• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DYDYVýtvarné zpracování kovů a drahých kamenů aneb rytí, odlévání a kovářství
    Pro všechny co ví něco o těchto krasných a starých řemeslech a chtějí se zapojit nebo se jenom pokochat nádherou těchto předmětů.. Nápady, fotky vašich výtvorů, tipy a triky a všechny ostatní zkušenosti vítány. Předem díky za slušné chování .)
    rozbalit záhlaví
    STQ
    STQ --- ---
    AGOG: co se ti nezda na vode? ta mi prijde naopak dobra, protoze po ni nezustane zadnej bordel. ona stejna vec by asi sla udelat kdybys smichal jemne namletej zlatej prasek s vodou a boraxem (jako katalyzatorem taveni a antioxidantem), myslim ze zadna zasadni veda v tom nebude...
    AGOG
    AGOG --- ---
    ZCR: Jo nad tím jsem už přemýšlel, ale musí to být hodně čisté a už na to rozpouštědlo pak nemůžu použít, jen mechanicky a to nevím jestli tam zase nejsou nějaké nečistoty. A bavíme se tu o věcech ve velikosti desetin až jednotek mm. Podělaná rtuť, proč je tak jedovata? :-(

    STQ: Hmm, snad.
    Na tom druhém odkazu píšou 800st.C to se mi to ještě nerozteče :-) Na tom prvním je zase to médium na vodní bázi to se mi moc nezdá. Ale budu to muset vzkoušet, jiná lepší alternativa asi není.
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: to ne, to jsem nemyslel, šlo mi o analogii ke grafické technice leptu - tj. plochu kovu překryješ lakem/krytem, do něj vyryješ, co se má odleptat, necháš působit kyselinu, pak leptání ukončíš a lak/kryt smyješ - v tomhle případě by místo fáze leptání nastoupilo to galvanické pokovování...
    STQ
    STQ --- ---
    AGOG: na stribro (ne art clay) to funguje jiste, na med by to melo fugnovat taky, v pripade ze to das na ocistenej kus a nebudes pri zihani uhejbat s plamenem (takze nebude mit kdy zoxidovat). akorat bych se asi bal rozdilnejch bodu tani, tam by mohl nastat problem
    AGOG
    AGOG --- ---
    ZCR: naopak do laku se naprašuje kovový prášek.
    AGOG
    AGOG --- ---
    STQ: No to je ale jen na stříbrný art clay, keramiku a sklo, a já potřebuju na měď a slitiny. Obávám se, že se to nechytne, protože měď silně oxiduje při žíhání.
    STQ
    STQ --- ---
    AGOG: nenasel jsem to originalni co jsem zkousel (to bylo primarne na keramiku), ale tohle evidentne funguje stejne - je to zlatej prasek kterej je v necem rozpustenej, naneses ho (steteckem) na hotovou vec, nechas prejit zarem, rozpoustedlo se vypari a zlato se natavi na podklad:
    Accent Gold For Silver, Paint, 24ct- 1gm - cooksongold.com
    http://www.cooksongold.com/...cious-Metal-Clay/Accent-Gold-For-Silver-Paint-24ct--1gm-prcode-855-080

    a pak lidi co delaj Art Clay tak maji jeste todle, coz je nejspis ta sama vec:
    View the Art Clay Gold Paste (1.5g) at http://www.artclayworld.com
    http://www.artclayworld.com/prod-911.htm
    AGOG
    AGOG --- ---
    STQ: VJsem hladový po informacích, nějaký název, zdroj atd. prosím :-)
    STQ
    STQ --- ---
    ZCR AGOG: kluci nevim uplne presne co resite, ale existuje barva s obsahem zlata, ktera kdyz projde zarem tak se vypari a zustane jenom zlato, je docela ridka takze se s ni daj delat miniaturni detaily
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: jo a s tím nanášením laku - to by se asi muselo rovnoměrně na celou plochu, a pak ten lak odstranit přesně na těch potřebných místech - takové ty kryty pro lept a jiné grafické techniky snesou docela solidní detaily... (ale všechno jsou to z mé strany jen spekulace, tohle jsem nikdy nepotřeboval a nedělal...)
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: a nešlo by to pomocí lístkového zlata, s použitím nějakého kvalitního lepidla? (Je to samozřejmě tak trochu rouhání, sám mám k lepidlům ambivalentní vztah a při práci s kovem je používám nerad.)
    AGOG
    AGOG --- ---
    ZCR: Já to smazal, protože jsem usoudil, že jiná šance není.
    je problém to kolikrát ochránit okolo malých a členitých částí. Snazší by bylo nanést to na ně. Obzvlášť když nechceš aby se to pozlatilo okolo protože je to už hotové.
    No vrstva je potřeba poněkud větší aby nedocházelo hned k otěru.
    Možná bych na malé části mohl zkusit naprašování do laku nebo tak něco.
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: a elektrolyticky by to nešlo? s použitím nějakého vhodného krytu, kterým by se chránila ta místa, která mají zůstat nepozlacená? (Jinak z roztoků solí zlata se ti zlato ochotně vyloučí na všech obecných kovech i samo od sebe - vzhledem k tomu, kde si stojí Beketovově řadě - ale problém bude s mechanickými vlastnostmi takové vrstvy...)
    AGOG
    AGOG --- ---
    Čím jsem se zabýval posledních pár dní.
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: aha :-D
    AGOG
    AGOG --- ---
    AGOG
    AGOG --- ---
    Rytí na odlitém habaki made in China.


    AGOG
    AGOG --- ---
    Tak jsem to nakonec nevyhodil :-)
    Galerie pod obrázkem jako obvykle. Vyhrál jsem si s některými detajly, ale nejviditelnější je keřík. Je to dělané kulatým 24K drátkem 0.3mm bez jakýchkoliv úprav před aplikací.
    ZCR
    ZCR --- ---
    FRAPE: jj, tohle se mi osvědčilo, když jsem pájel kousky závitové tyčky na mnohem větší ložiskovou kuličku - kdybych je měl sesazené jako normálně, tak než bych tu kuličku vyhřál, šroubek by mi shořel, takhle stačilo vyhřát kuličku a přiložit ten červíček s kouskem nabalené pájky, trochu ještě přežíhnout, a bylo... jinak bohužel u těch mosazných pájek je potřeba dát větší pozor na přepálení, zejména ty tvrdší se pak přestanou roztékat a je vymalováno... zpravidla přikládám pájku až na prohřátý spoj.
    FRAPE
    FRAPE --- ---
    jo s temi dulky nebo jakymkoli kanalem kam se pajka odvede to funguje
    nejlepsi reseni je dat pajky tak akorat nejlepe ji naflisnout na jeden z tech pajenych spoju lehkym natavenim nekam do stredu a ona se pak rozleje k okrajum a nikam jinam uz neleze :)
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: no když přímo padá, to už je opravdu špatné - ono bohatě stači, když plandá ;-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam