• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PATISLAVOchrana přírody

    Ochrana přírody


    - klub pro odbornou i laickou veřejnost, které není lhostejný stav našeho i světového životního prostředí

    V tomto klubu uvítám:

    1) Diskusi nad převážně lokálními a konkrétními problémy životního prostředí - zastavování zelených ploch, vznikající skládky, kácení stromů, vybíjení zvěře, znečišťování vod, "zkulturňování" krajiny apod. Mělo by jít hlavně o vlastní zkušenosti - co jsme viděli a co jsme pro ochranu přírody udělali. Přidejte obrázky!

    2) Domlouvání nějakých drobnějších akcí. Boj s úředním šimlem provádějte zde: [ Obrana občana ]

    3) Tlachání o obecných problémech (ztráta druhové diverzity, kácení pralesů, šíření pouští, znečištění vod, smysl zoologických zahrad, regenerační schopnost přírody apod.). Diskuzi o globálním oteplování zkuste minimalizovat.

    4) Sdílení zkušeností z práce v neziskovkách.


    rozbalit záhlaví
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    LALINA: tohle je zajimave tema, kolega delal v komisi co tyhle veci mapovali a je to trosku slozitejsi .. uvedu 2 zajimave priklady

    1) ekologicka zatez z I.svetove valky - ve vrstve horniny je jilovou vrstvou fixovano znacne mnozsti chlorovanych rozpoustedel (jestli si pamatuju tak dichlorethylen, nebo neco takoveho - presne nevim, pouzivalo se to na cisteni odevu vojaku - kdyz byl roztok nasycen spinou , tedy znehodnocen - vylili ho na pole :-) )
    .. takove ekologicka zatez je dnesni technologii pomerne slusne resitelna, ale cena je samozrejmne velice vysoka a vysledek nebude uplne 100% - problem je ale zafixovany, chlorovane rozpoustedlo nepronika do vody, ekosystemu a jaxi to "nehori"
    .. protoze to tam tak muze bejt dalsich par set let, je tedy racionalni takovy problem zaradit na 2 kolej ve srovnani s jinymi problemy, za par set let lze predpokladat ze s nejakou star-trek technologii to bude stat zlomek ceny a kvalitativni vystup bude radove lepsi

    2) slouceniny chromu (zejmena v oxidacnim stavu 6+) rozpustne ve vode jsou toxicke, karcinogenni a celkove zatezuji zivotni prostredi - dostanou-li se do nej (tj. neni problem s nimi pracova v prumyslovem meritku pri dodrzeni technologicke kazne a vsech principu nakladani s tezkymi kovy v prumyslu)
    .. na miste X je spoustu takoveho materialu z doby pred rokem 89, tento material lze prevesti na ve vode nerozpustne komplexy chromu a promichat napriklad s nejakym geopolymerem nebo betonem a zafixovat chrom do jeste mnohem mene se do prostredi uvolnujici podoby nez v jake se naleza v prirode
    .. v takove situaci neni problem betonove kostky s danym komplexem proste nekam nahazet a nechat je - treba do nejake strze, zasypat, ne neni to problem
    .. a ted si predstav co by takove grynpič ztropila kdyby se mel libovolne nekam prevest "tuny odpadniho materialu obsahujici toxicky chrom" (takhle nejak by vypadala cast titulku v propagacnich materialech)

    .. ted jsem to shrnul v kratkych odstaveckach a vsichni ti co tomu principielne nerozumi tak presto budou mit spoustu komentaru a jiz dopredu udelany nazor a lide zijici v miste takoveho problemu budou velmi nesouhlasit s neresenim/resenim takoveho problemu - takze z venku to muze vypadat ze nekdo chce problem neresit a vykaslat se na nej, nebo vyhazet toxicke latky do prirody a ze nekdo rozhodl od stolu a ze obcanska spolecnost se tomu musi postavit -- no a takhle vznika cela rada pseudo zviditelnujicich kauz
    DA_NIELA
    DA_NIELA --- ---
    LALINA: Ne, podmínkou privatizace přece bylo, že to stát vezme na sebe, jinak by ty podniky nikdo nechtěl koupit, ne? ...
    LALINA
    LALINA --- ---
    tady na této stránce můžete sledovat vývoj situace s eko tendrem
    Řeší ho Ministerstvo financí (prý z historických důvodů (kdy ekozátěže patřily pod Fond národního majetku a privatizace, který po svém zrušení přešel na MF)

    Docela by mě zajímalo, proč kurna ty zátěže ještě nebyly odstraněný.
    Přiznám se, že až asi do lonska, kdy se o tomhle tendru začalo mluvit, jsem žila v domnění, že tohle je už dávno hotové (dyť to byla podmínka připrovatizaci podniků hned po roce 1990,?!?!)

    Ministerstvo financí České republiky : Ekozakázka MF
    Ministerstvo financí České republiky : Ekozakázka MF
    http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/ekozakazka.html


    dneska v Hydeparku byl Zd.Zajíček, kterej ma ekotendr na triku... dostal 90% minus:-)
    LALINA
    LALINA --- ---
    DA_NIELA: a copakto ?
    DA_NIELA
    DA_NIELA --- ---
    Za kácení smrků na Šumavě chystá inspekce pokutu - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/domaci/kauzy/clanek.phtml?id=712842
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    PATISLAV: to není ničení, to je přece optimalizované využití komodity s názvem příroda.
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    No, je to celkem prosté. Za poslední dny si ověřili, že veřejnost stojí při nich, tak se pokusí schválit a zničit, co jen půjde.
    LALINA
    LALINA --- ---
    každej jenom byznys a nic než byznys...je to smutný
    LALINA
    LALINA --- ---
    PETER_PAN: a Kašperské hory chtějí vyjmout z NP... všem ten NP nějak vadí...achjo.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    První zónu parku Šumava protne lanovka, schválili jihočeští radní – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/domaci/243339-prvni-zonu-parku-sumava-protne-lanovka-schvalili-jihocesti-radni.html?ref=stalo-se
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    PETER_PAN: no to víš, někomu stačí vejce z podestýlky, jiný preferuje bio vejce a jiný si raději vejce vůbec nedá. Každý má prostě jinou představu o tom, jak ekologicky by měl člověk jednat. Já si třeba taky myslím, že pokud čtyčlenná rodina zvolí na cestu do Itálie auto místo letadla, je to dobrá volba, ale nebudu předstírat, že je to volba nejlepší.

    Já mám s přítelkyní třeba tu "výhodu", že máme oba docela hrůzu z létání (a čím více lítáme, tím je to horší), a auto schopné dojet dál než na nákup asi jen tak mít nebudeme, takže možnosti jet vlakem k moři bezpochyby brzo využijeme.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PATISLAV: bavim se o ceste na dovolenou - tj. sem myslel ze se jim libi ze lidi nelitaj letadlem, autem se nedostanou tak daleko (takze necestujou takovou vzdalenost), snazi se auto naplnit aby se usetrilo za palivo na osobu atd.
    LALINA
    LALINA --- ---
    PATISLAV: :-)))))))))))))))
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    PETER_PAN: to je tedy objevné zjištění, že ekologům vadí automobilová doprava. Vítej :).
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    ja jsem myslel ze ekologum vadi cesty letadlem na dovolenou a ne cesty autem, ne ? .. ale tak uz asi i cesty autem .. cywe, neuveritelny :-(
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    LOPIK: Koukám, že do Ljublaně je to taky za tuhle cenu. To už jde.
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    A jak to tak prolézám na stránkách ČD, tak mě zarazilo tohle:

    "Řecké dráhy (TRAINOSE) oznámily, že dnem 17.1.2011 končí veškerá mezinárodní železniční doprava přes pohraniční přechody do Řecka s tím, že toto opatření nemá (alespoň prozatím) žádné časové omezení."

    To by mě fakt zajímalo, proč? To je docela brutální omezení, zvlášť v době, kdy by měli podporovat všechny cesty k otevření země a přilákání turistů i k rozhýbání obchodu. A taky je to dost neekologický opatření.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    PATISLAV: Do Binzu na Rujáně v Německu stojí zpáteční lístek 2000 Kč (když ho vezmeš dopředu) - v Holešovicích v půl jedenáctý nastoupíš a někdy v šest vylezeš na nádraží 200m od moře..

    To je ale vyjímka, jinak je to drahý jak prase..
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    HOBORG: ano, je to pořád hrozně vysoká cena, ale nesrovnatelná s tím, co bylo v devadesátých letech. Táta tehdy dostal chuť zopakovat si Bulharsko vlakem jako kdysi za bolševika a v ČD mu s úsměvem sdělili, že jeden lístek ho vyjde na 12 tisíc korun, což bylo dražší než letadlo. Dneska ČD nabízí přímý spoj do Nesebaru 7500 pro 2 osoby. Vzhledem k inflaci to posun je, to ne že ne.
    HOBORG
    HOBORG --- ---
    PATISLAV: me to pripada jako dost tragicky a hezky to ukazuje proc jsou vlaky tak nahovno. prestupy, drahy, pomaly
    pred dvema lety jsem hledal jak se v kvetnu dostat nejlip do splitu, protoze to je mimo sezonu tak autobusy jezdily blbe, letadla byly drahy, ale nejvetsi ulet byl prave vlak. cena blizka letadlu, a spocitalo mi to tri prestupy a celkovej cas okolo 24h. nakonec jsem vzal drazsi ale pohodlny letadlo. kdyz nas jede vic tak vzdycky autem
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    Na druhou stranu, pořád je to nehorázná částka ve srovnání s autem. 1400 km tam a zpět při spotřebě 7l/km dělá 3400,-, a auto na místě potom nabízí neskonale větší luxus. Když si představím, jak vystoupím na nádraží v Záhřebu s krosnou na zádech a otazníkem v očích...
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    Jedna exotická dovolená vyčerpá vaši ekologickou stopu na celý rok - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=711623

    Jeli jste někdy nebo jeli byste někdy k moři vlakem? Koukal jsem na ceny a už to není taková tragédie jako dřív, třeba do Záhřebu se dá koupit lístek tam a zpět pro 3 osoby za 9500,-.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam