• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ONDRAPiPod, iPhone, iPad Development
    Let's send Apple to bottomless perdition, there to dwell.

    Vše o tomto ďábelském stroji. Objective-c, c++/c, Arm asm, NEON asm.
    Cocoa, OpenGL ES & Apple Extensions.

    "Veselé" historky z natáčení, aneb
    jak se to dá ještě udělat, aby nám to apple nezakázal.
    Privátní api a funkce, které bysme z něho chtěli.

    Grafici vítaní.

    Prosím lidi, co založili firmu, nebo se živí jako freelancer ať se podělí o své zkušenosti s ostatními.


    Aplikace v Appstore od lidí z nyxu:

    První vlaštovka:

    ALIJEN: aplikace Výplata -- http://itunes.apple.com/cz/app/id353881293?mt=8

    Posílejte odkazy na appstore do pošty nebo sem. Díky
    rozbalit záhlaví
    SLASH
    SLASH --- ---
    MATESISKO: dik, vyzera to dobre..
    MATESISKO
    MATESISKO --- ---
    SLASH: Pouzij Testflight: https://testflightapp.com
    SLASH
    SLASH --- ---
    mame iPhone app uz je skoro hotova, ale este ju potrebuje otestovat client.. (predstym nez submitneme do apple store)
    mam ich UUIDs , dal som ich do provisioning profile (ad hoc) , ale problem je v tom ze na otestovanie , malo z nich ma iTunes a potrebujem nejaky jednoduchsi sposob ako by to client mohol testovat..

    existuje nejaky lahsi sposob ? bez iTunes ? Ako to riesite vy?
    Pozivam windows a app je flash > AIR.
    SENIN
    SENIN --- ---
    no, můžu říct z pohledu začátečníka, že CoreGraphics je v pohodě, ale OpenGL ES je teda krutý :) já jsem se úspěšně OpenGL vždy vyhýbala :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    REDGUY: Tisk pravdepodobne grabnout openGL buffer a predat jako bitmapu.
    SENIN
    SENIN --- ---
    REDGUY: tisk také nevím, ale tuto funkci moje aplikace podporovat nebude.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    SENIN: No, zase na vylozene 2D kresleni bych rekl ze bude jednodussi na pouziti Core Graphics. A jak je to s tiskem? Nikdy jsem ho neresil, ale cekal bych ze kdyz mam kresleni v CG, bude tisk jednodussi nez kdyz je v OpenGL... ale to jenom hadam.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SENIN: urcite bych sel do openGL. Rychlost je jedna vec, druha je pripadne dalsi rozsirovani. Ta narocnost neni zas o tolik vysoka (i kdyz to za mne mozna mluvi dlouholete zkusenosti s openGL a jen chvilkova srazka s CG)
    SENIN
    SENIN --- ---
    ahoj, vyvíjíme společně s lidma webový CAD, já mam na starosti čtečku na iPhonu. Takže uživatel si něco nakreslí v prohlížeči a já mu zprostředkuju si to prohlídnout (na iPhonu bude pouze čtení). Vše bude pouze ve 2D. Nevím, zda použít pouze Core Graphics nebo OpenGL ES. Už jsem přečetla guide od apple a narazila na netu na různé názory, ale stále tápám. CG je lehčí, ale někdo říká, že je lepší spíš pro PDF. OpenGL ES zase umožní rychlejší a výkonnější vykreslování, ale je složitější. Přemýšlim napsat referenční appku v obou a porovnat jejich zátěž na zařízení pomocí Nástrojů (Activity monitor), které jsou v XCode. Akorát nevím, jak rozsáhlé věci vykreslit, aby to bylo použitelný na analýzu. Budu ráda za jakoukoliv odpověď, jsem nováček. Díky moc.
    MAREKI
    MAREKI --- ---
    Umel by nekdo opravit home button u 3G?
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    PHGHOST: vrele ti to doporucuju... pokud udelas aspon nejaky zakladni popisek, ukazku nejake grafiky, idealne vlastni, proste aby vypadalo, ze to fakt myslis vazne, mas nejake schopnosti, delas na tom, jses ochotny tomu obetovat minimalne spoustu sveho casu, mas mnohem vetsi sanci, ze najdes nekoho schopneho a tim padem bude sance, ze z toho projektu neco bude.
    PHGHOST
    PHGHOST --- ---
    Ale muzu samozrejme dat nejakou ukazku dohromady, pokud myslite, ze jinak nikoho nezaujmu ani k napsani PM.
    PHGHOST
    PHGHOST --- ---
    ROTTWEILER: Nakonec nevylucuju zapojeni dalsich/jinych grafiku, pokud by to nefungovalo a vypadalo jak...kdo vi co. Na to budou urcite odezvy, jakmile bude neco k prezentaci. Ale predevsim jde v teto fazi skutecne o vytvoreni jakehosi prototypu, a zaklade ktereho by se zkusil crowdfunding. A pokud to zaujme, tak nejen z budou reakce lidi, ale snad i ty penize.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Myslim, ze kazdy, kdo ma s vyvojem her nejake zkusenosti / zivi se tim, uz zazil vic nez dost pripadu lidi, kteri "ja ja ja ja ja chci delat hru, jajajajako paja" a mimo tohohle presvedceni (ktere je driv nebo pozdeji prejde) v podstate nic neumi. Smolari s takovymi lidmi i nejakou dobu pracovali :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    PHGHOST: spis nez konkretni ukazky jde imo o ukazku tvych vlastnich schopnosti. Aktualne jsi rekl, ze chces delat hru, a ze hledas kodera, a ze ty udelas grafiku a design :) Schopni lidi uz nejakou praci / vlastni projekty maji, tj abys je zaujal, musis ukazat neco vic. Jasne, rikas, ze na pozadani posles soukromou zpravou vic, ale pokud chces nejakeho kodera zaujmout, aby se obtezoval psat ti soukrome a zjistovat vic, tak bud a) nabidni prachy b) ukaz, ze ma smysl s tebou spolupracovat
    ROTTWEILER
    ROTTWEILER --- ---
    PHGHOST: Doufám, že tvůj avatar není ukázka. :-)
    ROTTWEILER
    ROTTWEILER --- ---
    PHGHOST: Vezmu-li v potaz jejich poslední výtvor The Cave, tak tam mají velice slušnou grafiku. Samozřejmě, že to není Crysis, ale to je srovnatelné s konkurencí. Jen jsem chtěl říct, že někteří lidi chtějí dělat hry a tvrdí, že jsou grafici, ale když člověk vidí jejich obrázky, tak je to tragédie.
    PHGHOST
    PHGHOST --- ---
    ROTTWEILER: Puvodne mela hra byt v 8-bit stylu, teprve pred nedavnem jsem zacal zvazovat prechod do Unity, takze zadne ukazky nemam. Grafika je take neco, na cem se bude pracovat az do konce a bude se to vyvijet. Coz je hlavne dulezite ohledne tvorby stylu: ja jsem zastance pohledu, ze stl je dulezitejsi, nez dokonalost ci vysperkovanost. Naprikad hry od DoubleFine. Povetsinou nic, z ceho by cloveku spadla huba na zem, ale je to super.
    PHGHOST
    PHGHOST --- ---
    To samozrejme vim. Ale nema moc smysl to resit v tuhle chvili, kdy jeste neni napsana ani jedna radka kodu. V tomhle muze pomoct Kickstarter (pokud o nej bude zajem) a pak socialni site. V neposledni rade, pokud to dotahneme na "hardcore" uroven, da se v omezene mire pocitat s recenzemi, zvlast tim, ze na iOS je celkem jednoduche poslat hernim redakcim kod ke stazeni hry zdarma.

    A distribucnich strategii urcite jeste pribude, jak se to bude vyvijet.

    V nejhorsim se to da zkusit pres nejakeho distributora.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Mno, zakladni problem budes mit, aby se o tom lidi dozvedeli :) Protoze ac na prkno jsou zajimave "hardcore" kousky, najit je, i kdyz se je snazis hledat, neni zas tak snadne / je to az nemozne. Veci jako Ascendancy, Starbase Orion... pokud peclive nehledas, tak nemas moc sanci vedet, ze neco takoveho je. Hraci jsou, ale jsou smireni s tim, ze hry jejich krevni skupiny proste nejsou, tak se je ani nesnazi hledat.
    PHGHOST
    PHGHOST --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Ano, pravda. Nemyslim si, ze by o nasi hru byl takovy zajem, jako o FE:A, to vubec. Jen na tom sleduji fakt, ze lide maji (jako ja) radi tahove strategie a RPG. Protoze nektere jine hry s rodokenem se s takovym zajmem posledni dobou nesetkaly.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam