• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    NASA
    NASA --- ---
    GREATDRAKE: Já mám model s kostrou, to je navázané na Kinect.
    To funguje - úhly i pozice jednotlivých kloubů počítá ten skript pro Kinect.
    Mám tedy kloub (joint) třeba Shoulder a pro něj mám quaternion s úhlem (lokální i globální) a pozici kloubu.
    Teď mě napadá, že vlstně by mi síš mohl pomoci ten globální úhel. Lokální vychízí z předchozího kloubu.
    Tím pádem při rotaci v ose o 180 st. je to všechno obráceně. Ale globálně by to mělo sedět.
    Vlastně v tom zase hraje roli to, že když se ten člověk předkloní, tak se to musí přepočítat...
    Grrr

    Tohle umí (mimo jiné) ten skript ke Kinectu:
    public Vector3 GetJointPosition(uint UserId, int joint)
    public Vector3 GetJointLocalPosition(uint UserId, int joint)
    public Quaternion GetJointOrientation(uint UserId, int joint, bool flip)
    public Quaternion GetJointLocalOrientation(uint UserId, int joint, bool flip)
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    NASA: tohle se standardně řeší násobením matic. Brát to takhle, tak se z toho brzo zblázníš :)

    Máš jednu matici pro paňácu, která určuje jeho pozici a rotaci v globálních koordinátech. A pak pro každý kloub, se kterým chceš pracovat používáš matici určující relativní pozici a rotaci daného kloubu v lokálních koordinátech. Tedy skelet, se kterým hýbeš máš podobně udělaný "skelet" z matic a toho jak jsou na sebe závislé.
    Tzn. když máš matici pro rameno a matici pro loket a zápěstí - stačí ti pak pronásobit tu matici kosti ramení a pohneš si celou rukou (neb v těch zbylých dvou už je jen relativní posun a relativní rotace loket vs rameno a zápěstí vs loket.

    Ta matematika za tím (jak udělat transformační matici z eulerovo úhlů a vektoru, případně jak to celé převádět na quaterniony) není triviální, ale zas je na to už celkem dost knihoven tam venku.
    NASA
    NASA --- ---
    Sakra, ono to bude ještě horší - stejně moc nevím, jak z toho dostat ty polohy...
    Potřebuju třeba levou ruku, že je předpažená v úhlu 40 stupňů (0 je ruka volně dolů).
    Nebo že je pravá ruka upažená vodorovně (90 stupňů).
    Pak úhel v lokti asi tímhle výpočtem. Zápěstí - další prekérka :-(
    Netušíte pls někdo?
    Napadlo mě udělat fiktivní roviny, do kterých budu promítat ty vektory a z toho to spočítám,
    ale teď se mi to v hlavě motá, jdu si udělat 3D model ze sirek :-)
    Kdyby někdo tušil - googlil jsem až moc, ale asi blbě...
    MATHEW_ER
    MATHEW_ER --- ---
    NASA: kdyz od tech krajnich bodu odectes ten prostredni, zbydou ti v podstate 2 vektory, mezi kteryma chces spocitat uhel. Nejsem zrovna matematik, ale google me pak navedl treba sem.
    NASA
    NASA --- ---
    Zdravím, trošku jsem se přecenil a pan Pythagors mě dostává do úzkých, potřebuju pomoc...
    A časově pochopitelně na prd
    Píšu diplomku a je to o ergonomické analýze - snímám kinectem člověka podle úhlu kostí to počítá nějaké hodnoty. To všechno mám, akorát nevím, jak zjistit ty úhly.
    Z kinectu lezou souřadnice kloubů a úhly - obojí lokální i globální.
    Myslel jsem, že vezmu ten lokánlí úhel, z-hodnotu (třeba) a hotovo, ale tak to nefunguje :-(
    Neřešil jste to někdo?
    Kritické řešení je koupit tohle - https://vitruviuskinect.com/
    ale 100 babek je dost a myslím, že to musí jít ...
    Nepomohl byste mi někdo prosím?
    Asi spíš jde o geometrii - úhel mezi 3 body v 3d prostoru
    Nebo jinak?
    Díky moc
    BYDK
    BYDK --- ---
    Zdravim vsechny Unitytaky. Hledame do tymu samostatneho vyvojare na FPS hru do webGL.
    Unity Game Developer | StartupJobs.cz
    https://www.startupjobs.cz/nabidka/8889/unity-game-developer
    Lide ve firme jsou super. Nechceme zadny hejtery, ale slusne a v pohode lidi. Oceneni na miste. :)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    movie texture je naprosto nepouzitelny a jeden z nejvetsich kokotincu v unity... dost me prekvapilo, ze najednou po letech budou mit neco, co je snad pouzitelny...
    APH
    APH --- ---
    GORG
    GORG --- ---
    APH: ok . Toho video playeru jsem si tam všiml, ale nechtěl brát ten soubor, tak jsem si nebyl jistý ,jestli jsem si polepšil :) asi blbý kodek teda
    APH
    APH --- ---
    jo btw ak sa naahodou snazis pouzivat MovieTexture ( alebo ako sa to vola ) tak ten nepouzivaj
    cely point tej bety co sa tyka videa je novy VideoPlayer ( komponent ), ktory movie texturu kompletne nahradza
    APH
    APH --- ---
    video asset bud pretiahnes do sceny a vytvori sa auotmaticky VideoPlayer komponent ( alebo ako sa vola ) a nasetupuje nejake default properties ako napr. default kameru alebo vytvoris GO s komponentom predtym a nastavis rucne
    standarnde ako prakticky so vsetkym
    APH
    APH --- ---
    GORG: bolo by _velmi_ vhodne pretahovat assety priamo do unity
    na filesysteme je vsetko v adreari "Assets" v adresari projektu, ale to ta ako uzivatela ma malo co zaujimat, mimo tohto adresara su assety pre unity celkom nezaujimave, pretoze ich nevidi ( s tym suvisia tie ikonky )
    APH
    APH --- ---
    GORG: h.264 alebo ako sa to vola, theora je fallback sw dekoder
    APH
    APH --- ---
    GORG: nezalezi
    GORG
    GORG --- ---
    A jaké videoformáty to vlastně bere? Pokusy to překonvertovat na doporučovaný formát Theora nějak nebere též
    Měl jsem tam nahraný sample_ipod.mp4, který jsem stáhl někde z applu. Ten jediný funguje (pouze v root adresáři assets). Ostatní se tváří jako situace předtím(nejde myší přiradit video k textuře).
    btw ten jediný soubor tam má v asset manageru u ikonky indikovaný, že je to video (play inkonka)
    už zas uvažuju se vrátit k unrealenginu .. pouštět videa tam bylo snadný. s vr to bylo horší
    GORG
    GORG --- ---
    uf v tomhle ne moc insight videu https://www.youtube.com/watch?v=vjNiFEbRpXM z tuny podobných jsem si (během krátké asi 2 sekundové situace:)) všiml, že týpek má video přímo v adresáři "Assets" a jakoby nic ho tam přesouvá do toho movie texture UI fieldu. Zkusil jsem video přesunout taky do rootu "Assets" a bum funguje to. OMG! :D

    btw zkoušel jsem i spouštět unity v admin módu, nic nepomohlo než teď to přesunout do "Assets". možná nějaký problém s přístupovými právy windows k tomu adresáři?
    GORG
    GORG --- ---
    jo a je to free verze unity.. jestli na tom nějak záleží
    GORG
    GORG --- ---
    APH: u té bety je koukám stejný problém. nevím, jestli něco dělám špatně, ale UI editoru neumožňuje zvolit avi, mp4 resp. žádný asi formát videa. Při drag and drop to ukazuje škrtnutou ikonku a v seznamu se nic neukazuje.
    Popravdě nějak nejsem zatížený na žádný typ formátu videa.. spíš ať to nějaký umí :)
    Viděl jsem v obchodu prodávat nějakou univerzální knihovnu na pouštění videa za 50$, ale nevím, jestli to něco řeší

    Jinak je zajímavý, jak snadno se v tom dělají jiný věci. Jinak mám windows10
    APH
    APH --- ---
    APH: posledna je b3 ako som teraz zistil + https://docs.google.com/.../12SY8OIHHVOFY7XncXre8KNBmstpB4Q9JQBTze9-X3Ag/edit#heading=h.vocsx5e2fhh4
    - je to iny - znacne zredukovany - docs draft ako som videl predtym, ale snad je to pochopitelne ( neviem, preco z beta dokumentacie linkuju toto a nie manual, kt. som videl predtym a v kt bolo popisane podrobne workflow )
    APH
    APH --- ---
    GORG: vyskusaj betu 5.6, ktora ma novy video player - nefunguje uplne vsetko ( neviem, ci uz v b2 ide napr. zvuk ), nepouziva quicktime, kodeky podla platformy a vie streamovat
    z 3 videi mi slo v b1 1, takze je sanca, ze sa, co sa tyka formatov, trafi 0)
    std lokacia/adresar na pristup na filesystem sa v projekte naozaj vola 'StreamingAssets', nijak inak
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam