• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TAJENMMORPG turisté
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    LUKE: Zrovna jsem lognul a koukam se jestli jsi sem napsal jmeno abysh si te prihodil do pratel :-)
    LUKE
    LUKE --- ---
    TRAGED: Je to furt roztáhlé. Oldskool. Chtělo by to v tom chvíli pobejt v partě, zorientovat se a tak.
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    VIRIK: U warframe jeste beru to, ze s platinou se da obchodovat i mezi hraci takze vse jde koupit od nich a navic je to primarne tymova pve zalezitost, ale u sandbox mmo je to neomluvitelne a zrovna Shroud to ma opravdu nastavene tak, ze jde koupit vse vcetne pozemku, budov, vybavy atd. Kdyz uz behem early release hra ziska povest jako whale heaven tak je neco spatne. Navic co jsem koukal tak uz ted kdy by melo byt tesne pred release je hromada veci nedotazenych.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    TRAGED: jenže nevím jaký :/


    WOLFGAR: jo, děkuju, tenhle přístup mi vadí velice (současně ale podotýkám, že si v těhto hrách klidně utrácím, ale považuju to prostě za – juuu, kostým pro moji postavu a nějaký pet, nebo – hej, hezká zbraň (statistiky podobný jako ta volně dostupná ve hře, ale třeba hezčí skin, a takové ty zábavné věci), kupovat si postup hrou je ale špatně – asi největší šílenost je to v Assassínech, kde v Unity měli v nabídce to, co jste získávali za vedlejší mise, které šly i zrestartovat a trvaly tak 10 minut :D, nicméně tam to byla past na blbce a byl to singl, v MMO je to (kromě nějakejch základních balíčků) svinstvo. Jako je v pohodě, když si člověk může koupit lepší zbraň do nějakýho levelu, ale to nejlepší a s čím se nejlíp hraje by mělo být jen fakt za hraní (zdravíme Warframe).
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    VIRIK: Pay to win simulator. Mají to nastavené, že v podstatě vše ve hře jde koupit za $ takže můžeš vesele dřít a grindit ale pokud do toho někdo dá 1000$ tak tě převálcuje ve všech směrech což mi příjde u Sandboxu kde je hlavním cílem se někam vypracovat jako docela vážný problém.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    VIRIK: Jde o nástupce Ultimy :-)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    to je tady tenhle titul?
    Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues on Steam
    http://store.steampowered.com/app/326160/Shroud_of_the_Avatar_Forsaken_Virtues/

    mohl by někdo nějak vlastními slovy shrnout o co jde. Vypadá to velice lákavě.
    MR_DAN
    MR_DAN --- ---
    LUKE: ja to chtel zkusit a ani jsem to nepustil kvuli nejakemu erroru :D tak tomu davam chvilku nez si to kluci vyresi
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    LUKE: Od Alphy, ale je to tak roztaaaahle, ze jsem tam už dlouho nebyl. Když se odkazem sejít, tzn ze dřív než kolem 22:00 nemůžu, tak bych se od XbCh2 i odpoutal :-)
    LUKE
    LUKE --- ---
    Shroud of the Avatar anyone? LFG!
    LUKE
    LUKE --- ---
    MALY_BOBIK: Tak zatím jsou v betě a dělaj pro backery, marketingovou kampaň spustí později. Připomíná mi to trochu v určitých nápadech návrat k nápadům ze SWG - třeba neletální povolání. Takže nikdo tady?

    PELENDUR: Dík! Ashes of Creation jsem neznal a vypadá to hodně dobře!
    MALY_BOBIK
    MALY_BOBIK --- ---
    LUKE: nad touhle hrou stále uvažuji zda ji pořídit. Hlavně mi přijde že o ní lidi ani moc neví
    PELENDUR
    PELENDUR --- ---
    tak pánové skvělá debata, přihodím sem neb je to imho k tématu:

    Best MMORPGs 2018 - The Top MMOs to Play This Year
    https://www.youtube.com/watch?v=GNRSo-OVqwM


    Ještě dodám že kamarád hraje Life is Feudal a je to prej takové to klasické ultima like mmo... Zatím teda dost zabugované ale prej se to zlepšuje, hra je nová takže se s tím počítá.
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    BIMBAS: Multiplayerova KC:D je v podstate Mount and Blade ne? Jen u dvojky zatim nemame release date, ale tak muzes si zatim zahrat treba ohnem a mecem kde ta grafika uz neni tak hrozna jako u originalu nebo treba warsword conquest mod ktery predelava warband do sveta warhammeru.
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    dokázal bych si představit že vyjde taková hra jako Deliverance s klidne mensi mapou ale i jinymi kulturami, hraci by pak mohli cestovat i jinam. Takove instance v jinych zemich. To by byl teprve For Honor kdyby tady českej Jindra mlátil Vikingy nebo samuraje :DD
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    srovnavat co bylo a je ted je jako porovnavat němý film s dnešníma třeba Marvelovkama. Dobu predeslou chválíme predevsim diky tomu ze jsme byly u korenů téhle zabavy. Rozpočty na produkci jsou uplne nekde jinde, možnosti jsou technologicky jinde. Co driv chtelo fantazii k pochopení je dnes podáno pomalu lépe než v reálu pro širokou veřejnost.
    Osobně si taky myslím že mmorpg žánr pomalu umírá. Nevím sice proč ale v zásadě souhlasím s WOLFGAR.

    Pro mne mají ted nejvetší hodnotu hry jako KC:Deliverance. A nemyslim jenom tim že je to ted v trendu a z Čech. Kdyby v tomhle byl multak byl bych asi uplne pohlcen.
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    SADAKO: Jojo tam je treba si uvedomit, ze tehdejsi "hlavni" herni scena byla velikosti tymu, financi atd. srovnatelna s dnesni indie scenou a s AAA producenty nema vlastne nic spolecneho. Ano v nekolika smutnych pripadech se stalo, ze ti velci producenti ony stare legendarni tymy koupily a nedopadlo to dobre, jenze realita je takova ze treba takovy Bioware je opravdu uz jen jmeno a vyvojari kteri delali ty stare dobre hry uz jsou uplne nekde jinde, velka cast z nich se vratila prave na indie scenu a muzeme jim dekovat treba za takove perly jako je skvela Banner Saga.

    Co se tyce PvP take naprosto souhlasim. To neni o tom, ze bych PvP hry nehral, naopak, ale jsem zastance toho ze ta hra na to musi byt udelana a jakkoli ferove vyvazit hru zaroven na PvP a PvE je temer nemozne a nikdy to nefunguje dobre. Kdyz se podivame na uspesne multiplayerove hry soucasnosti tak je snadno rozdelime na ty ktere jsou postave ciste na hrani hracu proti hracum jako jsou MOBY, Battle Royale a team shootery a naopak ty ktere se zameruji na tymovou spolupraci v PvE jako je treba Warframe nebo Path of Exile, ano muzou mit i nejaky opacny prvek ale vzdy jen jako zpestreni navrch a ne hlavni napln. Jediny zanr kde je zaroven oboje a to balancovani tam nefunguje a na ferovost se nehraje je prave survival a to je treba jeden z duvodu proc me vubec nelaka. A mmorpg jsou umirajici zanr z mnoha dalsich mnohem pragmatictejsich duvodu nez ze by se zmenili sami hraci.

    A temi vlastnimi servery jsem myslel neco trochu jineho. UO ale predevsim hlavne NWN umoznovaly doslova postavit si vlastni svet od zakladu. Mapu po mape, nastavit v nem vlastni pravidla, skripty a tak dale. Byl to nenahraditelny nastroj pro RPckare protoze to byl svet se systemy ktere si nastavili na sve potreby ktere pri roleplayi nezahrnuje jen kydleni monster ale kompletni zivot postavy ale hlavne i GM mod umoznujici ten svet dynamicky menit a vytvaret. Zazil jsem server kde behem roky vypukla hraci vyprovokovana valka, nasledovalo nekolikamesicni oblehani hlavniho mesta a nakonec i epicky nepovedeny pokus o zachranu ktery skoncil premenou onoho mesta v trosky plne nemrtvych kteri se vyrojili do zbytku sveta, dalsi mesice boje a pribehu na jehoz konci se podarilo mesto ocistit a zacalo se s jeho obnovou a novou vystavbou z trosek. To vse trvalo dobre dva roky realneho casu, zcela dynamicky a je v podstate necim co zadna jina hra kde ten pribeh den za dnem nedava dorhomady skupina GM a neupravuje podle toho svet neni mozny. Zadna dalsi hra ktera by tohle umoznovala co vim neexistujee... tak alespon doufam, ze treba jednou bude, ale kdo vi, u Neverwinter Nights to byl take spis nezamerny vedlejsi produkt toho kdyz se rozhodli prihodit ke kopii hry i kompletni vyvojarsky software a fanousci se toho chytli a dokazali zazraky.


    ELIDOR: Mmorpg maji omezeni spis v tom, ze se proste a jednoduse hraci presytili a zacali hledat hry vice zamerene jejich zajmu nez takove to typicke mmorpg "mate tu vse ale nic nefunguje poradne" Plus nakladnost vyvoje, udrzby a fakt, ze hrac ktery hraje mmorpg vetsinou hraje zaroven jen jedno mmorpg, ta casova narocnost je dana a tim padem hodne limituje mnozstvi mmorpg ktere se na trhu dokazi uzivit coz byl hlavni duvod ztroskotani tolika titulu behem mmorpg boomu. Vse to je takhle zpetne pomerne jednoduche a ani to jinak dopadnout nemohlo, o to vic je zabavnejsi, ze v dnesni dobe velci producenti opakuji znovu tu samou chybu s modelem "game as a service" ktery v podstate funguje stejne jako mmorpg a take stejne ztroskota v okamziku kdy se o to pokusi vsichni zaroven.
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    LUKE: :)) tak jasne Dark Souls je (dnes jiz stara) srdcovka, ale porad se tocime kolem toho, ze v dobe poplatne UO (tedy 97 - 2001) se delaly hry jinak nez dnes a nemyslim si ze odflaknute jak tu padlo .. duraz byl proste jinde a opakuji ponekolikate .. nerikam ze tehdy ci nyni to bylo lepsi ci horsi, ale proste jine.

    nu asi to je zbytecna debata .. neupiram vam vas pohled na herni scenu, sam mam proste trochu jinou .. pro me jsou linearni questy nutne zlo dnesnich mmorpg.
    LUKE
    LUKE --- ---
    SADAKO: K rozdílu s Quakem: Jo, to je pravda, jenže kouzlo MMORPG je a bude v tom stabilním světě, co se točí dál, i když se odpojíš. Aspoň jsem to tak vždycky vnímal.

    ELIDOR: Jen obecnej reakt na ten rant. Těžkej her, co nepodávaj ručičku, je pořád dost (Dwarf Fortress, anyone?). Většina z mé (a tipuji, že i tvé, protože jsem si Lone Wolfy taky půjčoval s kamarády) generace se udělala do Dark Souls, protože je to "stejně těžký jako kdysi." On i takovej Witness bez internetu...! Nebo Kingdom Come. Takže ve finále si myslím, že dneska je mnohem lepší herní svět - každej si najde to, co ho baví. Že existuje mainstream je přece úplně v cajku a je to jen dobře. Vedle něj existují těžké MMORPG (asi ten Crowfall, SotA, Elite: Dangerous, EVE: Online?), dokonce se daří i leteckým simulátorům, adventurám atd atp. A všechno se to uživí, což je pointa vývoje.
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    btw kdyz uz tu jsou rpg knihy s variantou deje, nelze zapomenout na web interface hry .. kdo na nich sveho casu neulitnul ...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam