• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    * Unity 3D *
    =========
    RECOMANDED version : 2019.4.X
    ( dont have reordable list, arrays, etc.. but isnt laggy )

    Great community, tutorials and many assets for all.

    * CodeMonkey tutorials *
    https://www.youtube.com/channel/UCFK6NCbuCIVzA6Yj1G_ZqCg

    * Core *
    Unity Real-Time Development Platform | 3D, 2D, VR & AR Engine
    http://unity3d.com
    http://infiniteunity3d.com

    * Tutorials *
    https://twitter.com/SebastianLague
    https://www.youtube.com/user/Brackeys
    Unity C# and Shader Tutorials
    https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
    JacksonDunstan.com
    https://jacksondunstan.com/

    * Assets *
    Humble Bundle | game bundles, book bundles, software bundles, and more
    https://www.humblebundle.com/

    * Library Unity tools *
    GitHub - zalo/MathUtilities: A collection of some of the neat math and physics tricks that I've collected over the last few years.
    https://github.com/zalo/MathUtilities

    * Audio systems explain *
    Blog - John Leonard French
    https://johnleonardfrench.com/articles/10-unity-audio-tips-that-you-wont-find-in-the-tutorials/

    * Recommended *
    https://twitter.com/AlanZucconi
    https://twitter.com/OskSta
    https://twitter.com/minionsart /
    https://www.patreon.com/posts/tutorial-list-10663597

    Jakou Unity verzi pouzivate?

    3 hlasy od 3 respondentů

    rozbalit záhlaví
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SIRLOON: posilat si nekde object, jako opravdu ten lowest level hierarchy object, v c# povazuju automaticky za chybu, i v unity javascriptu bych se tomu fakt vyhnul
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SHIGORBIRDMAN: kua nevim, uz je to x let zpatky. programoval sem nejakou kokotinu onehda
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SIRLOON: k cemu sis nekde posilal object?
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SHIGORBIRDMAN: no ze sem nekam poslal object, jako vstupni parametr funkce byl object ale ve hre se mi to chovalo jako by tam priputoval gameobject
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    (teda tusim, ale serializace deserializace, s nefunkcni reflexi ve flash unity, by byla pekna otrava :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    po chvili premysleni, coz bolelo, je mi myslim jasne, co Slash zkousi a chce a proc mu to nejde. A nepujde. Strict unityscript je strong typing, cili snaha udelat genericky dynamicky objekt a do nej neco vesrat nebude zkompilovana.
    Aby to unity sezralo, musis si ten datovy objekt nadefinovat jako svou class (blablaobject extends object atd). Ovsem jak potom resit komunikaci s tim twym flash wrapperem opravdu netusim.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SIRLOON: co ti delalo normalne? ja v tom mam ted zmatek co vlastne resite....


    Co se tyce objektove struktury unity, tak existuje Object (coz je prazaklad vseho, krasne se to plete se standardnim object c#), GameObject je neco uplne jineho.

    To co se Slash pokousi udelat nemam nejmensi tuseni, jak si Unity prelozi. O tom jak to prezije prechod mezi flashem a unity in flash uz opravdu vubec ne a ani nechci mit tuseni :)
    Jsa pravoverny strong type programator, neco takoveho bych u cehokoli slozitejsiho nepouzil.


    SLASH: tak to ti preju velmi prijemnou zabavu, to si imo uzijes :) Zrovna web app jak popisujes bych bud udelal v unity celou, nebo bych ji tam vubec nestrkal a udelal to ve webgl (pokud bych prezil svou narustajici nenavist vuci javascriptu :D), coz by ale asi neproslo, protoze jeste porad existuji lidi pouzivajici internet exploder
    SLASH
    SLASH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: ja chcem unity vyuzit aj na ine ako herne aplikacie. Napriklad na rich media 3d imerssive experience campaign websites.
    Teraz budeme napriklad robit campaign pre novu hru Aliens.
    Predstav si ze ta website by sa odohravala v interiery kozmickej lode (model dodany od game developerov) ..
    Potrebujes ta mat rozne web sekcie / moduly a guis na ktore sa unity velmi nehodi..
    Napriklad by tam mohol byt na jednej stene lode display ktory by po aktivacii sluzil ako prehravac videa. To by sa riesilo cez flash overlay...
    atd..
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SHIGORBIRDMAN: mne to delalo i normalne, nejen pri posilani zprav
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SLASH: flash in the flash :) na co potrebujes wrapovat?
    SLASH
    SLASH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: bohuzial ked nacitas exportovane unity swfko do dalsieho swfka (wrapera) tak nemas moc na vyber..
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    neresil, shigor pise poctive, takze send message nepouziva (objekty, ktere spolu musi komunikovat se enumeruji v odpovidajicim spravci a ten predava zpravy jak je potreba).

    SendMessage je navic extremne pomale
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SLASH: to uz si nevybavuju, hrozne me to nasralo, zpicoval sem v duchu vyvojare a pak sem tusil udelal nejakou ojebavku ze sem to pred poslanim pretypoval. Kdyz sem to neudelal tak se mi to v kodu spustene hry tvarilo jako gameobject ktery nemel volany metody ale ve visual studiu mi to zase picovalo ze sem poslal objekt a mam s tim v dalsi funkci delat jako s objektem coz neslo... ale jak rikam, uz si to moc nepamatuju a byl sem v tu chvili v nerdrage modu. Pockej na shigora, ten uz urcite tuhle sracku nekde resil
    SLASH
    SLASH --- ---
    SIRLOON: a ako si to nakoniec poriesil ?
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SLASH: na necem podobnym sem jednou taky vyhnil. poslal sem si jako parametr object a dorazil gameobject :) moc krasne se to hledalo ;)
    SLASH
    SLASH --- ---
    Ked ta pozeram do manualu , tak sa zda ze Object nie je object, ako ho pozname z inych programovacich jazykov, ale Game Object..
    Ja potrebujem nieco ako {} cize genericky dynamicky datatypovy kontainer..
    Ma Unity nieco take ?
    SLASH
    SLASH --- ---
    mam taky vseobecny problem.. posielam si z flash wrapperu do unity generovaneho swfka nejaky object.

    problem je v tom ze unity script mi nedovoli mat ziadne custom premene v Objekte ?

    Posielam cez sendMessage object takto :

    var messObj:Object =  {isActionScriptMessage:true, rotationIsOn:rotationIsOn};
    unityScene.sendMessage("Cube", "toggleRotation", messObj );	
    



    v as3 je Object genericky kontainer, cize dynamicky objekt ktory sa moze menit v pohode aj pocas authoring aj runtime..

    Unity my ale vyhlasuje : Assets/Scripts/cubeScript.js(44,42): BCE0019: 'rotationIsOn' is not a member of 'Object'.

    Je problem v tom ze puzivam pragma Strict ? a tym padom je aj Object stricly typed ?
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SLASH: no co jsem procetl (relativne pozorne) list, tak vetsinu veci na kterych jsem narazil a skoncil u toho ciste betatesterskeho releasu, uz opravili, plus hromady veci o kterych jsem nastesti ani nevedel... mno uvidime. Aktualne me stvou navmeshema (doufal jsem v neco pouzitelnejsiho) a tim novym GUI, ktere stale neprichazi :)
    SLASH
    SLASH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: a je to stale este len release candidate, takze urcite kopec veci este opravia..
    Idem to prave vyskusat..
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    aaah... opravili monodevelop, ok, tak to mozna na 3.5 prejdu
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Flash: fix physics "out of range" errors.
    Flash: fix crashes on character controller hits

    Jo, zda se ze vetsinu veci, ktere to totalne znefukcnovali, nejak opravili (pole, kolekce, pady)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam