• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    NASA
    NASA --- ---
    GREATDRAKE: Já mám model s kostrou, to je navázané na Kinect.
    To funguje - úhly i pozice jednotlivých kloubů počítá ten skript pro Kinect.
    Mám tedy kloub (joint) třeba Shoulder a pro něj mám quaternion s úhlem (lokální i globální) a pozici kloubu.
    Teď mě napadá, že vlstně by mi síš mohl pomoci ten globální úhel. Lokální vychízí z předchozího kloubu.
    Tím pádem při rotaci v ose o 180 st. je to všechno obráceně. Ale globálně by to mělo sedět.
    Vlastně v tom zase hraje roli to, že když se ten člověk předkloní, tak se to musí přepočítat...
    Grrr

    Tohle umí (mimo jiné) ten skript ke Kinectu:
    public Vector3 GetJointPosition(uint UserId, int joint)
    public Vector3 GetJointLocalPosition(uint UserId, int joint)
    public Quaternion GetJointOrientation(uint UserId, int joint, bool flip)
    public Quaternion GetJointLocalOrientation(uint UserId, int joint, bool flip)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    NASA: tohle se standardně řeší násobením matic. Brát to takhle, tak se z toho brzo zblázníš :)

    Máš jednu matici pro paňácu, která určuje jeho pozici a rotaci v globálních koordinátech. A pak pro každý kloub, se kterým chceš pracovat používáš matici určující relativní pozici a rotaci daného kloubu v lokálních koordinátech. Tedy skelet, se kterým hýbeš máš podobně udělaný "skelet" z matic a toho jak jsou na sebe závislé.
    Tzn. když máš matici pro rameno a matici pro loket a zápěstí - stačí ti pak pronásobit tu matici kosti ramení a pohneš si celou rukou (neb v těch zbylých dvou už je jen relativní posun a relativní rotace loket vs rameno a zápěstí vs loket.

    Ta matematika za tím (jak udělat transformační matici z eulerovo úhlů a vektoru, případně jak to celé převádět na quaterniony) není triviální, ale zas je na to už celkem dost knihoven tam venku.
    NASA
    NASA --- ---
    Sakra, ono to bude ještě horší - stejně moc nevím, jak z toho dostat ty polohy...
    Potřebuju třeba levou ruku, že je předpažená v úhlu 40 stupňů (0 je ruka volně dolů).
    Nebo že je pravá ruka upažená vodorovně (90 stupňů).
    Pak úhel v lokti asi tímhle výpočtem. Zápěstí - další prekérka :-(
    Netušíte pls někdo?
    Napadlo mě udělat fiktivní roviny, do kterých budu promítat ty vektory a z toho to spočítám,
    ale teď se mi to v hlavě motá, jdu si udělat 3D model ze sirek :-)
    Kdyby někdo tušil - googlil jsem až moc, ale asi blbě...
    MATHEW_ER
    MATHEW_ER --- ---
    NASA: kdyz od tech krajnich bodu odectes ten prostredni, zbydou ti v podstate 2 vektory, mezi kteryma chces spocitat uhel. Nejsem zrovna matematik, ale google me pak navedl treba sem.
    NASA
    NASA --- ---
    Zdravím, trošku jsem se přecenil a pan Pythagors mě dostává do úzkých, potřebuju pomoc...
    A časově pochopitelně na prd
    Píšu diplomku a je to o ergonomické analýze - snímám kinectem člověka podle úhlu kostí to počítá nějaké hodnoty. To všechno mám, akorát nevím, jak zjistit ty úhly.
    Z kinectu lezou souřadnice kloubů a úhly - obojí lokální i globální.
    Myslel jsem, že vezmu ten lokánlí úhel, z-hodnotu (třeba) a hotovo, ale tak to nefunguje :-(
    Neřešil jste to někdo?
    Kritické řešení je koupit tohle - https://vitruviuskinect.com/
    ale 100 babek je dost a myslím, že to musí jít ...
    Nepomohl byste mi někdo prosím?
    Asi spíš jde o geometrii - úhel mezi 3 body v 3d prostoru
    Nebo jinak?
    Díky moc
    BYDK
    BYDK --- ---
    Zdravim vsechny Unitytaky. Hledame do tymu samostatneho vyvojare na FPS hru do webGL.
    Unity Game Developer | StartupJobs.cz
    https://www.startupjobs.cz/nabidka/8889/unity-game-developer
    Lide ve firme jsou super. Nechceme zadny hejtery, ale slusne a v pohode lidi. Oceneni na miste. :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    movie texture je naprosto nepouzitelny a jeden z nejvetsich kokotincu v unity... dost me prekvapilo, ze najednou po letech budou mit neco, co je snad pouzitelny...
    APH
    APH --- ---
    GORG
    GORG --- ---
    APH: ok . Toho video playeru jsem si tam všiml, ale nechtěl brát ten soubor, tak jsem si nebyl jistý ,jestli jsem si polepšil :) asi blbý kodek teda
    APH
    APH --- ---
    jo btw ak sa naahodou snazis pouzivat MovieTexture ( alebo ako sa to vola ) tak ten nepouzivaj
    cely point tej bety co sa tyka videa je novy VideoPlayer ( komponent ), ktory movie texturu kompletne nahradza
    APH
    APH --- ---
    video asset bud pretiahnes do sceny a vytvori sa auotmaticky VideoPlayer komponent ( alebo ako sa vola ) a nasetupuje nejake default properties ako napr. default kameru alebo vytvoris GO s komponentom predtym a nastavis rucne
    standarnde ako prakticky so vsetkym
    APH
    APH --- ---
    GORG: bolo by _velmi_ vhodne pretahovat assety priamo do unity
    na filesysteme je vsetko v adreari "Assets" v adresari projektu, ale to ta ako uzivatela ma malo co zaujimat, mimo tohto adresara su assety pre unity celkom nezaujimave, pretoze ich nevidi ( s tym suvisia tie ikonky )
    APH
    APH --- ---
    GORG: h.264 alebo ako sa to vola, theora je fallback sw dekoder
    APH
    APH --- ---
    GORG: nezalezi
    GORG
    GORG --- ---
    A jaké videoformáty to vlastně bere? Pokusy to překonvertovat na doporučovaný formát Theora nějak nebere též
    Měl jsem tam nahraný sample_ipod.mp4, který jsem stáhl někde z applu. Ten jediný funguje (pouze v root adresáři assets). Ostatní se tváří jako situace předtím(nejde myší přiradit video k textuře).
    btw ten jediný soubor tam má v asset manageru u ikonky indikovaný, že je to video (play inkonka)
    už zas uvažuju se vrátit k unrealenginu .. pouštět videa tam bylo snadný. s vr to bylo horší
    GORG
    GORG --- ---
    uf v tomhle ne moc insight videu https://www.youtube.com/watch?v=vjNiFEbRpXM z tuny podobných jsem si (během krátké asi 2 sekundové situace:)) všiml, že týpek má video přímo v adresáři "Assets" a jakoby nic ho tam přesouvá do toho movie texture UI fieldu. Zkusil jsem video přesunout taky do rootu "Assets" a bum funguje to. OMG! :D

    btw zkoušel jsem i spouštět unity v admin módu, nic nepomohlo než teď to přesunout do "Assets". možná nějaký problém s přístupovými právy windows k tomu adresáři?
    GORG
    GORG --- ---
    jo a je to free verze unity.. jestli na tom nějak záleží
    GORG
    GORG --- ---
    APH: u té bety je koukám stejný problém. nevím, jestli něco dělám špatně, ale UI editoru neumožňuje zvolit avi, mp4 resp. žádný asi formát videa. Při drag and drop to ukazuje škrtnutou ikonku a v seznamu se nic neukazuje.
    Popravdě nějak nejsem zatížený na žádný typ formátu videa.. spíš ať to nějaký umí :)
    Viděl jsem v obchodu prodávat nějakou univerzální knihovnu na pouštění videa za 50$, ale nevím, jestli to něco řeší

    Jinak je zajímavý, jak snadno se v tom dělají jiný věci. Jinak mám windows10
    APH
    APH --- ---
    APH: posledna je b3 ako som teraz zistil + https://docs.google.com/.../12SY8OIHHVOFY7XncXre8KNBmstpB4Q9JQBTze9-X3Ag/edit#heading=h.vocsx5e2fhh4
    - je to iny - znacne zredukovany - docs draft ako som videl predtym, ale snad je to pochopitelne ( neviem, preco z beta dokumentacie linkuju toto a nie manual, kt. som videl predtym a v kt bolo popisane podrobne workflow )
    APH
    APH --- ---
    GORG: vyskusaj betu 5.6, ktora ma novy video player - nefunguje uplne vsetko ( neviem, ci uz v b2 ide napr. zvuk ), nepouziva quicktime, kodeky podla platformy a vie streamovat
    z 3 videi mi slo v b1 1, takze je sanca, ze sa, co sa tyka formatov, trafi 0)
    std lokacia/adresar na pristup na filesystem sa v projekte naozaj vola 'StreamingAssets', nijak inak
    GORG
    GORG --- ---
    Ahoj, po čase vracím k Unity něco zkusit ve VR, a první co jsem zkusil bylo vrazit tam nějaký video přehrávač. Zkusil jsem jeden free z asset storu, ale nefungují ani jejich sample scény. Vypadá to, že je problém při samotném importu médií. Když zkouším nějaká svá mp4 videa resp. avi, tak buď crashuje quicktime plugin nebo to avi prostě asi taky nepobore. Ve výsledku, když chci MovieTexture u té asset store appky nastavit nějaké médium, tak je políčko needitovatelné a tlačíko u něj dává sice nabídku možných médiích ale je prázdná :)

    Procházel jsem net a vypadá to, že adresá médií sice musí být "Assets/StreamingAssets" ale někde na stackoverflow psali, že jim pomohlo ho přejmenovat na "Streaming Assets" a jinde, že se musí jmenovat jakkoliv jinak než "StreamingAssets", že je tam asi bug v unity. Aby té zmatenosti okolo nebylo málo :-)

    Máte k tomu pouštění videí nějaké tipy? Našel jsem různé tutoriály na youtube, ale tam se problémy s tím vůbec nezabývají. Asi ještě zkusím realizovat to čistě sám přes C# s defaultními komponentami, jak vysvětloval někdo na youtube v návodu, ale imho to nevyřeší tem problém, jak tam namapovat ten video soubor, protože co jsem koukal, se ta free komponenta moc neliší od použití normální movie textury.

    mám QuickTime 7.7.9
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    JAACOB: to je relativne bezny...
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    Kdyz vam v Unity crashne i crash report, vite, ze dnesek bude dlouhej den...
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    argh... uklikl jsem se a smazal, takze znovu a strucne.

    Social - bez vetsich problemu, bez pluginu (oproti ps a hlavne xboxu pohoda jazz) - ukladam si achievementy ktere se nepovedlo odeslat a pri dalsim startu atd to zkousim znovu.

    OBB - musis si napsat podporu na downloader - pouzivam plugin
    Asset Store
    https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/3189

    proste musis v prvni scene zavolat, zkontrolovat, stahnout, az pak pustit hrace dal.
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    Jo a este jedna vec, ked nahram nove APK, musim v game serivces linknut novu app, ze?
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    TOMAS3333: predpokladal som ze proste ked kontrolujem ci je user authenticated tak to bude fungovat ak sa nahodou neprihlasi. Ale ocividne nie... Napriklad po konci kola ked chcem odoslat achievement, skontrolujem ci je user authenticated a ked jo tak poslem progress. Mno, lenze to nefunguje lebo sa hra zasekne - ako to mam debugovat z androidu? Z adb logcat toho vela vycitat neviem, hlavne neviem co hladat. Moze byt problem v tom ze skusam build rovno na androide bez otho aby som ho publsihoval do alphy cez dev console? Ale v tom pripade by som cakal ze sa to maximalne tak neautentifikuje a nebude to nic skusat posielat...
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    ten android ma zabije... Mam par otazok, prva hra, prvykrat to buildim pre android apod...

    Na pc vsetko krasne funguje, ale samozrejme chceme achievementy a cloud save a podobne sracky. Takze som nasiel plugin, ktory to vraj vsetko robi a podla prikladov to vyzera pekne jednoducho
    GitHub - playgameservices/play-games-plugin-for-unity: Google Play Games plugin for Unity
    https://github.com/playgameservices/play-games-plugin-for-unity

    Potom som teda zistil ze Unity ma nejaky Social interface, chapem spravne ze to je proste len interface a ten plugin ho rozsiruje aby to vsetko fungovalo? Lebo teda dokumentacia k tomu je taka ze pod na mna z boku...

    Kazdopadne achievementy som nejak podla toho prikladu na githube zalozil, dokonca mame publikovane APK v alphe. Teda, najprv samozrejme treba rozdelit apk, lebo >100MB je too much, takze mame OBB. Zaskrtol som ten checkbox v Unity, mam 2 subory, nahral som to vsetko pekne krasne... a cakam ze to bude fungovat. No, niekde funguje niekde nie. U mna na mobile nefunguje, prihlasm sa do Play a potom cierna obrazovka, nenacita sa ani prva scena - da sa to nejak rozumne debugovat kvoli comu to je? Build trva vzdy pol hodinu takze kym to nahram na mobil po nejakej zmene... Ale robi to ten login, k tomu som sa dopracoval, neviem preco.

    Vyzera to u mna takto:
    
            PlayGamesClientConfiguration config = new PlayGamesClientConfiguration.Builder()
                .EnableSavedGames()
                .Build();
    
            PlayGamesPlatform.InitializeInstance(config);
            PlayGamesPlatform.DebugLogEnabled = Application.isEditor;
            PlayGamesPlatform.Activate();
    
            Settings = new Settings();
            Progress = new Progress();
            Achievements = new Achievements();
    
            Social.localUser.Authenticate((bool success) => {
                if (success)
                {
                    //Achievements.Load();
                }
            });
    


    kde Settings, Progress a Achievements su moje classy, ktore so Social nekomunikuju (Achievementy jo, ale az v tom zakomentovanom loade, a vsetko co ten load robi je ze stiahne aktualny progress).

    A potom ten load/save. Pochopil som to tak, ze ked to nema internet, tak si to ulozi progress lokalne a potom ho bude synchronizovat. Ale na to musi byt aj tak inicializovany Play, ze? Takze si musim ukladat progress na PC (pre test) aj tak lokalne, takze mam 2 rozne savy, je to tak? Alebo si musim ukladat lokalne aj pri vypnutom nete na Androide?

    A jak vlastne funguje ten OBB? Niekde som cital ze musim urobit vlastny load, niekde pisu ze to netreba ze sa to z Google Play stiahne automaticky. Musim to nejak riesit?

    A to ani nehovorim jaka sracka je ten publishing na Google Play, preco sa tam vsetko musi zadavat 2x? Raz pre app, raz pre services? Aaargh
    PUSSY_POWER
    PUSSY_POWER --- ---
    JAACOB: Koukám, že tam máte také jednu přednášku. Snad se to teda ve čtvrtek v Infinity moc neprotáhne a vstanu nějak rozumně:-)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    ja to zvazoval, ale asi nic, jsem lenivy tahnout do prahy :)
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    PUSSY_POWER: za me taky první. Jsem zvědavej, ale po Unitu toho až tak moc nečekám...uvidíme.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam