak schválně" místo přiznání "holt se to prostě v té době líp neumělo" (což mimochodem často samotní tvůrci říkají, ty staré verze her nekriticky milujou akorát staří hráči, kteří se nekriticky opíjejí vlastní nostalgií) velebíš a považuješ za fičůry.
    Ono je to ale jinak, ty máš zjevně problém s tím hrát dnešní hry (tenhle výraz berte s rezervou, ono to není "dnešní a neexistuje ani hra tenkrát, dělají to pořád ti samí lidé, k nim přibyli další a herní vývoj prostě postupuje, vylepšuje, zlepšuje = ty hry jsou pořád ty samé, jen prostě rostou a tohle je vývoj), ke kterým přistupuješ předem s odsouzením, předsudky a nechutí.
    Nebudu tě poučovat o ničem, protože ty se soustředuješ na to proč to není jako tenkrát, anižby sis uvědomil, že tenkrát to bylo super protože to bylo vlastně nové a protože jsi objevoval a řešil. Místo toho abys sis uvědomil že jsi pokročilej hráč a hledal pro sebe pokročilou hru, hejtíš. Jako nějakej starej smradlavej fotr. přitom nabídka je docela slušná a velká.
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    SADAKO: tak pochopitelne je potreba rozlisovat absurdity/nezamyslene chyby a zamernou obtiznost.
    Pristup k hracum se proste zmenil, stejne tak se zmenil pristup hracu ke hram .. dnes je v mode linearni questovni linie a maximum obsahu dostupny za co nejkratsi dobu.
    Jak jsem rekl, neni to ani dobre, ani spatne, jen je to odlisne oproti tomu v jake dobe vznikla ultima.
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    VIRIK: mozna jsi spatne pochopil o cem je rec :)
    btw jake mmorpg se dnes delaji s full lootem a nahradou lootnutych itemu v radech desitek hodin? :) prosim pouc me
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    ELIDOR: Coby hráč starých point'n'click adventur mohu říct, že mě nesmírně těší, že si řešení vygooglím během pár vteřin a nemusím u něčeho tvrdnout týden abych zjistila, že jsem měla použít květináč na hřbitovní zeď.
    UO jsem hrála nějakých, hm, 16 let? zpátky a pamatuju si, jak mě to vytáčelo zmateností, všudypřítomným PvP a tím, že mi po smrti vylootovali mrtvolu. A ty questy mi nepřišly tak kulervoucí, aby se k nim člověk musel prokousávat tak blbě.
    WoW mě naopak baví proto, že tam můžu courat a explorovat celkem bez problémů skoro všude a nemusím se stavět na hlavu, abych dostala nebo našla quest.
    Dark Souls skvěle vypráví příběh prostředím a když mě nějaký souboj nebaví, tak si ho pustím na youtube, jedu podle toho, nemusím se zdržovat u něčeho, co je pro mě frustrující a můžu se naopak vrtat v tom, co mě baví.

    Tady se prostě sráží různé přístupy ke hraní - když si pro zjednodušení vezmu GNS RPG model, tak já jsem velmi silný narativista, střední simulacionista a slabý gamista. Spousta starých cRPG měla extrémně přepálenou tu gamistickou složku na úkor dvou dalších. Já hru nepotřebuju vyhrát, já chci dobrý příběh a interakci s prostředím a postavami, zajímavý setting. Ano, docením dobře provedený challenging momenty - třeba souboj s Beaumontem na konci Solomon Island v TSW byl skvělý - na první pokus si mě strašlivě vyndal, tak jsem se nasrala, vytunila si build i postavu a pak mu po pětiminutovém boji natrhla kaďák, ten pocit byl velmi uspokojivý. Ale nefungoval by na mě sám o sobě nebo převážně ten, kdyby to nemělo kolem ten příběh a prostředí.

    A když true fun through suffering, jdu hrát Dwarf Fortress :D
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    ELIDOR: takové hry se dneska samozřejmě dělají a hrají a co se týká tebe, tak klub o krizi středního věku je jinde. Stejně tak nadávání na dnešní svět a na mládež.
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    SADAKO: nevim, vzpomente si na solo hry te doby, to co dneska vlastne neexistuje (zakysniky) bylo tehdy u mnoha her zcela bezne .. ano jsou tutorialy na youtube, ale co to je za dotazy/rady? priznejme si to, ze obvykle primitivni - odvykli jsme si u her premyslet.

    jako priklad mohu uvest napriklad Wizardry VII .. stacilo nekde neco udelat jinak a uzavrela se vam cela vetev pribehu (otevrela jina) .. dnes? zaprve 99% mmorpg nema zadnou variantu u questu, proste je udelate nebo neudelate .. a to je sakra velky rozdil oproti drivejsim hram, dnesni dej je primocare linearni a nepredpoklada nic jako hrani role ... dnes je quest jen od toho, aby vas soupl o dalsi metr dal k cili, kam proste musite dorazit, protoze je to smyslem hry a proto je reseni udelano tak, aby kazdy uspel. nejake vetveni questu by bylo zrejme moc drahe a ty miliony dolaru radeji soupnou na realnejsi vykresleni odrazu na vodni hladine.

    ultima by dnes neuspela nejen kvuli grafice, ale zejmena kvuli tomu, ze predpokladala doslova piplani hrace s postavou .. dnes je zivotnost uctu (pokud hrace hra zaujme) kolem 90 dni, to je doba za kterou jste v UO na ofiku i na free shardech neudelali vic nez zaklad.

    nevim kolik je tu starsich hracu, myslim tim hracu co si pamatuji debaty nad tim, jestli ma budoucnost hra, ktera nema funkcni postih po smrti postavy (tehdy absolutne bezne), zda ma budoucnost expirience system nebo level system, zda full loot a moznost ztraty tela nejsou prilis pro mlade hrace pod 10 let a nemela by zde byt nejaka ulitba ... atd atd atd, to co bylo tehdy bezne je dnes v mmorpg absolutne nemyslitelne, dnes by se to nazvalo ultra realisticke hrani pro hardcore hrace .. usmevne ... tehdy to lidi bavilo, protoze to bylo normalni - ano nadavalo se, ale nebyl duvod nevstat a nehrat dal ..
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    ELIDOR: Mně to popravdě spíš přijde, že na věcech jako UO, které byly svého druhu prvními, se vývojáři prostě učili, jak má hra vypadat a nepřehlednost a uživatelská nepřívětivost byly výsledkem nezkušenosti a faktické nemožnosti (technologie) něco udělat.
    LUKE
    LUKE --- ---
    ELIDOR: Jako získat v UO quest je pěkně zapeklitý, to je fakt ;) SotA jde dost ve stejných stopách.
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    LUKE: ano i v tom mas pravdu, dnes jsou hry stylem .. tutorial + hra s permanentni napovedou, aby i neinteligent uspel a mel dobry pocit. neni to spatne, je to odrazem dnesni doby, kdy se jezdi jen s navigaci, informace se googli a hry se hraji se sipkou k mistu kde se ma udelat quest ... casem se toho lide asi zahlti, budou chtit vic nez jen behat z bodu "a" do bodu "b" bez moznosti ze zabloudi .. ale soucasne si nemyslim, ze se az do okamziku full virtualnich her, kdy se "potopis" do zazitku a hry .. do te doby se urcite nic nezmeni. v budoucnosti ktera je 100% virtualni svet (tedy ne, ze si budeme u vedomovat sezeni na zidli) to bude naopak vetsinovy system .. lidi bude opet bavit hledat informace, predavat si zkusenosti, hrat komunitnim stylem jako to bylo na free shardech, nebo co se docteme v literature ze zacatku 80 a konce 90 let .. shadowrun atd ..
    LUKE
    LUKE --- ---
    ELIDOR: Já to myslím i obsahově, že je to celkem takový neproniknutelný dneska, hlavně orientace ve světě.
    LUKE
    LUKE --- ---
    MR_DAN: SotA střídavě hraju a je to hodně oldschool (a to nemluvím o grafice). Podle všeho je to cílený na craftery, s výrobou se tam daj dělat divy.
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    LUKE: rikam to cele roky .. klient pohrbil ultimu. bylo mnoho snah premluvit vyvojare a jak to dopadlo .. tragedie a pak uz jen vymluvy, ze je potreba kompatibility s klienty z 90 let .. skoda preskoda
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam