• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PAULMUADDIBStrana svobodných občanů 1.56% v parlamentních volbách.
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    OMNIHASH: "lidi nějak usměrníme k jinejm způsobům dopravy, ať už cukrem, nebo bičem."

    Je to porad stejny problem - existuje nejaky zdroj a na vsechny se nedostane. Ja bych ale rad, aby to na koho se dostane a nedostane urcoval volny trh - tedy svobodna aktivita jednotlivcu. Ne politici, kolektivni rozhodovani a centralni planovani. Ten cukr a bic se mi vubec nelibi. :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ENKIE: však taky majitelem skoro všech silnic je erár a ten si ty rychlosti určuje a jeho zákaznícise ho snažejpřesvědčit, ať se řídí podle nich zleva zprava... já sem urbanismus lehce studoval před 15 lety, a nestíhám zírat, jak se od tý doby zprofanoval a zpolitizoval. Přitom má stejný cíle, jako před sto rokama, a nikdy se jima netajil: jak vměstnat co nejvíc lidí na určenej prostor, aby u toho neumřeli hlady a navzájem se nepozabíjeli.
    Chápu, že se lidi rozčilujou, když jim ekologové říkají, že buď totálně změní svůj život, nebo umřu, kor když jim nevěří, ale kdy se stalo jedním z hesel kulturní války boj proti řízený výstavbě měst?
    S autama je to pak úplně stejně jednoduchý, jsou moc velký, a prostě se do měst nevejdou. Buď pod každým barákem postavíme dvě patra garáží, nebo se smíříme s tím, že se halt na každýho nedostane, a lidi nějak usměrníme k jinejm způsobům dopravy, ať už cukrem, nebo bičem.
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    ABS: To je zajimavy argument, ale me jako ridice by to nepresvedcilo. Jezdit tak pomalu je proste neprijemne a neprirozene - jizda autem neni jenom o premistovani se z jednoho mista do druheho, ale i o poteseni z jizdy. A clovek ve meste nejezdi porad jenom v zacpe - neni duvod jezdit jenom 30 km/h na prazdne silnici. Proto nemam rad plosny omezeni a zakazy.

    Je to ale pekna ukazka toho, ze i ve svete zcela bez statnich zasahu by clovek byl omezovan druhymi - pokud by napr. vsichni zakaznici majitele silnice meli stejny nazor jako ty, musel bych se holt prizpusobit nebo se snazit je nejak presvedcit...
    ABS
    ABS --- ---
    ENKIE: 30kmh není kvůli spotřebě ale kvůli bezpečnosti a provozu. Trochu counterintuitive ale nižší rychlost znamená vyšší propustnost systému neboť lze zmenšovat výrazně rozestupy.
    Moc hezky je to vidět na opravě barrandovského mostu, kde zbraní jednoho pruhu bylo vyrovnáno snížením rychlosti. Zácpy tam nejsou o nic horší než předtím.

    Ale toto nemá moc společného se svobodou, spíše evidence based rozhodování. Stejně jako je prokázáno že neomezená rychlost na kvalitní dálnici neznamená více vážných nehod.

    Takže jsem pro neomezenou rychlost na dálnicích, byť v ČR přichází v úvahu asi jenom D3 a D1 na Moravě za Lipníkem.
    A zároveň jsem pro 30 nebo 40kmh ve městě neboť mne nebaví stát v zácpách.
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    Kdysi politici na zapade pouzivali ke straseni lidi predevsim kolektivni bezpecnost - presvedcili je, ze stat je bezpecnostni agentura, ktera vsem zajisti bezpeci, jen kdyz se lide vzdaji svych zbrani, sveho soukromi, svych drog, sve svobody projevu, sveho prava na eutanazii atd.

    Nyni maji novy nastroj - ochranu zivotniho prostredi. V jejim jmenu se lide budou vzdavat individualni dopravy, prava produkovat a kupovat levne energie, moznosti letat levne letadlem, zit v realtivnim blahobytu, vybirat si svobodne produkty na trhu atd.

    Niceni svobody a prav druhych budou orwellovsky nazyvat "opatreni" - jako to delali behem COVIDu, coz byla takova pekna ukazka, kam az jsou kolektiviste schopni pri realizaci svych zameru zajit.

    Dopadne to samozrejme predevsim na ty chudsi - miliardarum s tryskacema a jachtama to zas tak moc neuskodi, ti to vzdycky nejak obejdou. Vidim budoucnost opravdu blbe, pokud se lidi jako jednotlivci nevzchopi a neprestanou obetovavat sve svobody pro kolektiv. Kazdy je predevsim vlastnikem sebe sama, i kdyz nic jineho nema - kez by si to lidi uvedomili.
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    OMNIHASH: V principu mas pravdu, rozdil je predevsim v tom, ze na tech 50 km/h jsme si uz zvykli. Ve svobodnem svete by to urcoval majitel silnice resp. jeho zakaznici. Svet nemuze byt bez pravidel - jde o to, jak ta pravidla vznikaji. Zit uplne bez omezeni ze strany druhych je nemozny.

    Tech 30 km/h nevymysleli v Cechach - takovahle omezeni zavadi nova levice nejprve na zapade, a Pirati a podobne strany to pak jen prebiraji od svych zapadnich kolegu. Napr. ve Spanelsku to maji vsude ve mestech na silnicich, kde je jen jeden pruh v jednom smeru. Doted to ale zduvodnovali spis kolektivni bezpecnosti v doprave nez ekologii.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    OMNIHASH: fyi je obrovskej rozdil v prilnavosti auta v 50 a 60 kmh, kor na vode a nebo snehu. 50ku chapu
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ENKIE: zu logiku, kde je 50 km/h v pořádku, ale 30 km/h tyranie, bych prosil objasnit. Obojí sou čistě náhodný a autoritativní daný hodnoty.
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    Treba ohledne tech sklenikovych plynu je to z moji strany tak, ze ja verim v existenci globalniho oteplovani a taky verim, ze alespon castecne se na nem podili svou aktivitou i clovek.

    Uplne jina vec ale je, jestli kvuli nemu chci radikalne omezovat svou svobodu a platit za boj proti nemu. Prijmout stupidni statni ekosikanu a ekotyranii ve stylu plosneho zakazu normalnich aut nebo 30 km/h ve meste je pro me naprosto neprijatelny.

    Ja jsem navic presvedcenej, ze cela lidska civilizace je v podstate zalozena na destrukci zivotniho prostredi. Clovek se jako druh nekontrolovatelne a extremne premnozil a vzdy svou cinnosti velmi negativne ovlivnoval zivotni prostredi. Cely ten boj za ekologii se pak jevi jen jako zbytecna obet, novobode nabozenstvi pro lidi, kteri ztratili Boha a prijmuli misto nej "Planetu" s velkym P.
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    ABS: No tohle reseni mi trochu pripomina obchodovani s povolenkama na emise. Kazdopadne ma ty vyhodu, ze neni nutne privatizovat ovzdusi - coz uprimne nevim, jestli je v praxi mozne a proveditelne - ale nejake napomocne technologie na mereni pruchodu nezadoucich emisi mezi sousedicimi vzdysnymi prostory by se urcite objevily.

    Trochu problem je, ze cela zalezitost je pak ponechana v rukou politiku a kolektivu - a to jak ukazuje praxe, prinasi plosne zakazy a totalitu.

    Ja nejsem vubec expert na libertarianskou politiku, jen jsem si o tom precetl par knizek. Ale slo tam o to, ze pokud je neco soukrome, tak pak vlastnik resp. jeho zakaznici bez nasilneho donucovani urcuji, co je a co neni negativni externalita a kolik jsou ochotni do boje proti ni investovat. Protoze ono to neni vubec samozrejme - nekomu vadi CO2 v ovzdusi kvuli globalnimu oteplovani, ale dalsimu je to jedno a preferuje prijmout dusledky a nedavat zadne penize na kolektivni boj za ekologii.

    Lidi by meli totiz platit primo za oboje - nejen za svoje emise, ale i za svou touhou po ovdusi bez emisi. Pak by se ukazalo, jak moc co lide vlastne chteji. Plosne regulace cele ekonomiky zpusobi stamiliardove ztraty, ktere budou ale kolektivne rozlozene mezi vsechny a nebudou tudiz tolik videt.
    ABS
    ABS --- ---
    ENKIE: přitom by existoval relativně jednoduchý model.
    I. Ne dotacím a normám
    Ii. Z principu nefér ale stále výpočet externalit
    Iii. Zdanění externalit namísto práce

    Není průchodky takže je to celkem jedno ale to co navrhuji je narychlo splácaná kritika stavu, který se kritizuje snadno.

    Výsledkem by byla motivace s omezenými zdroji zacházet s rozmyslem ale neomezovalo by to ekonomickou aktivitu jako přímé daně.

    Osobně mám vím dal větší dojem že motivací green deal není ani tolik ekologie ale snaha zbavit se těžko nahraditelných dovozů energetických surovin do EU. Nicméně jako skoro vše co stát říd,í je to bráně za špatný konec.
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    Koukam strana Svobodnych ma nove velke tema. Chce branit zemi pred ekotyranii z Bruselu. Nenabizi ale zadnou pozitivni libertarianskou alternativu co se tyce ochrany zivotniho prostredi.

    Asi se opet nedokazou rozhodnout, jestli jsou libertariani nebo kolektiviste - jako skoro ve vsem. Dle ekologicke vize Svobodnych budeme dal kolektivne vlastnit veskery vzdusny prostor a kdokoliv ho bude bez omezeni znehodnocovat a vypoustet do nej cokoliv. Takovy typicky socik - vsechno je spolecne, a na to spolecne lidi samozrejme serou.

    Pak se budou divit, ze je zase skoro nikdo nevolil.

    Chybi tady skutecne libertarianska strana, ktera jednoznacne rekne - zprivatizovat vsechno a nechat lidi nest skutecnou odpovednost za dusledky jejich svobodneho jednani - za vsechno platit.
    ABS
    ABS --- ---
    Omluva za spolupráci s Trikolorou | Svobodní - Strana svobodných občanů
    https://www.svobodni.cz/stanoviska-strany/omluva-za-spolupraci-s-trikolorou/
    Ehmmmm mno moc pokání v tom není. Doporučil bych začít zcela znovu s novou tváří a stylem pirátů. Tzn. odpracovat si to a čekat kdy bude Svoboda populární. Myšlenka svézt se na pravě aktuální vlně národovectví kolektivistů se spíše náhodným průnikem v kritice EU, nebyla dlouhodobou strategií ale adhoc přístupem.
    Pro troše práce mohou být svobodní do 10 let v poslanecké sněmovně.
    Přeji jim hodně štěstí, horší rozhodnutí než v posledních letech dělat nemohou.
    ABS
    ABS --- ---
    Tak svobodni budou vypadat trochu hloupe, chteli jit do voleb s nekym, kdo vlastne nechtel ani moc :(

    Vse cim kritizovali ostatni koalice (SPOLU a pirati+Starostove) nakonec nejvice bude platit na ne. Nikdo nevi, koho vlastne v pripadne koalici Svobodnych+Soukromnici+Trikolora. Nejsem psycholog, ale moc se mi neche verit, ze nikdo nevidel, ze to Vaclav Klaus v trikolore nemysli vazne.

    Add ty koalice, souhlasim, ze to jsou nesmysl, a clovek musi 1x extra zvazovat dat tam nejake strane hlas.
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    LAUNCHER: chybi mi tam moznost trikolora zacala se zajimavym potencialem a pak sla velmi rychle do pici
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KYN: Mlaus je symbol všeho, co je tady špatně: silverspoon vychcánek, co mu všechno protlačil táta svejma šmelinama, v životě nehrábnul na práci, ze svýho fleku zadara si udělal politickou agitku, a když zjistil, že lidi už neberou tu 90s agitku o volným trhu, okamžitě přeskočil na pózu bodrýho populisty z lidu...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---

    Svobodni vs Trikolora

    27 hlasy od 27 respondentů

      KYN
      KYN --- ---
      LAUNCHER: Já si myslim, že Svobodný dávno nejsou hardcore libertariánská strana, jestli někdy byli. Ten konzervativně-národoveckej podtón tam byl už za Macha.

      Ale podle mě jsou varianty:

      1) pokračovat jako dál jako navždy jednoprocentní strana
      2) spojit se s Mlausem (ODS v dohledný době fakt nepřipadá v úvahu z mnoha důvodů), pokusit se dostat do sněmovny a něco tam dokázat. I za cenu rizika průseru, protože co občas Mlaus a spol předváděj je opravdu na pováženou.

      Já jsem pro bod 2. K jednomu procentu se lze kdykoliv vrátit :)


      OTAVA: Podle mě politická strana nejsou ideály na papíře, ale i nějaká strategie, jak je realizovat. Takže ideály + touha po moci. Nijak se to nevylučuje a nikdo nic nezahodil, říká se tomu kompromis :)
      LAUNCHER
      LAUNCHER --- ---
      NJAL: To si mozna mysli hlasujici, ale urcite ne ja.
      NJAL
      NJAL --- ---
      LAUNCHER: Snaha vytlacit zapadni smecko, ktere neni na urovni zbozi, prodavaneho na Zapade. S predpokladem, ze ceske potraviny budou lepsi. Plus samozrejme podpora domaci vyroby, etc etc.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam