• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DYDYVýtvarné zpracování kovů a drahých kamenů aneb rytí, odlévání a kovářství
    ZCR
    ZCR --- ---
    ZCR: (a jinak teda via Jim Kelso jsem se setkal s tou technikou leštění pomocí práškového karborunda různé zrnitosti a tlustého žíněného štětce - používá to ale ne pro leštění, jako pro homogenizaci povrchu před patinací. Mám obavu, že něco tímhle postupem vyleštit skutečně do zrcadlova je mimo časové kožnosti smrtelníků.)
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: njn, když ono leštění je peklo; z principu věci je každý povrch poškrábnaný a vždycky to bude kompromis... snad by mohla pomoci kvalitní brusiva - běžné šmirgly těžko budou mít takovou homogenitu zrna, aby zajistily stejnoměrně hrubý/leštěný povrch.
    No a další problém je kvalita kovu samotného - měkké kovy sice vyleštíš, ale pak se o to otře hedvábí a je po parádě :-/
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    Hele Nikitin, Melnikova - Chemie v práci restaurátora nebo jak to bylo tam jsou recepty na galvanizování i dráhý kovy
    AGOG
    AGOG --- ---
    SFUMATO: Našel jsem něco málo o pokovení na straně 506 na začátku. Víš ještě o něčem takovém? V obsahu ani v rejstříku jsem přímo galvanické pokoévení a podobné výrazy nenašel.
    AGOG
    AGOG --- ---
    Zeptám se, nejsem uplně spokojený s jednou věcí. Pod rhodium je potřeba povrch vyleštit aby byl bez jakéhokoliv škrábance protože to je pak vidět. Na šperky se dává třeba ještě vrstva niklu takže mikrošrábanečky se zaplní. Je něco čím by se dala třeba mosaz vyleštit bez škrábanců? Ono když na to přijde tak stopy zanehají i prachové částice když se zatlačí na bavlnu.
    AGOG
    AGOG --- ---
    Vložka s vlnou na přání rhodiovaná.




    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    AGOG: tak jako obecně je tam hodně receptů na na povrchový zpracování materiálů. Různý možnosti pokovení, patinace...... Neřikám, že je to nějak ultra zajímavý, ale rozhodně jsou tam využitelný informace.
    AGOG
    AGOG --- ---
    SFUMATO: Prosím tě, většina je pro mě nesrozumitelná, co je tam dobré pro umělecké spracování kovů?
    AGOG
    AGOG --- ---
    SFUMATO: Stáhnul sem, podívám se.
    AGOG
    AGOG --- ---
    TAILA: Takže je to sádra+silika+ještě něco. Doporučuju nějako knihu o odlévání metodou ztraceného vosku jak jsem už zmiňoval.
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    Btw kdyby měl někdo zájem tak todle je super starej receptář. http://ulozto.cz/xrHTYUF/prirucka-pro-elektrotechnika-pdf . Pak mám doma ještě jeden, ale musim ho nafotit a pak bych taky mohl poskytnout.
    AGOG
    AGOG --- ---
    SFUMATO: Děkuju za info, někdy zkusím.
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    AGOG: Todle je až absurdní, ale naprosto úžasný dílo
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    AGOG: u střibra je nevýhoda, že zas černá, ale tomu se dá docela jednoduše pomoct elektrolytickou koupelí v síranu hlinitým nebo hořečnatým. Kov zůstane přirozenej ale odolnost proti černání se zlepší.
    AGOG
    AGOG --- ---
    SFUMATO: Já to nakonec zpouzdřím do stříbra komplet i zezadu takže odpadne problém s povrchovou úpravou. A co se týká finiše to zatím nevím. Zákazník upředmostňuje rhodium mě se to líbí žluté :-)

    KYO:
    【日本代購】 波紋集3冊/復刻版/450種以上の波の絵柄/押し寄せる波/渦巻く波 - 優仕網全球購物(代買.代標)
    http://global.youthwant.com.tw/zh_tw/public/jyahoobid/jyahoobid_auctionItem.php?AuctionID=g116746624
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    AGOG: Zalakování je sice pěkný, ale dlouho nevydzží. Ve styku s pokožkou se navíc na povrchu rychle tvoří zelený chloridy. Možná něco na bázi epoxidu, aby to mělo větší mechanickou odolnost filmu. Osobně byl to nechal čistý. Patina se na tom udělá nakonec stejně a místa který jsou vystouplý zůstanou pěkně oleštěný.
    KYO
    KYO --- ---
    AGOG: kdybys mel chut muzes cast te knihy sem okopcit?
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: no to je ovšem slušná drobotina! příště přidej zápalku, ať je jasné měřítko :-)
    AGOG
    AGOG --- ---
    KYO: Myslíš Great wave of Kanagawa od Hokusaie? Ne ta to není. Na vlny mám jednu pěknou japonskou knihu z roku 1956 kde jsou jen studie vln.

    SFUMATO: Jo měď, chtěl jsem zlaté, ale 14K je moc tvrdé do mosazi. Mělo to původně být rhodiované, ale zatím není finiš jasný. Probírám to se zákazníkem. Osobně bych to jen přelakoval a zachoval barvy. Bude to mít stříbrný lem s očkem.

    Jinak ten dezén je chidori ishime - stopy kulíků v písku. Každý z cípů má 0,3mm. Celé je to 21mm v průměru.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam