• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DYDYVýtvarné zpracování kovů a drahých kamenů aneb rytí, odlévání a kovářství
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: a nešlo by to pomocí lístkového zlata, s použitím nějakého kvalitního lepidla? (Je to samozřejmě tak trochu rouhání, sám mám k lepidlům ambivalentní vztah a při práci s kovem je používám nerad.)
    AGOG
    AGOG --- ---
    ZCR: Já to smazal, protože jsem usoudil, že jiná šance není.
    je problém to kolikrát ochránit okolo malých a členitých částí. Snazší by bylo nanést to na ně. Obzvlášť když nechceš aby se to pozlatilo okolo protože je to už hotové.
    No vrstva je potřeba poněkud větší aby nedocházelo hned k otěru.
    Možná bych na malé části mohl zkusit naprašování do laku nebo tak něco.
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: a elektrolyticky by to nešlo? s použitím nějakého vhodného krytu, kterým by se chránila ta místa, která mají zůstat nepozlacená? (Jinak z roztoků solí zlata se ti zlato ochotně vyloučí na všech obecných kovech i samo od sebe - vzhledem k tomu, kde si stojí Beketovově řadě - ale problém bude s mechanickými vlastnostmi takové vrstvy...)
    AGOG
    AGOG --- ---
    Čím jsem se zabýval posledních pár dní.
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: aha :-D
    AGOG
    AGOG --- ---
    AGOG
    AGOG --- ---
    Rytí na odlitém habaki made in China.


    AGOG
    AGOG --- ---
    Tak jsem to nakonec nevyhodil :-)
    Galerie pod obrázkem jako obvykle. Vyhrál jsem si s některými detajly, ale nejviditelnější je keřík. Je to dělané kulatým 24K drátkem 0.3mm bez jakýchkoliv úprav před aplikací.
    ZCR
    ZCR --- ---
    FRAPE: jj, tohle se mi osvědčilo, když jsem pájel kousky závitové tyčky na mnohem větší ložiskovou kuličku - kdybych je měl sesazené jako normálně, tak než bych tu kuličku vyhřál, šroubek by mi shořel, takhle stačilo vyhřát kuličku a přiložit ten červíček s kouskem nabalené pájky, trochu ještě přežíhnout, a bylo... jinak bohužel u těch mosazných pájek je potřeba dát větší pozor na přepálení, zejména ty tvrdší se pak přestanou roztékat a je vymalováno... zpravidla přikládám pájku až na prohřátý spoj.
    FRAPE
    FRAPE --- ---
    jo s temi dulky nebo jakymkoli kanalem kam se pajka odvede to funguje
    nejlepsi reseni je dat pajky tak akorat nejlepe ji naflisnout na jeden z tech pajenych spoju lehkym natavenim nekam do stredu a ona se pak rozleje k okrajum a nikam jinam uz neleze :)
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: no když přímo padá, to už je opravdu špatné - ono bohatě stači, když plandá ;-)
    AGOG
    AGOG --- ---
    Jo no, když brož padá to je pak ošklivý.
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: ale jo, konstrukčně to třeba tak složité není, ale pak je problém ještě s "geometrií" - aby šperk neodstával, aby se unesl atd... asi nejradši mám stejně takové ty kolíčky, co se jimi brož připíná ke kusu látky, na němž se pak nosí na oděvu (potkal jsem to prvně na brožích od Evy Eisler a původně vůbec nevěděl, k čemu tam vlastně je a jak to slouží k uchycení...) ... no a pak samozřejmě čas a chuť si třeba dělat mechaniky jen tak pro cvik, a to poslední dobou nějak ne... (dostanu se do dílny tak jednou za dva měsíce, a to zpravidla stačím zapomenout, kde mám jaké nářadí rozstrkané a poschovávané... snad časem, až přestanu kočovat...)
    AGOG
    AGOG --- ---
    ZCR: Náhodou některá zapínání nejsou tak komplikovaná a vypadají docela dobře jdi do toho :-)
    Jo vyrábět z prefabrikátů taky taky nepovažuju za řemeslo ani umění, to je montáž spíš.
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: (ok, já tam ostatně chtěl připsat doušku, že si vlastně nejsem jistý, co je v tomhle případě obvyklá praxe... sám se zadních stran šperků vlastně děsím, používat prefabrikované mechaniky třeba na brožích se mi vždycky zdálo pod úroveň, a nějakou funkční a elegantní mechaniku sám vyrobit, to je marná sláva vyšší dívčí :-)
    AGOG
    AGOG --- ---
    ZCR: Nápad s důlky je dobrý to můžu zkusit, ale jinak ani Japonci si se zadní stranou nikdy hlavu obzvláště nedělali. Oni to dělali tedy trochu jinak ještě, ty čtverečky okolo byly kařdý zvlášť. Hlavně se na zadní stranu nesahá žádným nástrojem. Maximálně ten plíšek s čepem které jsou připájené k sobě můžu očistit. Ono se to přidělá na rukojeť, oplete a pak to tak x až xx let zůstane. Má to funkci podpěrnou a aretační. Čep zapadne do díry v rejnočí kůži.
    Jinak díky oběma.
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: souhlas se SFUMATO... jenom snad - na těch fotkách to není pořádně vidět, ale jak je připájené to očko na zadní straně? zdá se mi, že tam vidím rozteklou pájku - myslí, že při tvých ryteckých dovednostech by neměl být problém spoje upravit tak, aby byly víceméně neviditelné - pájka má tendenci stárnout jinak, a zpravidla ošklivě (už se mi to párkrát vymstilo...).

    (a jinak jeden profík kdysi radil, že když člověk pájí dvě plochy k sobě (myšleno třeba malý čtvereček plechu naležato na větší), tak na jednom z nich udělat pár drobných důlků, třeba vrtáčkem - jak se pájka mezi plechy kapilárně roztéká, tyhle drobné prohlubně do sebe vtáhnou přebytek pájky, která by se jinak roztekla kolem spoje... nikdy jsem to pořádně nezkoušel u obecných kovů a měl bych u nich trochu obavu z koroze nevymytým tavidlem, ale u klenotnických slitin by to fungovat mělo...)
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    AGOG: Smekám za čistotu provedení....patinace do saténovýho lesku taky přesně sedí

    AGOG
    AGOG --- ---
    A další specialitka. Popravdě se mi to nezdá pořád dost abych s tím vyrazil "mezi lidi".
    Menuki
    http://www.tosogu.cz/menuki.html




    AGOG
    AGOG --- ---
    Poslední specialitka, více fotek na stránce v galerii.
    Tsuba
    http://www.tosogu.cz/tsuba.html
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam