• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    Dneska jsem si vyzkousel Unity3D, prave diky ty jejich "free" akci.
    Udelat pacmana je opravdu trivialni zalezitost. Zacina se mi to libit!
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Tak oprava, zda se ze je to uplne zadarmo (ze uz neni potreba pro licence)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Unity Ios and Android basic zadarmo do 8. dubna (prej, unity store je down) - predpoklada to teda vlastnictvi pro licence pro PC unity, ale i tak je to sleva myslim 800 dolaru, pokud vam staci basic licence.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    ASTAHOE: zkousel jsem nejaky shader + script od (myslim) autora terrain tools, zdalo se ze to funguje, ale nepouzival jsem nejak aktivneji.
    ASTAHOE
    ASTAHOE --- ---
    Zdravim. Čistě ze zájmu, zkoušel tady někdo natlačit bump mapy na terén? Na googlu o tom pár věcí je, ale zajímala by mě zkušenost. Přece jen jako plochý difuzní shader mi to přijde trochu slabý. Škoda, že to zatím unity neumí nativně.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    To jsou hodne low level dotazy, pokud chces delat neco vic s unity programatorsky, bez aspon nejakych zakladu matematiky se neobejdes.

    ten unify script ma pro tebe jen omezene pouziti, protoze je to pohyb po planu, navic ciste vizualniho telesa bez fyziky (a ten pohyb interpolaci je fakt nerozumny, i kdyz otazka je k cemu to bylo puvodne :)

    pokud ti staci posun ciste vizualniho telesa, tak postup je vzit dotekovy bod z obecneho physics.raycast

    nasledne spocitat smer:

    direction = target - transform.position

    normalizovat, vynasobit rychlosti pohybu a pricist k aktualni pozici:

    transform.position += direction.normalized() * RYCHLOST_POHYBU * time.deltaTime;

    (plus aby to cilovy bod neprelitavalo, ale zustalo na miste, je potreba orezavat maximalni posun na vzdalenost atd) - tohle nicmene nebude brat ohled na fyziku, pokud to zkusis s fyzikalnim telesem, bude to delat psi kusy :)


    pokud chces posouvat fyzikalni teleso fyzicky, musis pracovat s jeho rigidbody a misto nastavovani pozice menit jeho rychlost. tusim rigidBody.velocity = direction.normalized() * RYCHLOST_POHYBU by melo byt to prave, ale ted si nejsem jisty, jestli se to nemusi delat pres AddForce
    KRAACA
    KRAACA --- ---
    Zdravím, omlouvám se asi dost debilní dotaz, ale mám problém s pohybem. Chci aby se mi se mi objekt plynule přesunul z místa A na místo kam kliknu myší. Používám perspektivní kameru a dvě krychle - jedna jako podlaha, druhá jako objekt, co se má pohybovat. Problém je, že když použiju Physic.Raycast a ScreenPointToRay z kamery, tak to sice pozná, že jsem kliknul na mesh s coliderem, ale vůbec netuším, jak říct objektu, aby se přesunul na to místo. Našel jsem script ( http://www.unifycommunity.com/wiki/index.php?title=Click_To_Move ), který používá plane a Vector3.Lerp. Problém je, že potom jakoby přestane brát zřetel na Physic.Raycast a začne se pohybovat všude po tom planu. Druhý problém je, že se nepohybuje konstantní rychlostí. Chápu, že je to způsobeno asi tíl Lerp, ale nenašel jsem jinou metodu. Kdybyste měli nějaké tipy, byl bych za ně moc vděčný, díky!
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SIRLOON: posilat si nekde object, jako opravdu ten lowest level hierarchy object, v c# povazuju automaticky za chybu, i v unity javascriptu bych se tomu fakt vyhnul
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SHIGORBIRDMAN: kua nevim, uz je to x let zpatky. programoval sem nejakou kokotinu onehda
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SIRLOON: k cemu sis nekde posilal object?
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SHIGORBIRDMAN: no ze sem nekam poslal object, jako vstupni parametr funkce byl object ale ve hre se mi to chovalo jako by tam priputoval gameobject
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    (teda tusim, ale serializace deserializace, s nefunkcni reflexi ve flash unity, by byla pekna otrava :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    po chvili premysleni, coz bolelo, je mi myslim jasne, co Slash zkousi a chce a proc mu to nejde. A nepujde. Strict unityscript je strong typing, cili snaha udelat genericky dynamicky objekt a do nej neco vesrat nebude zkompilovana.
    Aby to unity sezralo, musis si ten datovy objekt nadefinovat jako svou class (blablaobject extends object atd). Ovsem jak potom resit komunikaci s tim twym flash wrapperem opravdu netusim.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SIRLOON: co ti delalo normalne? ja v tom mam ted zmatek co vlastne resite....


    Co se tyce objektove struktury unity, tak existuje Object (coz je prazaklad vseho, krasne se to plete se standardnim object c#), GameObject je neco uplne jineho.

    To co se Slash pokousi udelat nemam nejmensi tuseni, jak si Unity prelozi. O tom jak to prezije prechod mezi flashem a unity in flash uz opravdu vubec ne a ani nechci mit tuseni :)
    Jsa pravoverny strong type programator, neco takoveho bych u cehokoli slozitejsiho nepouzil.


    SLASH: tak to ti preju velmi prijemnou zabavu, to si imo uzijes :) Zrovna web app jak popisujes bych bud udelal v unity celou, nebo bych ji tam vubec nestrkal a udelal to ve webgl (pokud bych prezil svou narustajici nenavist vuci javascriptu :D), coz by ale asi neproslo, protoze jeste porad existuji lidi pouzivajici internet exploder
    SLASH
    SLASH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: ja chcem unity vyuzit aj na ine ako herne aplikacie. Napriklad na rich media 3d imerssive experience campaign websites.
    Teraz budeme napriklad robit campaign pre novu hru Aliens.
    Predstav si ze ta website by sa odohravala v interiery kozmickej lode (model dodany od game developerov) ..
    Potrebujes ta mat rozne web sekcie / moduly a guis na ktore sa unity velmi nehodi..
    Napriklad by tam mohol byt na jednej stene lode display ktory by po aktivacii sluzil ako prehravac videa. To by sa riesilo cez flash overlay...
    atd..
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SHIGORBIRDMAN: mne to delalo i normalne, nejen pri posilani zprav
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SLASH: flash in the flash :) na co potrebujes wrapovat?
    SLASH
    SLASH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: bohuzial ked nacitas exportovane unity swfko do dalsieho swfka (wrapera) tak nemas moc na vyber..
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    neresil, shigor pise poctive, takze send message nepouziva (objekty, ktere spolu musi komunikovat se enumeruji v odpovidajicim spravci a ten predava zpravy jak je potreba).

    SendMessage je navic extremne pomale
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam