• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    * Unity 3D *
    =========
    RECOMANDED version : 2019.4.X
    ( dont have reordable list, arrays, etc.. but isnt laggy )

    Great community, tutorials and many assets for all.

    * CodeMonkey tutorials *
    https://www.youtube.com/channel/UCFK6NCbuCIVzA6Yj1G_ZqCg

    * Core *
    Unity Real-Time Development Platform | 3D, 2D, VR & AR Engine
    http://unity3d.com
    http://infiniteunity3d.com

    * Tutorials *
    https://twitter.com/SebastianLague
    https://www.youtube.com/user/Brackeys
    Unity C# and Shader Tutorials
    https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
    JacksonDunstan.com
    https://jacksondunstan.com/

    * Assets *
    Humble Bundle | game bundles, book bundles, software bundles, and more
    https://www.humblebundle.com/

    * Library Unity tools *
    GitHub - zalo/MathUtilities: A collection of some of the neat math and physics tricks that I've collected over the last few years.
    https://github.com/zalo/MathUtilities

    * Audio systems explain *
    Blog - John Leonard French
    https://johnleonardfrench.com/articles/10-unity-audio-tips-that-you-wont-find-in-the-tutorials/

    * Recommended *
    https://twitter.com/AlanZucconi
    https://twitter.com/OskSta
    https://twitter.com/minionsart /
    https://www.patreon.com/posts/tutorial-list-10663597

    Jakou Unity verzi pouzivate?

    3 hlasy od 3 respondentů

    rozbalit záhlaví
    NASA
    NASA --- ---
    GREATDRAKE: Já mám model s kostrou, to je navázané na Kinect.
    To funguje - úhly i pozice jednotlivých kloubů počítá ten skript pro Kinect.
    Mám tedy kloub (joint) třeba Shoulder a pro něj mám quaternion s úhlem (lokální i globální) a pozici kloubu.
    Teď mě napadá, že vlstně by mi síš mohl pomoci ten globální úhel. Lokální vychízí z předchozího kloubu.
    Tím pádem při rotaci v ose o 180 st. je to všechno obráceně. Ale globálně by to mělo sedět.
    Vlastně v tom zase hraje roli to, že když se ten člověk předkloní, tak se to musí přepočítat...
    Grrr

    Tohle umí (mimo jiné) ten skript ke Kinectu:
    public Vector3 GetJointPosition(uint UserId, int joint)
    public Vector3 GetJointLocalPosition(uint UserId, int joint)
    public Quaternion GetJointOrientation(uint UserId, int joint, bool flip)
    public Quaternion GetJointLocalOrientation(uint UserId, int joint, bool flip)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    NASA: tohle se standardně řeší násobením matic. Brát to takhle, tak se z toho brzo zblázníš :)

    Máš jednu matici pro paňácu, která určuje jeho pozici a rotaci v globálních koordinátech. A pak pro každý kloub, se kterým chceš pracovat používáš matici určující relativní pozici a rotaci daného kloubu v lokálních koordinátech. Tedy skelet, se kterým hýbeš máš podobně udělaný "skelet" z matic a toho jak jsou na sebe závislé.
    Tzn. když máš matici pro rameno a matici pro loket a zápěstí - stačí ti pak pronásobit tu matici kosti ramení a pohneš si celou rukou (neb v těch zbylých dvou už je jen relativní posun a relativní rotace loket vs rameno a zápěstí vs loket.

    Ta matematika za tím (jak udělat transformační matici z eulerovo úhlů a vektoru, případně jak to celé převádět na quaterniony) není triviální, ale zas je na to už celkem dost knihoven tam venku.
    NASA
    NASA --- ---
    Sakra, ono to bude ještě horší - stejně moc nevím, jak z toho dostat ty polohy...
    Potřebuju třeba levou ruku, že je předpažená v úhlu 40 stupňů (0 je ruka volně dolů).
    Nebo že je pravá ruka upažená vodorovně (90 stupňů).
    Pak úhel v lokti asi tímhle výpočtem. Zápěstí - další prekérka :-(
    Netušíte pls někdo?
    Napadlo mě udělat fiktivní roviny, do kterých budu promítat ty vektory a z toho to spočítám,
    ale teď se mi to v hlavě motá, jdu si udělat 3D model ze sirek :-)
    Kdyby někdo tušil - googlil jsem až moc, ale asi blbě...
    MATHEW_ER
    MATHEW_ER --- ---
    NASA: kdyz od tech krajnich bodu odectes ten prostredni, zbydou ti v podstate 2 vektory, mezi kteryma chces spocitat uhel. Nejsem zrovna matematik, ale google me pak navedl treba sem.
    NASA
    NASA --- ---
    Zdravím, trošku jsem se přecenil a pan Pythagors mě dostává do úzkých, potřebuju pomoc...
    A časově pochopitelně na prd
    Píšu diplomku a je to o ergonomické analýze - snímám kinectem člověka podle úhlu kostí to počítá nějaké hodnoty. To všechno mám, akorát nevím, jak zjistit ty úhly.
    Z kinectu lezou souřadnice kloubů a úhly - obojí lokální i globální.
    Myslel jsem, že vezmu ten lokánlí úhel, z-hodnotu (třeba) a hotovo, ale tak to nefunguje :-(
    Neřešil jste to někdo?
    Kritické řešení je koupit tohle - https://vitruviuskinect.com/
    ale 100 babek je dost a myslím, že to musí jít ...
    Nepomohl byste mi někdo prosím?
    Asi spíš jde o geometrii - úhel mezi 3 body v 3d prostoru
    Nebo jinak?
    Díky moc
    BYDK
    BYDK --- ---
    Zdravim vsechny Unitytaky. Hledame do tymu samostatneho vyvojare na FPS hru do webGL.
    Unity Game Developer | StartupJobs.cz
    https://www.startupjobs.cz/nabidka/8889/unity-game-developer
    Lide ve firme jsou super. Nechceme zadny hejtery, ale slusne a v pohode lidi. Oceneni na miste. :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    movie texture je naprosto nepouzitelny a jeden z nejvetsich kokotincu v unity... dost me prekvapilo, ze najednou po letech budou mit neco, co je snad pouzitelny...
    APH
    APH --- ---
    GORG
    GORG --- ---
    APH: ok . Toho video playeru jsem si tam všiml, ale nechtěl brát ten soubor, tak jsem si nebyl jistý ,jestli jsem si polepšil :) asi blbý kodek teda
    APH
    APH --- ---
    jo btw ak sa naahodou snazis pouzivat MovieTexture ( alebo ako sa to vola ) tak ten nepouzivaj
    cely point tej bety co sa tyka videa je novy VideoPlayer ( komponent ), ktory movie texturu kompletne nahradza
    APH
    APH --- ---
    video asset bud pretiahnes do sceny a vytvori sa auotmaticky VideoPlayer komponent ( alebo ako sa vola ) a nasetupuje nejake default properties ako napr. default kameru alebo vytvoris GO s komponentom predtym a nastavis rucne
    standarnde ako prakticky so vsetkym
    APH
    APH --- ---
    GORG: bolo by _velmi_ vhodne pretahovat assety priamo do unity
    na filesysteme je vsetko v adreari "Assets" v adresari projektu, ale to ta ako uzivatela ma malo co zaujimat, mimo tohto adresara su assety pre unity celkom nezaujimave, pretoze ich nevidi ( s tym suvisia tie ikonky )
    APH
    APH --- ---
    GORG: h.264 alebo ako sa to vola, theora je fallback sw dekoder
    APH
    APH --- ---
    GORG: nezalezi
    GORG
    GORG --- ---
    A jaké videoformáty to vlastně bere? Pokusy to překonvertovat na doporučovaný formát Theora nějak nebere též
    Měl jsem tam nahraný sample_ipod.mp4, který jsem stáhl někde z applu. Ten jediný funguje (pouze v root adresáři assets). Ostatní se tváří jako situace předtím(nejde myší přiradit video k textuře).
    btw ten jediný soubor tam má v asset manageru u ikonky indikovaný, že je to video (play inkonka)
    už zas uvažuju se vrátit k unrealenginu .. pouštět videa tam bylo snadný. s vr to bylo horší
    GORG
    GORG --- ---
    uf v tomhle ne moc insight videu https://www.youtube.com/watch?v=vjNiFEbRpXM z tuny podobných jsem si (během krátké asi 2 sekundové situace:)) všiml, že týpek má video přímo v adresáři "Assets" a jakoby nic ho tam přesouvá do toho movie texture UI fieldu. Zkusil jsem video přesunout taky do rootu "Assets" a bum funguje to. OMG! :D

    btw zkoušel jsem i spouštět unity v admin módu, nic nepomohlo než teď to přesunout do "Assets". možná nějaký problém s přístupovými právy windows k tomu adresáři?
    GORG
    GORG --- ---
    jo a je to free verze unity.. jestli na tom nějak záleží
    GORG
    GORG --- ---
    APH: u té bety je koukám stejný problém. nevím, jestli něco dělám špatně, ale UI editoru neumožňuje zvolit avi, mp4 resp. žádný asi formát videa. Při drag and drop to ukazuje škrtnutou ikonku a v seznamu se nic neukazuje.
    Popravdě nějak nejsem zatížený na žádný typ formátu videa.. spíš ať to nějaký umí :)
    Viděl jsem v obchodu prodávat nějakou univerzální knihovnu na pouštění videa za 50$, ale nevím, jestli to něco řeší

    Jinak je zajímavý, jak snadno se v tom dělají jiný věci. Jinak mám windows10
    APH
    APH --- ---
    APH: posledna je b3 ako som teraz zistil + https://docs.google.com/.../12SY8OIHHVOFY7XncXre8KNBmstpB4Q9JQBTze9-X3Ag/edit#heading=h.vocsx5e2fhh4
    - je to iny - znacne zredukovany - docs draft ako som videl predtym, ale snad je to pochopitelne ( neviem, preco z beta dokumentacie linkuju toto a nie manual, kt. som videl predtym a v kt bolo popisane podrobne workflow )
    APH
    APH --- ---
    GORG: vyskusaj betu 5.6, ktora ma novy video player - nefunguje uplne vsetko ( neviem, ci uz v b2 ide napr. zvuk ), nepouziva quicktime, kodeky podla platformy a vie streamovat
    z 3 videi mi slo v b1 1, takze je sanca, ze sa, co sa tyka formatov, trafi 0)
    std lokacia/adresar na pristup na filesystem sa v projekte naozaj vola 'StreamingAssets', nijak inak
    GORG
    GORG --- ---
    Ahoj, po čase vracím k Unity něco zkusit ve VR, a první co jsem zkusil bylo vrazit tam nějaký video přehrávač. Zkusil jsem jeden free z asset storu, ale nefungují ani jejich sample scény. Vypadá to, že je problém při samotném importu médií. Když zkouším nějaká svá mp4 videa resp. avi, tak buď crashuje quicktime plugin nebo to avi prostě asi taky nepobore. Ve výsledku, když chci MovieTexture u té asset store appky nastavit nějaké médium, tak je políčko needitovatelné a tlačíko u něj dává sice nabídku možných médiích ale je prázdná :)

    Procházel jsem net a vypadá to, že adresá médií sice musí být "Assets/StreamingAssets" ale někde na stackoverflow psali, že jim pomohlo ho přejmenovat na "Streaming Assets" a jinde, že se musí jmenovat jakkoliv jinak než "StreamingAssets", že je tam asi bug v unity. Aby té zmatenosti okolo nebylo málo :-)

    Máte k tomu pouštění videí nějaké tipy? Našel jsem různé tutoriály na youtube, ale tam se problémy s tím vůbec nezabývají. Asi ještě zkusím realizovat to čistě sám přes C# s defaultními komponentami, jak vysvětloval někdo na youtube v návodu, ale imho to nevyřeší tem problém, jak tam namapovat ten video soubor, protože co jsem koukal, se ta free komponenta moc neliší od použití normální movie textury.

    mám QuickTime 7.7.9
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam