• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    AVATAR: Mailem dostanes seriovy cislo / seriovy cisla (podle toho kolik sis jich objednal) a ty pak zadas primo v unity.
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    Jsem zmatenej...

    jestli to dobre chapu, tak ted nabizej do osmyho dubna development pro androida a ios zdarma (nejakou zakladni verzi).

    tak jsem se zaregistroval, "koupil" si to a... nic. Kdyz spustim unity, otevru neajakou scenu a dam build settings, porad mi to pise, ze Your license does not cover Android Publishing.

    co delam blbe? Nebo jsem neco zasadniho nepochopil?
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Jdu si tu precist historii :).
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Na nejake rychle naflakani jednoduche 3pv / fpv arkady s jednoduchymi pravidly je unity velmi slusne, o tom zadna :) ale jak se dela neco slozitejsiho, prijdou obcas zajimave zadrhely, a "funkcni" uzasny asset server a podivne podivnosti a padani a nefunkcni debugger a hned je o radost min ;) jak uz jsem to tu ventiloval nekolikrat... Unity of Love and Hate
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TENCOKACISTROMY: zalezi jak slozity hry a co moc bys od toho chtel, ale ano, pouzivam ted unity na maratonske souteze (ludum dare, ggj) a rozhodne se mi to vyplaci, orpoti puvodnimu pristupu "ja jsem kurva echt programator co to cele napise sam na lowlevelu, za tech 48 hodin i ctyrikrat" :DDDD
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Se skriptovanim nemam problem, to jejich api se mi zda rozumny. Nektery veci me tam trochu prekvapili (napr. reseni kolizi & triggeru, kdy trigger vypina kolizi), ale to by asi nemel byt problem.

    Vcera vecer jsem si vyzkousel udelat 3d pacmana (bez nepratel) a po pochopeni spravny prace s Prefabama a hlavne tema triggerama to slo vsechno jak po masle. Kdybych mel to unity vic v ruce, tak samotny jadro hry je prace tak na hodinu.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TENCOKACISTROMY: pokud to budes placat z hotovych prefabu, neni to problem (az takovy, chce to holt naskriptovat). I ciste kodem generovane meshe jsou mozne - pouzivam treba na generovani silnic na terenu, fleky od pneumatik atd.

    Pokud 2.5d point and click a na co nejvice platformach, tak je myslim Unity dobra volba.
    MAIMONIDES
    MAIMONIDES --- ---
    TENCOKACISTROMY: To jde vpohodě.
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Aha. Takze kdyz bych napriklad chtel behem hry dynamicky vytvaret/upravovat okoli (rekneme krajinu ci zdi/schody), tak se s tim dost potrapim? Ne ze bych to ted chtel delat jen se ptam :).

    My ted hledame nejaky engine pro 2.5D point-and-click hru, ktera pojede na co nejvice platformach a zaroven se u toho neuprogramujeme k smrti. Chteli bysme prave neco, kde to muzeme "nahazet mysi" a zbytek doprogramovat.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    TENCOKACISTROMY: tak jako unity je ohnutelne ve spouste veci az za roh, jedna z veci, co se mi na nem libi. Ale bohuzel na audio data neexistuje jina moznost pristupu nez bud nahrany zkonvertovany soubor z projektu / datoveho balicku, nebo wwwloader (urceny spis pro webove veci, umoznujici nacitat textury, textove soubory a audio soubory z webu / filesystemui), ktery dokaze audioclip nahrat. Teoreticky by se jeste dal pouzit nativni plugin pro desktop/ios build, s tim ze by sis to prehraval sam, coz ale zrovna na to s cim si pohravam je nepouzitelne.

    Bohuzel Unity je silne profilovane na to, ze si vsechno naklikas / natahas do projektu a pak zbuildujes. Nejake runtime veci dela silne neochotne. Pochopitelne ve webovem prehravaci nic takoveho (a to je s ohledem na zabezpeceni spravne) delat nemuzes, ale pro desktopove aplikace je to neprijemne omezujici.

    Ta uplne jina liga... no v podstate jo, pokud chces mit neco na webu vic nez nejake jednoduche 2D, tak je tady unity a tim to v podstate hasne. 3D flash ma snahu, ale je kurevsky lowlevelovy (taky imo proto Adobe ukecala Unity aby udelali flash export), html 5 s webGL dtto, o rychlosti flashe / javascriptu oproti .net kodu nemluve.
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Verim ze stejne jako kazdy jiny frameworky, i tento bude trpet svoji specializaci a robustnosti.
    Nicmene oproti napr. flashi to je uplne jina liga. O html+js ani nemluve.

    btw. MemoryStream pouzit nesel? Jen strilim od boku, jsem .NETak delam spis server-side veci.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Dokud chces delat co autori chteli aby bylo trivialni, tak je to v pohode, ale pak to zacne byt horsi :D nektere veci jsou resene opravdu zvlastne, a ledacos se musi dost divoce obchazet, nebo dokonce vubec nejde (ted jsem narazil na nemoznost generovat za chodu zvuky jinak nez pres system.IO ulozit na disk a pak wwwloaderem nahrat :/
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    Dneska jsem si vyzkousel Unity3D, prave diky ty jejich "free" akci.
    Udelat pacmana je opravdu trivialni zalezitost. Zacina se mi to libit!
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Tak oprava, zda se ze je to uplne zadarmo (ze uz neni potreba pro licence)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Unity Ios and Android basic zadarmo do 8. dubna (prej, unity store je down) - predpoklada to teda vlastnictvi pro licence pro PC unity, ale i tak je to sleva myslim 800 dolaru, pokud vam staci basic licence.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    ASTAHOE: zkousel jsem nejaky shader + script od (myslim) autora terrain tools, zdalo se ze to funguje, ale nepouzival jsem nejak aktivneji.
    ASTAHOE
    ASTAHOE --- ---
    Zdravim. Čistě ze zájmu, zkoušel tady někdo natlačit bump mapy na terén? Na googlu o tom pár věcí je, ale zajímala by mě zkušenost. Přece jen jako plochý difuzní shader mi to přijde trochu slabý. Škoda, že to zatím unity neumí nativně.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    To jsou hodne low level dotazy, pokud chces delat neco vic s unity programatorsky, bez aspon nejakych zakladu matematiky se neobejdes.

    ten unify script ma pro tebe jen omezene pouziti, protoze je to pohyb po planu, navic ciste vizualniho telesa bez fyziky (a ten pohyb interpolaci je fakt nerozumny, i kdyz otazka je k cemu to bylo puvodne :)

    pokud ti staci posun ciste vizualniho telesa, tak postup je vzit dotekovy bod z obecneho physics.raycast

    nasledne spocitat smer:

    direction = target - transform.position

    normalizovat, vynasobit rychlosti pohybu a pricist k aktualni pozici:

    transform.position += direction.normalized() * RYCHLOST_POHYBU * time.deltaTime;

    (plus aby to cilovy bod neprelitavalo, ale zustalo na miste, je potreba orezavat maximalni posun na vzdalenost atd) - tohle nicmene nebude brat ohled na fyziku, pokud to zkusis s fyzikalnim telesem, bude to delat psi kusy :)


    pokud chces posouvat fyzikalni teleso fyzicky, musis pracovat s jeho rigidbody a misto nastavovani pozice menit jeho rychlost. tusim rigidBody.velocity = direction.normalized() * RYCHLOST_POHYBU by melo byt to prave, ale ted si nejsem jisty, jestli se to nemusi delat pres AddForce
    KRAACA
    KRAACA --- ---
    Zdravím, omlouvám se asi dost debilní dotaz, ale mám problém s pohybem. Chci aby se mi se mi objekt plynule přesunul z místa A na místo kam kliknu myší. Používám perspektivní kameru a dvě krychle - jedna jako podlaha, druhá jako objekt, co se má pohybovat. Problém je, že když použiju Physic.Raycast a ScreenPointToRay z kamery, tak to sice pozná, že jsem kliknul na mesh s coliderem, ale vůbec netuším, jak říct objektu, aby se přesunul na to místo. Našel jsem script ( http://www.unifycommunity.com/wiki/index.php?title=Click_To_Move ), který používá plane a Vector3.Lerp. Problém je, že potom jakoby přestane brát zřetel na Physic.Raycast a začne se pohybovat všude po tom planu. Druhý problém je, že se nepohybuje konstantní rychlostí. Chápu, že je to způsobeno asi tíl Lerp, ale nenašel jsem jinou metodu. Kdybyste měli nějaké tipy, byl bych za ně moc vděčný, díky!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam