Mel bych par dotazu k tomuhle:
Omezeni rychlosti.
Existuje nespocet statistik a studii o tom, ze omezeni rychlosti ma vyrazny vliv na pocet (smrtelnych) nehod.
Napriklad snizenim rychlosti rychlosti v obcich z 60 na 50 v 90.letech, nebo svetlenym znackam na nemeckych dalnicich omezujici rychlost podle aktualnich podminek se snizila nehodovost skoro o polovinu.
Je tedy pro svobodne cennejsi moznost je svobodne kolik chci nez pripadne uspora ne zdravi a zivotech chodcu a ridicu? (v letaku je rec o 40 a 30, ale slysel jsem od svobnodnych podobne nazory na jakekoli omezeni rychlosti)
Parkovani
Koukam ze se to tu resilo. Moje zkusenost je takova, ze na P7 se pred zavedenim zon zaparkovat nedalo vubec. Ted se da s trochou snahy zaparkovat v pohode. Z meho pohledu teda zony funkcni jsou. (bylo by to jeste lepsi, pokud by se auta bez parkovaci karty odtahovali dusledneji..a nebo jejich majitele parkovali na mistech k tomu urcenych) Zruseni zon je pro me jako rezidenta na P7 nocni mura. Samozdrejme by bylo krasne, pokud by mohl zaparkovat kazdy, ale na to mesto neni staveno.
Po Praze autem:
Dalsi vec co nechapu. Centrum Prahy neni nafukovaci, nejvejde se sem vice aut nez tu je i stavaji stav je pekna otrava. Svoboda je imho sednout do auta na vesnici a odjet za praci do sousedni vesnice. Ne sednout sam do auta na Praze 3 cestou do prace na praze 5 blokovat spolu s dalsima 10 lidma (a deseti auty) tramvaje a autobusy, kde jede 20x vice lidi. Ze soucasneho stavu neni nadsen nikdo. Tramaje s tisici lidmi stoji v zapach diky stovkam lidi v aute. Takze podle svobodnych je lepsi svobodne trcet v zacpe a omezovat ostatni, nez jet nesvobodne tramvaji?