AILAS: Nechci po tobě, aby jsi něco fanaticky odpouštěl. Stejně tak nejsem někdo, kdo dostane v restauraci jídlo a beze slova ho sní, i když stojí za prd. Nechci ze sebe dělat někoho urýpaného, ale mnohokrát jsem jídlo vrátil. Chodím do restaurací, kde si prostě nemohou dovolit mít v těstovinách skořápku z vajíčka, nebo podobné faily. Ozvu se - platím si za určitou kvalitu a tak ji očekávám.
A teď k tomu podstatnému - mluvím o SW. O SW, který se dá zapatchovat, opravit a podobně. Tohle co popisuji vůbec neplatí o HW, nebo jídle. Tam ten patch není tak jednoduchý. Jako jo, studený jídlo jde hodit do mikrovlnky, ale to není vylepšení/oprava chyby, ale pokus o hotfix. HW také ve většině případů nejde jen tak "patchnout" - a ano, i tam se dělají chyby - Core 2 Duo mělo několik stránek "known issues" jen kvůli tomu, že to vydali "včas" - často chyby, které se objeví jen u specifické skupiny lidí - jako například při debugování. A řešení? U většiny chyb bylo napsáno "Neexistuje možnost, jak tuto chybu obejít". TAM je to mnohem větší problém. Stejně tak jako když Canon vydal fotoaparát za 60 klacků a zjistilo se, že podsvícení stavového displaye svítí na senzor. Canon to řešil stažením a opravou černou lepící páskou! To jen ten pro info ...
iOS je překopaný zásadně. Stejně tak jako překopali Mac OS X z 10.5. na 10.6. - tenkrát přepsali 95% celého kódu - odstřelili power pc kód a celkově tomu výrazně pomohli. Ale - zase to bylo za rok a bylo tam tolik neskutečných bot ... Postupně to opravují a zálatují a kdesi cosi, takže je to jen lepší a lepší. Nicméně také jsem si pěkně zanadával. Tenkrát šlo bootovat jak do 32 bitu(default), tak do 64 bitu. Já fungoval v 64ce, protože jsem používal dost programů, co pod tím jelo prostě líp. Měl jsem iPhone a používal tethering - v US zakázaný operátorem. Když se přenesl 1MB dat přes tethering v 64 bitu, padlo to na kernel panic. Napsal jsem bug report a světe div se - stále je otevřený ... Jestli je to ve Snow leopardu stále, to nevím, ale v nových OS je to fixlé.
Ano, zdá se mi, že Apple nemá dostatečné kapacity na to, aby opravil všechny chyby, které se objevují a nadávám na to dost často otevřeně. Nelíbí se mi, že se stávají věci, jako že upgrade GM Mac OS X zlikviduje bootcamp partyšnu windows z minulé verze, protože si tam vytvoří recovery (Upgrade na ofiko verzi Lionu), nebo že pokud existuje Guest Acc a někdo se přihlásí jako admin, že mu to při odhlášení zahodí Home folder (verzi si nepamatuji, ale také byla "nová"). To jsou faily, které by si apple prostě dovolit neměl. A ne, nebudu o tom fanaticky mlčet a odpouštět. Prostě se to stalo, nelíbí se mi to, ale všichni jsem jen lidi a chyby se stávají.
Pokud nechápeš, jak je možné, že v iOS 7 nefunguje něco, co v iOS 6 fungovalo, popřemýšlej o tom třeba tak, že user input byl komplet zahozen a napsán na zelené louce. Měli specifikaci a cely'starý kód zahodili. Pak se tam objeví některé věci znovu. Je to efektivnější, lépe udržitelné, třeba i testované, ale prostě některé věci ve specifikaci chybí/nejsou jasné.
Jinak iOS 6 byl v mnoha ohledech čitelnější, přehlednější a lépe se ovládal. iOS 7 vsadilo na odlehčení a v mnoha ohledech jsem to kritizoval. Zároveň ale přinesli mnoho věcí, které tomu prospěli. Zamysleli se nad seskupením prvků a nebáli se zahodit některé věci. To je právě to, co se mi na Apple líbí. Nebojí se vzít "nějak fungující věc" a nahradit jinou. Že se to občas nepovede perfektně? Ano, je to tak - nepopírám to. Ale pokud si budem všichni jen klepat po ramenech a říkat si, jak je to super, nikam se neposunem.
Jinak věřím, že pokud by Apple nenutil trh k tak rychlému vývoji, že by ten SW byl otestovaný mnohem lépe a že by opravdu šel ven "až to bude hotové". Jenže ... stejně jako u Intelu - občas je třeba vydat něco, co není perfektní - stále je to v mnoha ohledech lepší, než to to chrlí konkurence.