• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HNIZDOnVIDIA - grafické karty, technologie, aplikace, hry
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    HNIZDO: takže prodali alespon o 3 000 000 ks víc než za Q1 2020, ale stejně to nestaci pokryt trh, huh. Asi jsem měl koupit jejich akcie.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    NVIDIA now expects Crypto Mining Processors revenue outlook to triple in Q1 - VideoCardz.com
    https://videocardz.com/newz/nvidia-now-expects-crypto-mining-processors-revenue-outlook-to-triple-in-q1

    VIDIA has announced at its annual Investor Day that the first-quarter revenue for fiscal 2022 is now tracking above the outlook. The GPU manufacturer expects outperformance in each of its market platforms. The Q1 revenue is tracking above the 5.3 billion USD outlook compared to what the company previously predicted.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Roadmapa Nvidie: nová architektura GPU přijde v roce 2022 - Cnews.cz
    https://www.cnews.cz/roadmapa-nvidie-nova-generace-gpu-architektura-2022-dalsi-2024-hopper-lovelace/
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Nvidia chystá vlastní ARM procesory "Grace" pro servery - Cnews.cz
    https://www.cnews.cz/nvidia-oznamila-vlastni-vykonne-procesory-arm-grace-servery/
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Nvidia uvádí CPU Grace na ARMu: 10× výkonnější než DGX s procesorem x86 | Svět hardware
    https://www.svethardware.cz/nvidia-uvadi-cpu-grace-na-armu-10-vykonnejsi-nez-dgx-s-procesorem-x86/54758
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    HNIZDO: Ampere next next pobavilo :D Koncem 2022 tipuju predstaveni nastupce.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    NVIDIA releases its CPU, GPU and DPU datacenter 2020-2025 roadmap - VideoCardz.com
    https://videocardz.com/newz/nvidia-releases-its-cpu-gpu-and-dpu-datacenter-2020-2025-roadmap
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Chip shortage shows no signs of abating, may drag into 2022 | Ars Technica
    https://arstechnica.com/tech-policy/2021/04/global-chip-shortage-may-drag-into-2022/

    az zas nekdo bude krafat o toaletnim papiru za komousu... videl jsem kone blejt, hada chcat, zabu pesti do kamene busit, i letadlo couvat (https://www.wheeltug.com/ je tam dukaz, na jedne fotce tam jsem), ale to co se deje dneska jsem jeste nevidel.
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    Nvidia povolila GPU Passthrough na grafikách GeForce - Cnews.cz
    https://www.cnews.cz/nvidia-povolila-gpu-passthrough-na-grafikach-geforce-muzete-hrat-pod-windows-ve-virtualu/

    podrobneji v cestine
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    IKARI: není to tak horký :D Ale je fakt že mi korektní odraz párkrát zachránil kejhák, a ne není to vono bez RT, SSR má svoje jasny omezení a zejména hodně glitchuje, hned to vidíš, ale prvně musíš zkusit to lepší abys nechtěl zpátky ;)
    IKARI
    IKARI --- ---
    MCKIDNEY: lol :D takovehle vyuziti RT me teda nenapadlo

    ... jednou RT bude nutnost pro kazdeho, ale imho to tahle generace GPU jeste neni
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    IKARI: Nejde o kvalitu,ale o existenci. Pamatuiji si horsi cheaty na koukani skrze zdi, nez mas ted odrazy v BF5.

    Ta diskuze o vykonu je fajn, ale 1/2 NV je porad vice nez dost pro novou generaci gameplay skrze GPU a pripomina mi to "physx" based gameplay :D
    IKARI
    IKARI --- ---
    ELECTRICKOTA: ja teda BF5 nehral ... ale ted koukam na comparison video a ty screen space reflexe mi prijdou "good enough" ... RT teda je samozrejme lepsi, ale normalni clovek nebude obchazet vylohy a kaluze a prohlizet si odrazy :D a pokud vim, tak v BF5 mas zapeceny svetlo, takze zase GI pomoci RT ti nepomuze ani zdaleka tolik, jako v tom Cyberpunku, kde ti slunce putuje po obloze

    Battlefield V - Ray Tracing On vs Off / Frame Rate Test - Rotterdam Map Graphics Comparison
    https://www.youtube.com/watch?v=mRH0ug7GOlc&ab_channel=Cycu1


    snad jedina hra, kde me SS reflexe vyslovene urazely a kde jsem si rikal, ze to nutne potrebuje RT je MS Flight Sim, kde ti napriklad ramy oken "uziraji" reflexe pobrezi na vode ... a nebo:
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    IKARI: Není no, tam je to hodně vidět uznávám, ale chybějící odrazy v BF5 si všimneš hodně rychle, ale musíš to nejdřív viděl s těmi odrazy a to je problém když někomu řekneš že za takovou prkotinu v dnešní době vyplázneš 20k
    IKARI
    IKARI --- ---
    ELECTRICKOTA: ale to je presne pohled nas nadsencu :D pak mas jeste spoustu lidi, kteri nemaji tak "trenovane oko" a treba si nevsimnou, ze to je jenom SS reflexe a ne RT odraz

    LAUNCHER: CP mozna ... ale to je hra, ktera svym prostredim RT primo nahrava - open world mesto se spoustou svetelnych zdroju (svetelne tabule, neony...), takova neni kazda hra, ze jo
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    IKARI: Za me teda ty rozdíly v Control, CP2077 jsou velky, a i v ty první hře BF5 kde jsou jen odrazy si neumím představit to hrát s vypnutými efekty, vypadá to podstatně hůř a díky DLSS i tak mám stabilních 140fps. Metro Exodus to samé, a tam je to projev o tom že vše vypadá přirozeně a ně tak vynuceně, - hrozně moc se těším na Full RT s plně globálním GI i odrazy, ta hra bude vypadat neskutečně. Je fakt že si další hry nevybavuju, ale taky nehraju všechno ;) Btw ještě Minecraft vypadá epic, ale ta hra jde kompletně mimo mě :D
    Zbytek souhlasím že je takový meh, ale těch her raketově přibývá a to i na konzolích, budoucnost je v RT, a i vývojáři se s tím musí naučit pracovat a umět to optimalizovat, je to pro ně zcela nový vědní obor a tedy se můžeme těšit na epic věci až to budou mít v rukou.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    IKARI: Nezmenil tohle trosku CP2077? Nevim, ptam se.
    IKARI
    IKARI --- ---
    ELECTRICKOTA: pro me je taky RT revolucni ... ale z my zkusenosti to vylepseni, ktere prinasi je dneska jeste pod "rozeznavaci schopnost" bezneho cloveka - ten ti ve vetsine pripadu rekne, ze to vypada "trochu jinak", pokud vubec hraje nejakou hru, ktera mu RT dovoli ... imho je dneska RT ve hrach hlavne pro nadsence a jako reklamni gimmick :D
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    IKARI: Tipuji, ze RT musel byt v AMD nejmene pro konzole. Aby si to mohli dat do specifikaci jako "take mame".
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    IKARI: lidi co nedocení RT nerozumím, ale chápu že je to technika která není úplně lehce k pochopení. Já jako člověk co dělával 3D grafiku pro architekty to dokážu docenit neskutečně, je to zlatý grál a jediná možná cesta za fotorealismem v realtimu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam