MAIMONIDES: instancovani delam po zjisteni jak "krasne" obac funguje zasadne z reusable poolu predem pripravenych objektu, ale i kdyz se instancuje primo, tak pokud uz je to v pameti, nejaky vetsi lag jsem nepostrehl ani u vetsich objektu. Pravda, nikdy jsem nezkousel nejake giga mega objekty (mimo jine takove unity ani nepodporuje, vertex buffer limit je 65k). Nicmene si porad myslim, ze z toho co znam je unity tak nejak nejpouzitelnejsi (za predpokladu ze nedelas dalsi gow na unrealu :) - to ze se da opravdu priohybat jak chces povazuju za jeho nejvetsi plus (c# druhy). Osobne me na nem nejvic sere nefunkcni debugger (na macu vubec, pada jak svestky, na pc jak se mu zrovna chce), straslive gui (dobre na rychle sekani nejakych testovacich nesmyslu, ale dabelsky pomale, zvlast na mobilnich zarizenich, s nadanim naprosto totalne zahltit garbage collector, a api / architektura stavena na masteni v javascriptu bez ohledu na nejake rozumnejsi optimalizace, hlavne co se tyce gc (vytvareni objektu nalevo napravo, coz zvlast s ohledem na mnohem horsi mono gc fakt neni dobry napad).