• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    SHIGORBIRDMAN: jasne - vy jste resili 5.1 - jsem slepej. Slo mi o petku...sry.
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    APH: jj, nejasne si pamatuju, ze se chlubili nekde na blogu, ze nasli nejaky bug v transform property - pokud v petce vyhazeli ty shorthandy, jen dobre, aspon to nebude svadet k jejich pouzivani)

    JAACOB: webgl uz snad bylo v petce ne? a legacy system animaci az mi vezmou tak se budu zlobit a budu nasrane zly :)
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    SHIGORBIRDMAN: jsem v Unity novacek, ale z odposlechu v praci a na netu jsou IMHO nejvetsi zmeny physics-based standart shader, novy audio mixer, hromada zakladnich deprecated zalezitosti (to by snad u odvaznejsich melo jit poresit autoupdaterem), podpora webGL - dulezito pro ty, co resi webplayer buildy (velky pruser, protoze Chrome jako prvni zrusil podporu pro NPAPI a ostatni to ceka brzo), pak jsem jeste zaslechl neco o vychytanejsim multithreadingu - snad primo core zalezitost fyziky v Unity a nejake upgrady se tykaly nastroju pro animace, ale myslim si, ze legacy system je porad v provozu.

    A jako bonus jeste neco resil nas buildmaster s 32bit buildem do konce minuleho mesice pro IOS appstore (ted uz snad muzes posilat na schvaleni jen 64bit buildy) - ale to myslim zvladala uz Unity 4.6, takze to neni uplne k tematu...
    APH
    APH --- ---
    SHIGORBIRDMAN: nech to tu nemusim na konci roku pastovat: http://docs.unity3d.com/Manual/UpgradeGuide5.html - budem to musiet asi tiez prejst
    APH
    APH --- ---
    jo, pravda
    (v 5 akurat nefunguju existujuce shorthady typu .rigidbody, .collider atd )

    btw cachovanie by malo byt v 5 tiez lepsie, u transformu urcite ( dokonca na to prisli... ); odhliadnuc od toho, ze v GUI event handleroch to az tak netlaci..
    v dalsich pripadoch na to ale zrejme urcite narazim, zatial neviem, ci to este bude mat zmysel v 5 rucne cachovat alebo nie
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    jiste ze to funguje a bude fungovat, ale je to zbytecny a celkem pomaly getcomponent (oba komponenty budou odkazovat na stejny gameobject, na kterem se ten getcomponent provadi)
    APH
    APH --- ---
    "..jasne to ukazuje, ze nechape, jak to funguje" - to sice ano, 'problem' je, ze to uplne v pohode funguje - aspon v < 5, neviem ako v 5 kvoli zmenam v pristupe ku komponentom.. ale nevidim dovod, aby to neslo ( skusat sa mi to tiez nechce )

    - v 5.1 je + vr /oculus z editora a asi pat stran changelogu, i.e. neviem
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    tak zdvojeny getcomponent je uplny nesmysl - jasne to ukazuje, ze nechape, jak to funguje

    je v te 5.1 jeste neco zajimaveho? ja jeste nepresel ani na petku kvuli nejake nekompatibilite a asi ani do konce roku neprejdu...
    APH
    APH --- ---
    btw GUIText je stare IM GUI, to nema s tym, co robite absolutne nic spolocne
    GetComponent je ok, akurat treba spravny typ a volat to na rendereri je tiez uplne zbytocne

    btw + fyi = 5.1 je out s networkingom a dalsimi
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    MEJLA77: metody OnPointerClick ti nepomuzou, pokud ten objekt nema patricny interface (gui je narozdil od prasackeho pseudojavascriptoveho zbytku unity psane uz jako c#). Pokud mas na objektu komponentu se zdedenym patricnym UnityEngine.Ui interfacem, bude ti to fungovat. Staci se podivat do standarnich tutorialu od unity jak se to dela.
    APH
    APH --- ---
    MEJLA77: s novym gui som robil iba do istej miery, ale urcite to nie je GUIText, ale UnityEngine.UI.Text, property text
    na zakladne tutorialy netreba chodit az tak daleko -
    Unity - UI
    http://unity3d.com/learn/tutorials/modules/beginner/ui
    Unity - Manual: Interaction Components
    http://docs.unity3d.com/Manual/UIInteractionComponents.html
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    Ahoj,

    zkoušíme napsat první věc v Unity 5 a i po desítkách tutoriálů a x hodinách googlení nám asi něco uniká.

    Máme na Canvasu prvky a chtěli bychom měnit jejich vlastnosti ze C# scriptu. Zkoušeli jsme psát metody OnPointerClick, OnMouseClick apod., přidat script jako script k objektu i jako posluchač konkrétních eventů a furt se to nějak nechytá. Taky je možné, že jen přistupujeme špatně k objektům jako takovým. Snažíme se v tuto chvíli "jen" změnit nějaké vlastnosti textu na Canvasu (obsah, barvu, ...). Zkoušeli jsme gameObject.GetComponent<Renderer>.GetComponent<GUIText>.color a gameObject.GetComponent<GUIText>.color i různé jiné variace, objekt jako Button i "jenom" Text a jsme zkrátka trochu ve slepé uličce. Řešení je nejspíš triviální, ale internety nám ho nechtějí vydat a naše inspirace je také v koncích.

    Poradil by někdo, z které strany do toho strčit, aby to začalo propagovat/poslouchat eventy? Stačil by i link na nějaký funkční tutorial, který není 5 let starý a nic nepředpokládá ohledně znalostí Unity (C# problém není).

    Předem díky!
    APH
    APH --- ---
    tazko povedat, ci to stihnu.. /ale vzhladom na pocet ich tutorialov sa zda, ze to uz z 5.1 nevypadne/
    ja som pozeral toto: https://www.youtube.com/watch?v=ywbdVTRe-aA - tam mu to fungovalo ]
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    APH: wow, jsem sokovan, to byla na unity docela rychlost :D jen jsem zvedavy na funkcnost.

    pro mne je to vicemene dobra zprava, protoze nekdy na podzim zacnu resit multak (extremne sebevrazednym zpusobem, ale holt... je to boj a ti co mi plati tomu rozumi lip), takze pokud to bude pouzitelne a nebudu muset resit photon nebo bolt, tim lip....


    ad teren - on je hlavne hrozne pomalej, nevykonnej a na vetsinu veci dost nepouzitelnej. sice jsem ho v nekolika jam hrach pouzil a dost brutalne zneuzil, ale to jen proto ze nebyl cas a chut psat neco pouzitelnejsiho.
    APH
    APH --- ---
    je v b5.1 http://forum.unity3d.com/threads/5-1-beta-information-preview.317493/

    SHIGORBIRDMAN: "...je dobry tak pro amatersky pokusy" - je nepredpokladam, ze toto je zrovna ina situacia :) -- a ak netreba vegetaciu, windzones.., tak by som to s nim na zaciatku tiez nekomplikoval

    + zalezi, co je realne pouzitie - pre jednu malu scenu je napr. toto https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/3649 pouzitelne velmi dobre ( samozrejme nemoze byt ani reci ani o nejakom mmo vacsom ako jedna izba vo witcherovi3 )
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    a jo, ten slibovanej novej unity internal multiplayer, no.... gui nakonec po nekolika letech bylo, mozna se dockame i tohohle ;)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    SIRLOON: v unity se da delat multak docela dobre, ale proste je nutne s tim pocitat od zacatku, ze se to bude muset syncovat

    APH:
    teren v unity je dobry tak pro amatersky pokusy, experimenty a rychlokvasky do jamu, realne moc pouzitelny neni. unet ma byt co?
    APH
    APH --- ---
    pokial pockas na unet, prepisovania bude minimalne (za predpokladu, ze bude fungovat as advertised)
    pokial nie tak ako pise - musis s multiplayerom pocitat v navrhu od zaciatku
    terrain v unity nie je vobec uplna vyhra, a podla mna terrain ani nechces btw ( ak nechces stromy, travu a kosodrevinu )
    SMETA
    SMETA --- ---
    SIRLOON: jde mi o jednoduchej. Nepotrebuju zadnej MMO svet apod. jde mi o záležitost do řekneme 6 lidi. Rad si hraju s Enginem a jsem amatér. Ale zase když něco dělám chci aby to melo smysl. Proto nepostuju každou blbost co nevím a spis sdilim své záměry aby mi včas někdo řekl ,, vole to nebude fungovat,,
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SHIGORBIRDMAN: pokud chce multiplayer, mel by hledat jinej engine
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam