• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DYDYVýtvarné zpracování kovů a drahých kamenů aneb rytí, odlévání a kovářství
    ZCR
    ZCR --- ---
    mimochodem, má tu někdo nějakou ověřenou kvalitní značku brusných papírů, nebo lépe pláten? Jak jsem teď o vánocích vyvíjel po čase nějakou systematičtější a rozsáhlejší aktivitu, seznal jsem, že je asi na čase, abych co se brusiva týká zesnobovatěl podobně, jako jsem to (pravda, přičiněním bazarového štěstí) udělal s pilníky už dávno... (s těmi lacinými papíry je různého mrzení až hamba - od nekvalitního podkladu přes nekvalitní pojivo až k nestejnoměrné zrnitosti brusiva)
    AGOG
    AGOG --- ---
    Zoubky :-)
    AGOG
    AGOG --- ---
    SFUMATO: On to Ford použil vyjímečně. Ono pozlacení v lázni je dobré, ale ta tužka nedá snad víc jak miron. Což je pro tyhle věci dost málo.
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    AGOG: Pravda o toxicitě rtuti toho bylo zaznamenáno hodně, ale když se koukneš třeba na Forda Hallama, tak ten amalgámově normálně zlatí. Jasný, že si musíš dát bacha na výpary, ale když si vezmeš dobrej respirátor a budeš to dělat v otevřeným prostoru (ideálně i s proudem vzduchu z horkovzdušky aby ti to nešlo do obličeje), tak ta nebezpečnost taková není. Navíc se nepracuje s tak velkejma množstvíma, že by tě to mohlo ohrozit. Navíc na takhle malé věci lepší alternativa moc není (možná ten nátěr, ale s tím jsem se ještě nesetkal). Galvanika jak řikáš je slabá (ale taky záleží na době expozice, takže se daj vylučovat i relativně silné povlaky), plátek je prasárna a plátování je nebezpečný, že si zdeformuješ povrch, kterej navíc nevyhladíš do rovna.
    AGOG
    AGOG --- ---
    Délka tehle věci je okolo 37-39mm pro představu
    AGOG
    AGOG --- ---
    SFUMATO:
    STQ:
    O tom jsem přeci psal o něco níže. Ale vzhledem k toxicitě rtuti to není nejlepší metoda. Ano jde tak pozlatit i maličký lísteček, nebo oční bulva, ale...
    Zlacení tužkou je na nic, hlavně slabá vrstva.
    Řeším takovéhle věci.

    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    STQ: Mno raději bych to ukázal třeba na nějaké ukázce nemáte tu něco co by se dalo "vyřešit". Obecně je to takový na prd.
    STQ
    STQ --- ---
    SFUMATO: amalgamovy zlaceni lokalne? to si nedokazu predstavit, rozvedes to?
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    STQ: ovšem ještě je tu vždy cesta amalgámového zlacení....v porovnání s ostatními metodami podává nejkvalitnější výsledky....případně je lokálně galvanicky zlatit možné pomocí takové tužky, takže kov se vulučuje jen na místě dotyku podkladového kovu a hrotu "tužky" s elektrolytem...
    AGOG
    AGOG --- ---
    STQ: Ok, bylo by to skvělý kdyby to fungovalo.
    STQ
    STQ --- ---
    AGOG: co se ti nezda na vode? ta mi prijde naopak dobra, protoze po ni nezustane zadnej bordel. ona stejna vec by asi sla udelat kdybys smichal jemne namletej zlatej prasek s vodou a boraxem (jako katalyzatorem taveni a antioxidantem), myslim ze zadna zasadni veda v tom nebude...
    AGOG
    AGOG --- ---
    ZCR: Jo nad tím jsem už přemýšlel, ale musí to být hodně čisté a už na to rozpouštědlo pak nemůžu použít, jen mechanicky a to nevím jestli tam zase nejsou nějaké nečistoty. A bavíme se tu o věcech ve velikosti desetin až jednotek mm. Podělaná rtuť, proč je tak jedovata? :-(

    STQ: Hmm, snad.
    Na tom druhém odkazu píšou 800st.C to se mi to ještě nerozteče :-) Na tom prvním je zase to médium na vodní bázi to se mi moc nezdá. Ale budu to muset vzkoušet, jiná lepší alternativa asi není.
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: to ne, to jsem nemyslel, šlo mi o analogii ke grafické technice leptu - tj. plochu kovu překryješ lakem/krytem, do něj vyryješ, co se má odleptat, necháš působit kyselinu, pak leptání ukončíš a lak/kryt smyješ - v tomhle případě by místo fáze leptání nastoupilo to galvanické pokovování...
    STQ
    STQ --- ---
    AGOG: na stribro (ne art clay) to funguje jiste, na med by to melo fugnovat taky, v pripade ze to das na ocistenej kus a nebudes pri zihani uhejbat s plamenem (takze nebude mit kdy zoxidovat). akorat bych se asi bal rozdilnejch bodu tani, tam by mohl nastat problem
    AGOG
    AGOG --- ---
    ZCR: naopak do laku se naprašuje kovový prášek.
    AGOG
    AGOG --- ---
    STQ: No to je ale jen na stříbrný art clay, keramiku a sklo, a já potřebuju na měď a slitiny. Obávám se, že se to nechytne, protože měď silně oxiduje při žíhání.
    STQ
    STQ --- ---
    AGOG: nenasel jsem to originalni co jsem zkousel (to bylo primarne na keramiku), ale tohle evidentne funguje stejne - je to zlatej prasek kterej je v necem rozpustenej, naneses ho (steteckem) na hotovou vec, nechas prejit zarem, rozpoustedlo se vypari a zlato se natavi na podklad:
    Accent Gold For Silver, Paint, 24ct- 1gm - cooksongold.com
    http://www.cooksongold.com/...cious-Metal-Clay/Accent-Gold-For-Silver-Paint-24ct--1gm-prcode-855-080

    a pak lidi co delaj Art Clay tak maji jeste todle, coz je nejspis ta sama vec:
    View the Art Clay Gold Paste (1.5g) at http://www.artclayworld.com
    http://www.artclayworld.com/prod-911.htm
    AGOG
    AGOG --- ---
    STQ: VJsem hladový po informacích, nějaký název, zdroj atd. prosím :-)
    STQ
    STQ --- ---
    ZCR AGOG: kluci nevim uplne presne co resite, ale existuje barva s obsahem zlata, ktera kdyz projde zarem tak se vypari a zustane jenom zlato, je docela ridka takze se s ni daj delat miniaturni detaily
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam