CODEAS: Je to pěkná analýza, pěkná vizualizace. Vymyslet to, technicky zpracovat a dotáhnout do jednoduchého grafu muselo dát dost práce. Metodika stojí za hlubší diskuzi. Například na foursquare se názory nepíšou, tam se člověk akorát čekuje do podniků a napíše, jaký tam maj pivo. Tudíž asi tam nebude ta motivace, že když si někdo někoho přidá do přátel, tak že to je proto, že respektuje a oceňuje jeho názory.
A ani u twitteru, kde se názory spíš píšou, to není s motivací sledování tak jednoznačné. Třeba Hulána, kardinála Vlka nebo Vtipy si přidá leckdo, ale asi taky ne kvůli jejich názorům. Je prostě zábavné je sledovat a jejich "názory" se spíš bavit. Ale pokud "influencer" znamená někdo, jehož názor se dostane daleko, tak proč ne. Respektovanost se ale měří blbě a snad by ani neměla být v takovém statistickém výzkumu proklamovaná.
Zase na druhou stranu chápu, že u grafu se toho moc čistě statisticky sledovat nedá. U twitteru je možná aspoň sledovat retweety, hvězdičkování tweetů, asymetrii sledování.
Ale co se dá sledovat u Foursquare? O dost míň, už tím, že tam není asymetrie sledování -- nepoznáš, jestli má někdo spoustu přátel proto, že si ho spousta lidí chce přidat, nebo proto, že požádal o přátelství spoustu lidí a někteří z nich si ho přidali, i když ho neznají. Jinak mě v podstatě nic nenapadá. To propojování komunit (příslušnost do více jinak nezávislých grafu?) je velmi dobrý nápad, asi bych na to nepřišel.
Jinak 80 % je hodně podezřelé číslo :-)