• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HNIZDOnVIDIA - grafické karty, technologie, aplikace, hry
    Informace o grafických kartách nVidia - benchmarky, recenze, zkušenosti, přetaktování, chlazení, ovladače, hry, akcelerované aplikace.
    Cyberpunk2077 - technická stránka a nastavení, gameplay. Důvodem je svévolné a neodůvodněné omezení přispívání moderátorem do původního fóra.

    PhysX
    CUDA, vývoj

    Ovladače: nVidia download

    NVCUVENC dll download

    Trolling, OT a napadání se odměňují zahnutým ovocem.
    rozbalit záhlaví
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    HNIZDO: Tak ja myslim ze on tam proste jenom udelal myslenkovy pochod:
    AMD podporuje Vulkan, Vulkan je dobry na Linuxu. AMD je dobra na linuxu. Bohuzel to neni pravda, ale aspon je to pochopitelna domenka
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    THEODORT: " bottleneck neni v cpu kdyz jednovlaknovy brute vykon primo ovlivnuje vysledky testu" Ehm, to je princip benchmarku. Samozrejme vdzy bude vykon ve hrach ovlivnovat hlavni vlakno hry, tedy jedno jadro.

    THEODORT: THEODORT: "AMD jde lip s dobou nez Nvidie"
    Takze si to shrneme.
    1. Developersky program TWIMP je tu od roku 2002. AMD neco podobneho ohlasuje v roce 2017. Ohlasuje, ne provozuje.
    2. Treba takovy Shadowplay je tu od roku 2013, amd ho pridala do ovladacu kdy, v roce 2017?
    3. Vulkan se pouziva v jedne zajimave hre, Doomu.
    4. Nejlepsi ovladace pro linux ma nadale nvidia.
    5. Nvidia rozsiruje podporu her v geforce expirience, amd tento program zrusila.


    THEODORT: GPU API je cca 10% prace pri portaci. GUI a vnitrni framework je ten zbytek. Rozsireni her na linuxu nebrani gpu api, a nikdy nebranilo - bylo tu opengl. Jenze, co ten zbytek, kdyz je cela hra napsana pro win api....
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    MCKIDNEY: Vulkan API je po dlouhy dobe opensource crossplatform a crossvendor framework jako svyho casu OpenGL. Navic je to v podstate prima komunikace frameworku se zelezem, a v soucasnych implementacich maji vsechny grafiky alespon 10% navrch oproti DirectX, a zminoval jsem to v souvislosti s tim ze AMD ma spis 30% narust vykonu, coz se u GeForce tyka pouze 1080.. Navic je to hodne podporovany ze strany napr. Steamu a jeho SteamOS, vyvojari se nechali slyset ze je to pro ne pohodlnejsi nez DX, portovani na jine platformy mas v podstate out of box atd atd.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Abych se teda vyjdaril mozna trochu lepe - v dobe kdy DX11/OpenGL bude legacy system a zakaznik bude potrebovat dobrou podporu DX12/Vulcan tu jeste neni a verim ze do te doby NV vyda jeste aspon jednu generaci karet.

    Je to zvlastni o tom diskutovat - hlavne o tom mluvit jako o hotove veci.
    Pripomina mi to dobu, kdy na trh prisel PhysX a letos jsem si pustil Mafia III a bylo me smutno.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Jednu vec nechapu - v dnesnim dobe patentovych valek - jit s dobou znamena ze to implementujeme drive nez to zakaznik vyuzije. To je pochopitelne z pohledu korporace, ale z pohledu zakaznika to moc neznamena.

    Nevim jestli je to prehnany optimismus, nebo zoufaly se stebla chyta. Poslouchat porad dokola o Vulkanu... DX12 je tlacen ven mnohem vetsi silou a stejne zakaznik z neho zadne vyhody nevidi - naopak se to neustale vypina jak na AMD tak na NV.
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    THEODORT:
    kde to vypada ze AMD jde lip s dobou nez Nvidie, bohuzel info o Vega kartach a Vulkanu jeste schazi..

    https://www.pcgamesn.com/doom-vulkan-benchmarks
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    a aby to bylo trosku k veci, tak AMD Vega bude mit launch 4. dubna a pry je on par k Nvidii 1080, uvidime co ceny..

    + Bethesda implementuje Vulkan API, prozatim se to jevi vice nez slibne.. (uz Mantle nebyl spatnej..)
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    HNIZDO: bottleneck neni v cpu kdyz jednovlaknovy brute vykon primo ovlivnuje vysledky testu... nevermind..
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    THEODORT: tohle se probiralo uz tisickrat. dostupna vicejadra jsou tu leta a nic moc se nedeje - bottleneck dnes neni v cpu, notabene s dx12, ktere snizuje overhead. naopak lze ocekavat, ze narocnost na cpu bude s adopci dx12 klesat, coz je ucelem dx12. takze - v nejblizsich 5ti letech nebude.

    apropos, nemuzes si testovat cpu tak, ze si nastavis gpu-bottleneck, aby to lip vypadalo.

    THEODORT
    THEODORT --- ---
    HNIZDO: imho bude, jsme zrovna ve fazi kdy i game developeri zas musi popremyslet nad tim ze hry by se mely primarne navrhovat tak aby vyuzivaly plny potencial grafickych karet a nespolehaly na jenovlaknovy vykon CPU.. ono treba i to GTAV v QHD najednou jede na Ryzenu lip nez na Intelu.. prusvih pak bude bottleneck v dualchannelu, ale drzim palce AMD ze se s tim popere, nadvlada Intelu fakt neni dobra..
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    THEODORT: Tak na hry hrozen opravdu nebude (v tehle kategorii procesoru za 10k+). Co se vegy tyce, byl bych skepticky k velkohubym slibum.
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    HNIZDO: my duvody budou stejnak asi vyvazenost pro me ucely (hry tvorej zhruba 99 percentil z myho casu u PC), k tomu uzasna spotreba, ale stejne cekam na jejich novou grafiku a testy vyuziti tech HBM2 coby cache pro.. leccos
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    THEODORT: Pohadky o "neoptimalizaci" her poslouchame od dob Bulldozeru. Kupujeme si cpy na hry, ne hry co pasujou k cpu. Co se tyce RoTR...
    Asi nejlepe vypada WatchDogs2, ale vyjimka potvrzuje pravidlo, staci se podivat do tech recenzi.



    THEODORT
    THEODORT --- ---
    jo, debilne optimalizovany hry co potrebujou single thread co nejvyssi vykon nejsou nejlepsi zalezitost pro ryzen, to ale neznamena ze procesor je spatnej, proc sem nedas vysledky Tomb Raidera ve vyssich rozlisenich? HNIZDO
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Jenom ze se ty vysledky shoduji.

    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    HNIZDO: jo, OC je uplne nahovno.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Mno, takze muzeme hype kolem hrozenu uzavrit citatem z Arstechniky
    "Ryzen is an excellent workstation CPU, but gamers should look elsewhere. " Aneb stan v kalhotach se slozil.

    Je to presne jak jsem rikal HNIZDO HNIZDO HNIZDO , nizky singlethread a pomerne pomaly pristup do pameti hrozen jako herni cpu zcela diskvalifikuji.
    https://videocardz.com/66826/amd-ryzen-7-review-roundup
    http://www.legitreviews.com/amd-ryzen-7-1800x-1700x-and-1700-processor-review_191753/10
    http://www.hardware.fr/articles/956-19/jeux-3d-gta-v-watch-dogs-2.html
    https://www.computerbase.de/...-1800x-1700x-1700-test/4/#abschnitt_benchmarks_mit_fps_und_frametimes
    http://www.sweclockers.com/test/23426-amd-ryzen-7-1800x-och-7-1700x/20#content

    hrozen dostava nakladacku dokonce i od nehernich velkych broadwellu, nekde je na urovni i7-3770K.
    Je zajimave, ze v encodingu do h265 hrozen dohani i i7-7700K, diky rychlym AVX2.

    Hroznu zbyva kategorie 4c proti i3 a 6c proti i5, ale to jen ve hrach, ktere potrebuji >2 a >4 jadra, jinde to bude stejne spatne.



    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    OLTSKUL: Hele zatim vubec nevim. Az uvidim jak se to chova, posoudime. Rozhodne je zajimavy posun cen, a to bez ohledu na vykon.
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    tak co si o tom myslite? A samozrejme, bez nezavislych benchamrku :(


    Introducing the GeForce GTX 1080 Ti – ULTIMATE GEFORCE
    https://www.youtube.com/watch?v=2c2vN736V60


    Bullshit graf se starsi kartou a jeste ne TI.



    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    MIKEE: Neřekl bych že teď Intel trvat na 1500 za top model. V každém případě nás spíš zajímá budoucí skylakex šesti jádro.
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    HNIZDO: priznam se, ze na vsech HEDT od intelu se mi nelibi, ze sedej do nejakyho obskurniho socketu (2011,2011-3 a skylake-x ma mit 2066), nicmene skylake-x ma odhadovanou launch price na 1500$ a TDP 140, ani jedno nevypada jako konkurence pro 1700x: pri cene 45K to asi sotva da na pomer cena/vykon pokud to nebude fakt performance valec (3x rychlejsi? pochybuju)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam