• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DYDYVýtvarné zpracování kovů a drahých kamenů aneb rytí, odlévání a kovářství
    Pro všechny co ví něco o těchto krasných a starých řemeslech a chtějí se zapojit nebo se jenom pokochat nádherou těchto předmětů.. Nápady, fotky vašich výtvorů, tipy a triky a všechny ostatní zkušenosti vítány. Předem díky za slušné chování .)
    rozbalit záhlaví
    AGOG
    AGOG --- ---
    SFUMATO: Děkuju za info, někdy zkusím.
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    AGOG: u střibra je nevýhoda, že zas černá, ale tomu se dá docela jednoduše pomoct elektrolytickou koupelí v síranu hlinitým nebo hořečnatým. Kov zůstane přirozenej ale odolnost proti černání se zlepší.
    AGOG
    AGOG --- ---
    SFUMATO: Já to nakonec zpouzdřím do stříbra komplet i zezadu takže odpadne problém s povrchovou úpravou. A co se týká finiše to zatím nevím. Zákazník upředmostňuje rhodium mě se to líbí žluté :-)

    KYO:
    【日本代購】 波紋集3冊/復刻版/450種以上の波の絵柄/押し寄せる波/渦巻く波 - 優仕網全球購物(代買.代標)
    http://global.youthwant.com.tw/zh_tw/public/jyahoobid/jyahoobid_auctionItem.php?AuctionID=g116746624
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    AGOG: Zalakování je sice pěkný, ale dlouho nevydzží. Ve styku s pokožkou se navíc na povrchu rychle tvoří zelený chloridy. Možná něco na bázi epoxidu, aby to mělo větší mechanickou odolnost filmu. Osobně byl to nechal čistý. Patina se na tom udělá nakonec stejně a místa který jsou vystouplý zůstanou pěkně oleštěný.
    KYO
    KYO --- ---
    AGOG: kdybys mel chut muzes cast te knihy sem okopcit?
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: no to je ovšem slušná drobotina! příště přidej zápalku, ať je jasné měřítko :-)
    AGOG
    AGOG --- ---
    KYO: Myslíš Great wave of Kanagawa od Hokusaie? Ne ta to není. Na vlny mám jednu pěknou japonskou knihu z roku 1956 kde jsou jen studie vln.

    SFUMATO: Jo měď, chtěl jsem zlaté, ale 14K je moc tvrdé do mosazi. Mělo to původně být rhodiované, ale zatím není finiš jasný. Probírám to se zákazníkem. Osobně bych to jen přelakoval a zachoval barvy. Bude to mít stříbrný lem s očkem.

    Jinak ten dezén je chidori ishime - stopy kulíků v písku. Každý z cípů má 0,3mm. Celé je to 21mm v průměru.
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    AGOG: odstřikující kapičky jsou měď, či jiný materiál?
    KYO
    KYO --- ---
    AGOG: to je podle te zname japonske predlohy? :)
    AGOG
    AGOG --- ---
    Rozpracováno.

    AGOG
    AGOG --- ---
    Tady e tutorial pro odléváni formou ztraceného vosku. To by tě mohlo zajímat.
    http://www.followingtheironbrush.org/viewtopic.php?f=9&t=3120#p31259
    TAILA
    TAILA --- ---
    ERGOSUM: Díky moc, na sádru jsem samozřejmě taky narazila =) Nicméně v budoucnu mám v plánu odlévat mosaz a na to už sádra nestačí. =(
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    TAILA: Hledej
    sádrová forma cín
    TAILA
    TAILA --- ---
    AGOG: Bohužel, modeláři si dneska většinou vystačí s tim lukoprenem.
    AGOG
    AGOG --- ---
    TAILA: Myslím, že cínové vojáčky odlévali do sádry. Určitě by poradili na nějakém modelářském diskusním serveru. Tím se stále lidi zabývají a zrovna ty postavičky jsou hodně členité a detajlní. Dnes je taky moderní odlévání pomocí ztraceného vosku a silikonové formy ale je to náročnější na přípravu. Třeba ještě někdo poradí.
    TAILA
    TAILA --- ---
    Zdravím. Nemáte někdo zkušenosti s odléváním? Internet se mi zdál na toto téma poněkud skoupý. Mám v plánu odlévat z cínu. Na což by mi teoreticky měl stačit lukopren, ale radši bych vyzkoušela i jiné možnosti. Vyčetla jsem ještě hliněnou formu, ale nikde není popsané, jak by se měla vyrábět případně z jaké hlíny, aby brala detaily. Napadl mě ještě grafit, ale opět nevím, jak to bude zvládat detaily. Nějaké zkušenosti? Případně jiné vhodné materiály?
    AGOG
    AGOG --- ---
    Na http://www.silver-components.cz mají Vallorbe jehlové pilníky s #4 sekem za pěknou cenu. Doporučji.
    PROFOR
    PROFOR --- ---
    Dik moc obema - bal jsem se totiz, ze lepidlo je hereze... :)
    ZCR
    ZCR --- ---
    PROFOR: je to prosté: musí se pracovat (hodně) přesně, každá chyba je vidět. (A pak se to lepí, ale přesnost je nutná i tak, jinak je ta nepravidelná linka kolem většinou dobře vidět a je ošklivá)
    AGOG
    AGOG --- ---
    PROFOR: Co jsem zaznamenal tak třeba perleť klasicky moc dobře zatepat nejde, protože snadno praská tak se často spíše lepí.U dřeva bych to udělal stejně. A rybina se nějak moc výrazná nadělá. Možná trochu občas, ale nějaký zázrak s rozpínáním do stran se často nekoná, nabo ta možnost z technologických důvodů není.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam