• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    QUITEwordpress
    PULKA
    PULKA --- ---
    KORINKOWICZ: Je, můžeš to udělat simple, ale asi to bude vyžadovat custom kód. Výběr řešení platby a objednávky a pak to tam dodej. Třeba Fluent forma by to asi taky umělý - form, platba, hook na zpracování dat a úprava URL na přesměrováno.
    Jenom si budeš muset poresiřt validaci dat pro fakturu atp. Nebo ještě krok vedle a třeba SimplShop to asi taky bude umět, nevím.
    KORINKOWICZ
    KORINKOWICZ --- ---
    JUNIOR: ještě nejsem 100% rozhodnutej, jestli to postavím na Woo (viz níže), ale nasměruješ mě prosím, jak případně připojit tu URL k objednávce?

    PULKA: jj, s hashem právě počítám (přihlášení pro tenhle případ není vhodný)...

    co se týká eshopu, technický řešení se může vybrat libovolný (co umí Stripe)... z uživatelskýho hlediska by to ale mělo mít maximálně smooth a nevyžadovat průchod klasickým eshopovým procesem (ve stylu dávám něco do košíku, vyplňuju fakturační údaje)... ideální varianta je, že na webu vyplní email, klikne na tlačítko "objednat", to ho hodí na platební bránu a po zaplacení A) přesměruje na tu URL B) pošle mail s tou URL...

    je to vůbec možný udělat takhle simple? :)
    PULKA
    PULKA --- ---
    CYBERWOLF: Asi to sám neumí, nevím - musel bys ho mít napojeny na svůj consent. Za sebe bych řešila před GTM a vybodla se na řešení ve WP, případně si dala pixel s revoke do wp_head (to se ti muže zacachovat) a pak přes já odpálila to granted přes JS, kdyz budeš mít souhlas. 🤷‍♀️
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    PULKA: to je mi jasný, jde o to, jestli to ten PixelYourSite nějak umí, nebo mi alespoň dovolí vlepit fbq('consent', 'revoke'); Já prostě potřebuju udělat tohle: https://developers.facebook.com/docs/meta-pixel/implementation/gdpr
    PULKA
    PULKA --- ---
    KORINKOWICZ: Buď bych je donutila být přihlášený a data si uložila ke konkrétnímu userovi (= bezpečný, výsledky vidí jen uživatel), anebo který jednoduše předáš nějak předáš hash na stránce /vysledky?id=8743b52063cd84097a65d1633f5c74f5. Pokud tam hash nebude nebo nebude validní, zobrazíš nějakou generickou hlášku. Nepíšeš, jak máš řešený eshop, ale přidat něco přes WooCommerce e-mail do objednávky by neměl být problém.

    CYBERWOLF: S cachováním ti bude fungovat jenom JS načtení - tj. zacachuješ stránku a pak JS donačte zbytek. Complianz zablokuje načítání po svým, já třeba takhle:

    add_filter('script_loader_tag', function ($tag, $handle, $src) {    
        // Integrate with PixelYourSite.
        // https://github.com/orestbida/cookieconsent#how-to-blockmanage-scripts
        if (!is_admin() && false !== strpos($tag, 'pixelyoursite/dist') && false !== strpos($tag, '.js')) {
            $tag = str_replace('text/javascript', 'text/plain', $tag);
            $tag = str_replace(' type', ' data-cookiecategory="tracking" type', $tag);
        }
        return $tag;
    }, 100, 3);

    Hned po souhlasu se mi pak ten pixel odpálí (PixelYourSite má vyřešený i CAPI a tak, takže je to docela šikovný, ale třeba je nějaká lepší alternativa).
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    PULKA: na consent mám vlastní řešení, na pixel mám plugin od facebooku. PixelYourSite funguje dobře a dá se na něj napojit vlastní consent? Funguje i s cachováním (WP Rocket)?
    JUNIOR
    JUNIOR --- ---
    KORINKOWICZ: Tak ty data (vygenerovanou url) připoj k woocommerce objednávce a máš to. Tam máš i e-mail usera a nikdy se ti to neztratí včetně údajů o objednávce jestli byla úspěšně zaplacena apod. Popřípadě ji můžeš objednávku použít znovu, když se to user rozhodne zaplatit později znovu (neměl dostatek peněz na účtu, něco se nepovedlo atd)
    KORINKOWICZ
    KORINKOWICZ --- ---
    PULKA: Když to vezmu od začátku, tak uživatel vyplní formulář. Na základě vložených hodnot se mu vygeneruje výsledek a ten se pod unikáním ID uloží do DB.... Uživatel má pak mít možnost zaplatit Stripem a po úspěšný platbě dostat na mail URL, na kterým najde výsledek... Do toho URL je ale právě potřeba propašovat nějaký identifikátor, který bude vztažený k tomu dříve uloženýmu ID.
    PULKA
    PULKA --- ---
    KORINKOWICZ: Možná mi to uniklo, ale co přesně to má byt za URL, kterou chces kam přesně propašovat?
    PULKA
    PULKA --- ---
    CYBERWOLF: Jak resis ten consent? Complianz je třeba kompatibilní s PixelYourSite. Tam kde to mám čistím, volám přes GTM anebo třeba mám vlastní implementaci CookieConsent Oresta Bídy, řeknu tomu, kdy se má načíst a nazdar.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Řeším (furt) GDPR cookie opt-in a došlo na facebook pixel. Facebook umožňuje na pixelu zablokovat posílání událostí když není souhlas (viz.: https://developers.facebook.com/docs/meta-pixel/implementation/gdpr ). Bohužel oficiální Facebook pixel plugin je na hovno, stejně jako vše co facebook dělá, takže tam tuhle možnost nemá, nemá tam ani žádný filtr a prvotní vložení pixelu a init vkládá jednou funkcí, takže se to tam prostě mezi to nedá vložit ani za zlatý prase. A dokonce se ani nedá vypnout vložení toho počátečního kódu, aniž by se to všechno posralo.

    Takže mě napadlo nechat ho to tam vložit a pak nějak výstup z wp_head přefiltrovat a ten facebookem vložený kód nahradit tím správným. Jenže... jde to vůbec udělat?

    Případně kdyby někoho napadlo méně dementní řešení než je tohle, jsem jedno ucho.
    KORINKOWICZ
    KORINKOWICZ --- ---
    Řeším situaci, kdy je návštěvníkovi webu vygenerováno unikátní URL, a to by se mu pak mělo po zaplacení kartou poslat na mail.

    Jako platební platební řešení bude Stripe a trochu jsem doufal, že to URL bude možné nějak propašovat třeba aspoň do faktury, ale i to to se zdá jako unreal.

    Máte prosím někdo nápad, jak tohle řešit? Tak jako tak asi budu používat nějakej plugin pro integraci Stripu, ale zatím jsem nenašel nic, co by umožňovalo pracovat s custom proměnnou (nezávislou na produktu)...

    Možná by něco takovýho uměl WooCommerce? Nebo máte jiný doporučení?
    ZABIAS
    ZABIAS --- ---
    Chci si předělat web celkem se mi líbí (nic lepšího sem vlastně nenašel) tadle šablona https://foto10.themesawesome.com/ ale nemá dobré hodnocení ani updejty už se nedělají + by se mi tam líbilo mít pod tím ještě nějaký texty + IG feed ale to šablona neumí :( , tak bych klidně ten design nějak obšlehl nemáte prosím někdo typ na nějaký plugin co by to uměl (titulní stránku) případně nějaký builder to by to uměl.

    Díky

    REFLEX
    REFLEX --- ---
    TRZNICE: ono to je ze pouzivaji cookies, ale kdyz pred to das GTM a nastavis consent mode tak pak jo
    TRZNICE
    TRZNICE --- ---
    REDSNAKE: muzu tam pridat, ze bude zobrazovat i ukrajinskou vlajecku, hadam ze to bude brzy povinny na vsech webech :V
    TRZNICE
    TRZNICE --- ---
    REDSNAKE: btw kdyz si nastavis GA spravne, tak zadny osobni udaje sbirat nebudou a zadnej cookie consent nepotrebujes
    TRZNICE
    TRZNICE --- ---
    REDSNAKE: ja na to plugin delal, i s reset views ultra feature haha. Kdyby ti nestacil ten outdated
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    predradit CDN (zdarma cloludflare) a tam jsou statistiky pristupu ktery +- odpovidaji.. bfu si stejne neumi odfiltrovat boty tak jak tak, pro prehled trendu dobry
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    CYBERWOLF: Potřebuju aby to byl schopný interpretovat BFU kterému dám práva.

    Prubnu https://cs.wordpress.org/plugins/post-views-counter/
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    REDSNAKE: na hloupé počítadlo by ti nejlépe posloužila analýza access logu ze serveru. Plugin to nebude, spíš nástroje, co přežvýkají logy ze serveru (které na hostingu bývají běžně dostupné) a spočítají requesty na jednotlivé url. Těch nástrojů je spousta, jde spíš o to vybrat si nějaký vyhovující. Je dokonce možné, že ti hosting takové statistiky už nabízí.

    KEPASO: Contact Form 7 nemusí být na frontendu, aby mohl posílat spam. Vypni ho, nebo radši úplně odstraň.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam