• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HNIZDOnVIDIA - grafické karty, technologie, aplikace, hry
    RUM
    RUM --- ---
    ale furt je to podvod :-)
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    RUM: uvadet 64 rops kdyz to ma 52, je bez ohledu na to, ze to nema vliv na funkci rostlinare, pomerne zavazne.
    RUM
    RUM --- ---
    HNIZDO: ok, tak je otázka, co si kdo představí pod spojením "nehratelné fps", přiznávám.

    co si o tom ostatní myslíte? pěknel poděl od nvidie, ne?
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    RUM: Prosim? Co z toho co jsem smazal bylo relevantni?
    RUM
    RUM --- ---
    HNIZDO: tak hlavně, že sis to tady s takovou radostí promazal... :-)
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    NVIDIA Discloses Full Memory Structure and Limitations of GTX 970 | PC Perspective
    http://www.pcper.com/...raphics-Cards/NVIDIA-Discloses-Full-Memory-Structure-and-Limitations-GTX-970

    Takze:
    - ten 512MB usek jede na 1/7 rcyhlosti vram
    - 970ka nema 64 ROPs, jak se vsude pise, ale 52

    Jak se pise v clanku, pro majitele se nic nemeni - vykon karty je takovy, jaky je.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    RUM: Potreti, prodano. RUM Uz je neco noveho?
    RUM
    RUM --- ---
    GTX 970 3.5GB vram issue. Nvidia GTX 970 series video card is not a dedicated 4GB as advertised
    https://www.youtube.com/watch?v=wgRir5JwKyU
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Promazano. Dale se prosim drzme overenych faktu.

    Diskuse k Proč GeForce GTX 970 využívá jen 3,5 GB paměti a proč klesá výkon po překročení? | Diit.cz
    http://diit.cz/clanek/geforce-gtx-970-35-gb-problem/diskuse
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Booooooooooring. Kdyby jste mi raději proadili jak dosáhnout adaptivního VSync ve Far Cry 4 :)
    Já nevím zda to není problém DX11 v 8.1, ale dokud neshodím hry na DX9, tak mě to nejde vynutit. Musím použít ingame nastavení a ty většinou pouze FPS zamknou a vypadá to příšerně
    RUM
    RUM --- ---
    tady je originál oficiálního vyjádření nvidie - https://forums.geforce.com/...3518/geforce-900-series/gtx-970-3-5gb-vram-issue/post/4432672/#4432672

    uvádím to proto, že spousta webů jenom cosi převzala z jiného webu a nikoho nezajímal původ té zprávy... viz novinka na PCT
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    GeForce GTX 960 s 4 GB paměti přijdou na trh v březnu, prozradilo je Inno3D | Cnews.cz
    http://www.cnews.cz/geforce-gtx-960-s-4-gb-pameti-prijdou-na-trh-v-breznu-prozradilo-je-inno3d
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    TURBO: ano, tohle potvrdil Manuel. do toho 0.5gb sektoru se imho dava predevsim garbage, dokud to jde.
    TURBO
    TURBO --- ---
    Chvilku jsem se včera snažil tohle pošťourat (spíš jen tak ze zájmu než že bych toužil to vidět na vlastní oči a křičet u toho "oumajgádfeckininvidijááá") a vypadá to, že aktuální ovladač 347.25 to použití příslušný části paměti řídí (nedostal jsem se přes cca 3.52GB), což se mi předtim, aspoň v AC:Unity nedělo, běžně mi pamět vylítla i přes 3.8GB a to jak s 344.75 tak i 347.09 (patch mezitím nebyl žádnej, čili je to určitě otázka ovladače spíš než hry).
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    HNIZDO: Go for it.

    Já bych spíš potřeboval vědět, proč mě hry přeskakují vynucení VSync v driveru. Dříve mě to šetřilo hrozně práce při ladění a dneska mi to nefunguje :(
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    RUM: To je v poradku, ale okolo tohoto problemu panuje spousta pohadek, velice malo faktu, a jeste mene overitelnych cisel. Takze pokud nekdo neco rekne, alespon v tomhle foru, rad bych, aby za tim neco stalo, nejlepe konkretni data, takze jestli neco mas, sem s tim, jestli ne, nedelej paniku, nez to velky zvirata otestujou v praxi.
    Ja jsem samozrejme cet clanky, relevantni vlakna ceska, vcetne toho na ehw a pct, dal treba na guru3d, a nikdo nic nevi jiste, a nikdo zatim nedelal herni testy.
    Taky nikdo nezna skutecnou pricinu hoto jevu.

    Takze ty nerelevantni posty mazu.
    RUM
    RUM --- ---
    HNIZDO: hele kupte si každej kdo co chcete... mě je to jedno. já jsem tu nastínil problém a kdo má zájem, tak si už detaily dohledá. není to takovej problém. nejsem bojovník na rudý tým AMD a pouze bych rád upozornil zájemce o gtx970, že tu "něco smrdí". kdo koupí gtx 980 může být naprosto v klidu.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    HNIZDO: Nezkopirovany "spoiler"
    Since only 0.5GB out of 4 is slow, we have (if random distribution applies) 12.5% change to put data into slow region.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    RUM: K moznemu teoretickemu vlivu zpomaleni 0.5GB sektoru, za predpokladu, ze jsou mereni relevantni:

    *********
    Sure. But it leaves quite some uncertainty, since utilization was at max for only 2 points and rest was quite below.

    But to add actual value, since only one person went to create my synthetic scenario to see possible impact (not regular one), I'll show some math.

    GTX970 has official memory bandwidth of 224GB/s.
    Nai's Bench shows 150GB/s for fast part & from 6 to 22GB/s for slow part. Normalizing this to:
    224GB/s for fast & 21GB/s for slow address space.
    Scenario 1: Big game uses 3.2GB, but per frame uses only 768MB (0.75GB)
    - best case scenario: 0.75 / 224 = 0.00335 ~ max achievable fps = 298.67
    - worst case scenario: 0.5 / 21 + 0.25 / 224 = 0.0249 ~ max achievable fps = 40.12
    - Average scenario: 0.09375 / 21 + 0.65625 / 224 = 0.0074 ~ max achievable fps = 135

    Scenario 2: very small game utilizing 0.75GB, but per frame using exactly 0.5GB (small arena game)
    - best case: 0.5 / 224 = 0.002232 ~ max fps = 448
    - worst case: 0.5 / 21 = 0.02381 ~ max fps = 42
    - average case: 0.0625 / 21 + 0.4375 / 224 = 0.004929 ~ max fps = 203

    Explanation for average case:
    Click to show spoiler



    And as you can see, since performance of games which utilize on their own 3.5GB of vram is already in range of 25 to 45 fps, impact of this slow part is minimal.

    I believe nVidia did best thing they could by separating address spaces this way. Because otherwise there would be cases where perfectly fine running games end up with huge framerate drops. Imagine going from 120 to 40fps with no apparent visual effects going on screen, just by entering room full of slow textures.

    ************

    Takze i kdybychom do udajne pomaleho sektoru umistili framebuffer, fps nemuze klesnout pod 40fps.
    Cimz bych debatu o hratelne hranici fps ucinne uzavrel :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam