• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DYDYVýtvarné zpracování kovů a drahých kamenů aneb rytí, odlévání a kovářství
    Pro všechny co ví něco o těchto krasných a starých řemeslech a chtějí se zapojit nebo se jenom pokochat nádherou těchto předmětů.. Nápady, fotky vašich výtvorů, tipy a triky a všechny ostatní zkušenosti vítány. Předem díky za slušné chování .)
    rozbalit záhlaví
    STQ
    STQ --- ---
    ZCR: jo to zni rozumne, dekuju jeste jednou :)
    ZCR
    ZCR --- ---
    STQ: já bych si napiloval :-)
    STQ
    STQ --- ---
    ZCR SFUMATO: super, dekuju moc! a jeste jedna vec - pouzivaj tu stribrnou pajku v prasku ale delaj si ji sami (a ne primo tam, kde se to ucim, takze to nemuzu okoukat) - netusite jak by sel udelat z normalni pajky prasek (jak kvuli rychlejsimu tani tak kvuli lepsimu smichani s boraxem)?
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    STQ: http://www.cupress.cuni.cz/ink2_ext/index.jsp?include=podrobnosti&id=212800 V publikaci tajemství výroby velkomoravského šperkuje to docela slušně popsáno (v případě stříbra tuším)
    ZCR
    ZCR --- ---
    STQ: mám dojem, že jsem v téhle souvislosti zahlédl něco o klihu
    STQ
    STQ --- ---
    panove delate/delal jste nekdy nekdo dekorovani granulaci? zajima me docela konkretni vec - na Bali kde se to ucim pouzivaj na lepeni kulicek na sperk lepidlo, ktery je tam drzi celou dobu do chvile nez je pripajej, tzn udelaj si komplet dekoraci najednou a pak az pajej, drzi to i na spodni strane kulicek a pak se to vypari beze zbytku. nevite jakej k tomu existuje evropskej ekvivalent? tzn docasny lepidlo stribro-stribro nebo zlato-zlato, ktery beze zbytku zmizi pri pajeni, ale vydrzi do chvile nez se kulicka pritavi. tady to delaj z bobuli nejaky kytky, tak bych rad vedel jestli si musim privezt tunu bobuli nebo to pujde necim nahradit...
    diky!
    AGOG
    AGOG --- ---
    Ne že by to bylo extra důležité, ale mohl by mít práva ke klubu někdo kdo sem chodí. Majitel tu nebyl od roku 2012 a správce několik měsíců.
    AGOG
    AGOG --- ---
    ZCR: Já je na výrobky nepoužívám skoro vůbec, spíš na nástroje, nebo když jě někde moc rzi nebo tak. No a samozřejmě nečistoty zmizí a pak peklo s rýhami :-)
    ZCR
    ZCR --- ---
    PROFOR: dík... zjevně frčí u výrobců hudebních nástrojů :-)
    Akorát koukám úplně jiný systém značení zrnitosti, jejich 1200 prý odpovídá cca P600... tabulka:
    Conversion Chart Abrasives - Grit Sizes
    http://www.fine-tools.com/G10019.htm
    PROFOR
    PROFOR --- ---
    ZCR: Zatim mne nezklamaly tyto:
    Micro-Mesh Sheet Variety Packs [ShtVP-01] - $19.00 : MICRO-SURFACE FINISHING PRODUCTS, INC
    http://micro-surface.com/index.php?main_page=product_info&cPath=273_191&products_id=87
    ZCR
    ZCR --- ---
    ZCR: (a teda hrubší papíry než tak cca 220 se mi vesměs na kov neosvědčily a radši je nepoužívám, zůstávají po nich moc hluboké rýhy)
    ZCR
    ZCR --- ---
    AGOG: jo, takový parádní jsem taky jednou nedopatřením koupil, radost s tím pracovat :-)
    Ještě jsem se díval po webu, a celkem slušnou pověst má zdá se švýcarská značka SIA, v klasických arších mezi 10 a 15 Kč/list (což není žádná tragedie), univerzální (na sucho i pod vodu od nejhrubších, které stejně nepoužívám, až někam k 2500), asi je vyzkouším a uvidíme...
    AGOG
    AGOG --- ---
    Spíše můžu doporučit jaký papír nepoužívat, aktuálně mám jeden 150 co se příšerně drolí.
    Jinak na značku moc nekoukám, kupuju co je po ruce.
    ZCR
    ZCR --- ---
    mimochodem, má tu někdo nějakou ověřenou kvalitní značku brusných papírů, nebo lépe pláten? Jak jsem teď o vánocích vyvíjel po čase nějakou systematičtější a rozsáhlejší aktivitu, seznal jsem, že je asi na čase, abych co se brusiva týká zesnobovatěl podobně, jako jsem to (pravda, přičiněním bazarového štěstí) udělal s pilníky už dávno... (s těmi lacinými papíry je různého mrzení až hamba - od nekvalitního podkladu přes nekvalitní pojivo až k nestejnoměrné zrnitosti brusiva)
    AGOG
    AGOG --- ---
    Zoubky :-)
    AGOG
    AGOG --- ---
    SFUMATO: On to Ford použil vyjímečně. Ono pozlacení v lázni je dobré, ale ta tužka nedá snad víc jak miron. Což je pro tyhle věci dost málo.
    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    AGOG: Pravda o toxicitě rtuti toho bylo zaznamenáno hodně, ale když se koukneš třeba na Forda Hallama, tak ten amalgámově normálně zlatí. Jasný, že si musíš dát bacha na výpary, ale když si vezmeš dobrej respirátor a budeš to dělat v otevřeným prostoru (ideálně i s proudem vzduchu z horkovzdušky aby ti to nešlo do obličeje), tak ta nebezpečnost taková není. Navíc se nepracuje s tak velkejma množstvíma, že by tě to mohlo ohrozit. Navíc na takhle malé věci lepší alternativa moc není (možná ten nátěr, ale s tím jsem se ještě nesetkal). Galvanika jak řikáš je slabá (ale taky záleží na době expozice, takže se daj vylučovat i relativně silné povlaky), plátek je prasárna a plátování je nebezpečný, že si zdeformuješ povrch, kterej navíc nevyhladíš do rovna.
    AGOG
    AGOG --- ---
    Délka tehle věci je okolo 37-39mm pro představu
    AGOG
    AGOG --- ---
    SFUMATO:
    STQ:
    O tom jsem přeci psal o něco níže. Ale vzhledem k toxicitě rtuti to není nejlepší metoda. Ano jde tak pozlatit i maličký lísteček, nebo oční bulva, ale...
    Zlacení tužkou je na nic, hlavně slabá vrstva.
    Řeším takovéhle věci.

    SFUMATO
    SFUMATO --- ---
    STQ: Mno raději bych to ukázal třeba na nějaké ukázce nemáte tu něco co by se dalo "vyřešit". Obecně je to takový na prd.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam