• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    SLASH
    SLASH --- ---
    potreboval by som poradit. chcel by som sa pustit s kamosom do vyvoja mobilnej hry, taka typu arcade shooter v 3D. Potrebujeme aby to bezalo na iOS a Android. (z tej istej code base)

    Aka je momentalne najlepsie platforma na vyvin takychto hier ? Pochadzam z Flash prostredia a kodovanie mi nerobi problemy (ak je to objektovo orientovany jazyk).. Mam uz 5-6 2D hier na google play aj iTunes, zatial vsetko robene cez AIR / Starling.

    Pozeral som a na nete je spusta rieseni ktore ponukaju muliplatform mobile game development
    napr : Marmalade, Corona, Loom, Xamarin , PhoneGap, Appcelerator Titanium, cocos2d-x, waveEngine, openFL, haxeflixel, Unity3D, Unreal SDK.. Co som sa pozeral tak vacsinou su tieto frameworks orientovane na 2D veci, az na unity a unreal engine, ale zase 3D sa da fakeovat v 2D (pre-renderovane 3D objekty ako sprites a isometricky view) takze aj tadial by mozno viedla cesta.

    Samozrejme poriadne 3D engine ma svoje vyhody (3D fyzika a 3D kolizie, dynamic lightning a shadows) ale zase aj nevyhody - learning curve, complexity, vacsia narocnost na hardware a samozrejme CENA..

    Hral som sa isty cas v minulosti chvilu z Unity 3D (myslim verzia 3 - 3.5) ale nie dostatocne dlho na to aby som si na Unity zvykol alebo ho nejako poriadne zvladol takze naozaj nemam preferenciu.

    Chcel by som nieco co je spolahlive, vykonne, a overene, nieco v com sa pohodlne programuje a ma dobru dokumentaciu a podporu a dobre to bezi na OBOCH platformach a to ako na mobiloch tak aj na tabletoch..

    Any ideas ?
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    SHIGORBIRDMAN: S tou Javou pro web je to ponekud jinak, pokud jde o vetsi aplikace, tak bych to videl minimalne na 70% trhu, i par patlalu pouziva CMSka v Jave, ikdyz vetsina jich vetsina jede na php(Drupal).

    Pokud chces blbnout a bojovat s MS, tedy nechces platit neskutecne weby licenci poplatky za licence Windows server, ktery se plati per connection and per aplikace.. + chces neco robustnejsiho (cili ne php / rubyonrail a tak) a tak na Linuxu / Unixu, realne jinou moznost nemas.
    Co se tyce Oracle Javy, porad je o moc lepsi, nez ta OpenJava a IBM Java a JRocking - cili jiny reseni te Javi JVMky.

    Sice by pro tohle slo pouzit i mono, ale co vim, tak se pouziva minimalne, protoze se lidi boji, jak to s nim podobne, kdyz by si MS duplo.

    Samozrejme ta webova java, taky krome statickyho obsahu, generuje hlavne ty javascripty.. a sedi, az na aplikaci odstinena od klienta :) Protoze v prohlizeci nic poradne nebezi, teda Google zkousel ten NativeC, do kteryho i rychli Unity umelo buildovat, ale nevyslo to.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    ale je tam jaavascript :)
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    SHIGORBIRDMAN: javascriptove frameworky fungujou nahodou docela dobre :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    REEFER: clovek pouzije dobrej nastroj - cokoli v cem je javascript v jakekoli podobne NENI dobrej nastroj :) (mou nechut k nemu znacne prizivilo par mesicu delani v embeddovanem debilnim javascriptcore, efektivita prace asi desetinova oproti unity).

    zakladni problem je, ze kdyz chces mit web, tak muzes mit javascript (nebo neco, co do nej kompiluje), flash (kterej moc rad nemam, ale pred nejakou dobou jsem uznal, ze je celkem pouzitelny, jen jsem lenivy se s nim nejak vic ucit, navic proste porad ten "javascript' tam vidim :D), teoreticky jeste java (kterou se whoracle snazi zabit a pro web uz nema moc smysl ji resit), nebo neco, co ma webovy plugin... a unity je proste rozsireny

    Jinak game dev klub tady je
    REEFER
    REEFER --- ---
    RUTHAN: jasne. protoze palec pravdy se poprvy objevil na nyxu.
    SHIGORBIRDMAN: to je dobrej dotaz. asi mas pravdu. kdyz nic jinyho clovek neumi, tak pouzije to v cem je rychlej. ten kontrast me ale zarazil - treba ti to opravdu prijde logicky, protoze proc ne. ad machinations to je debata do game design klubu, kterej tady tusim neexistuje takze ti to preposlu do posty.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    REEFER: rekni mi jediny duvod, proc ta hra nemela vzniknout v unity :) (jestli mi reknes, ze by byla lepsi ve flashi, tak orhnu nos, jestli v html5, rovnou se ti vysmeju do ksichtu :)

    a to ze standardni gui unity stoji za hovno, na tom nic nemeni ani fakt, ze ho v te hre pouzivam (protoze podle pravidel nemuzu vzit svuj stary kod, aniz bych ho predem zverejnil)


    btw co myslis tim Machinations?
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    Ach ta mladez.. budeme se palcovat i na nyxu, bezte s tema facehnusovejma manyrama nekam, klidne si tam strcte i ten palec, nastorc.
    REEFER
    REEFER --- ---
    Nerozumim jak v jednu chvili napade GUI v Unity, jak je nedokonaly a pak sem prijde hra, pro kterou je unity ten nejmin vhodnej nastroj, podle toho taky vypada - vlastne by v unity nikdy vzniknout nemela, ale je to normal tema k diskuzi v Unity3D klubu. Za mne palecek pravdy dolu za stupiditu v Unity3D klubu a palecek pravdy nahoru za zajimavou hru, kterou jsem si s chuti pohral, ale doporucil bych autorovi zapojit Machinations do deje a poradne to rozvetvit (ac jsi sem vedom casoveho presu, ve kterem vznikala) - coz opet nijak nesouvisi s timhle klubem.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Taky bandit, ktery krade iron a wood, je jedna z nejuzitecnejsich postav :D
    asi tomu jeste nekdy vecer dam, abych to vic vyvazil, vic se s tim srat asi nebudu, byt je to ten typ blbosti, ktery ma potencial uspet jako jednodolarova / reklamni hra na tabletech
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Po jeste 2 hrach, nejvetsi zlo jsou Iron a Woor, te ma jen jednu kombinaci, takze by ho jeste s necim kombinvoat, jestli se nepletu a naokap ten mor je moc silnej a nejvetsi zabava.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Osobne jsem nejvic pysny na carodejnici :D MAGIC, SUCKERS! :D
    BYDK
    BYDK --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Miner je dobrej :D Im a cloustrophobic. :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    chce to doladit a vyvazit - nejspis udelat natvrdo jeden (nebo vice ala levely) decku, min karet, doladit gui atd, cele to vzniklo v podstate behem nedele a na posledni chvili, ale mozna si s tim budu jeste o vanocich hrat, pokud bude cas...
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Ty peasanti a podobnou verbez by bylo dobry groupovat.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    Play Cardocalypse, a free online game on Kongregate
    http://www.kongregate.com/games/Shigor/cardocalypse

    Vikendova hricka pro Ludum Dare - z unity tam moc pouzite neni, ale kdyz ja jsem lenivy delat s necim jinym, co by umelo webove buildy :)
    PHOTOSPHERE
    PHOTOSPHERE --- ---
    OT: Ahoj, mame miesto, u nas v kancelarii v LaFabrike, Praha7. Stol, pripadne cela jedna miestnost.
    Ak by mal niekto zaujem, tu je viac info: [ OFFERINGNABÍZÍM: Prenajmem stol, prip. celu miestnost v hernom studiu v LaFabrike, P7 / Praha7, Praha8 Karlin / 3750 CZK ]
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    V editoru snadno - spustit monodevelop, attach to process, break
    v buildu jedine ze by to byl develop build, pak stejne

    (nebo to proste chcipni)

    obecne ale hodne pomaha nedelat nekonecne rekurze / smycky:D
    BYDK
    BYDK --- ---
    Aby to tu nespalo. Mam dalsi dotaz. Jak breaknout spustenou scenu, ktera se zacyklila? :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    hlavne se na to neptat ve foru unity, jak uz ti tu bylo parkrat receno :) potrebujes nekoho, kdo dela s androidim api
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam