• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BYDKUNITY 3D
    * Unity 3D *
    =========
    RECOMANDED version : 2019.4.X
    ( dont have reordable list, arrays, etc.. but isnt laggy )

    Great community, tutorials and many assets for all.

    * CodeMonkey tutorials *
    https://www.youtube.com/channel/UCFK6NCbuCIVzA6Yj1G_ZqCg

    * Core *
    Unity Real-Time Development Platform | 3D, 2D, VR & AR Engine
    http://unity3d.com
    http://infiniteunity3d.com

    * Tutorials *
    https://twitter.com/SebastianLague
    https://www.youtube.com/user/Brackeys
    Unity C# and Shader Tutorials
    https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
    JacksonDunstan.com
    https://jacksondunstan.com/

    * Assets *
    Humble Bundle | game bundles, book bundles, software bundles, and more
    https://www.humblebundle.com/

    * Library Unity tools *
    GitHub - zalo/MathUtilities: A collection of some of the neat math and physics tricks that I've collected over the last few years.
    https://github.com/zalo/MathUtilities

    * Audio systems explain *
    Blog - John Leonard French
    https://johnleonardfrench.com/articles/10-unity-audio-tips-that-you-wont-find-in-the-tutorials/

    * Recommended *
    https://twitter.com/AlanZucconi
    https://twitter.com/OskSta
    https://twitter.com/minionsart /
    https://www.patreon.com/posts/tutorial-list-10663597

    Jakou Unity verzi pouzivate?

    4 hlasy od 4 respondentů

    rozbalit záhlaví
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    SHIGORBIRDMAN: Poprve ne, ale tentokrat jsem se opravdu potopil az po usi do hoven.. :)

    Nepochopim celou tunu veci kolem serializace. Namatkou:
    Proc vlastne nefungujou Dictionaries?
    Proc jedine rozumne editovatelne objekty musi byt Unity.Objecty (ScriptableObject)?
    Proc kdyz uz musim na rozumny editor pouzivat ScriptableObjekty, tak proc nemuzou byt ScriptableObjecty nested?
    Proc kdyz kurva Unity dokaze pro ScriptableObject-nested Serializable classu automaticky vytvorit editor, proc dorite neumi udelat simple editor pro jednoduchou Serializable classu bez scriptable objectu? Kdyz uz, tak proc jedine pres retardovane PropertyDrawers a jine vyfikundace?
    Proc proste nemuzu vytvorit SerializedObject z jakekoliv Serializable classy?
    Proc dela takove problemy generika u ScriptableObjects?
    Proc si kurva Unity nedokaze zapamatovat a spravne seserializovat typ podedene classy, kdyz clovek pouzije polymorfismus? [OMG!?]
    Proc do rite kdyz uz si budu ladit nejakou serializaci pres ISerializationCallbackReceiver, tak proc se editor snazi serializovat prakticky nonstop omg...i treba pri prekreslovani layoutu nebo jezdeni mysi do okna/z okna editoru!?
    Proc kurva kdyz chci nakrasne vytvorit Editor.Create pro nejaky ScriptableObject, tak mam moznost leda zavolat OnInspectorGUI, ktery bude vykreslovat CustomEditor anebo DrawDefaultInspector, ktery je schopny trasovat pripadne zmeny (podobne jako Begin/EndChangeCheck). To si kurva musim nejake "IsDirty" posilat sam pres Editor, ktery si stejne musim pro kazdou classu nakonec napsat sam?

    Jsem za vikend fakt zestarl aspon o pulrok. Jakoze ja ty zakladni srance kolem serializace znam, ale vzdycky si rikam, ze prece nebudu cely navrh dat prizpusobovat retardovane serializaci a ze to pujde nejak ohnout. Jako ono to treba i jde, ale clovek skonci s totalne dohackovanou srackou, ve ktere se za chvilku i prestane orientovat jen proto, ze si dovolil udelat datovou konfiguraci pekne OOP...

    Uplne jsem citil to zoufalstvi, kdyz jsem narazil na plugin od paska [Vexe], ktery dokazal serializovat fakt "vsechno", ale borec se na to nakonec stejne vykaslal a mam pocit, ze i kvuli tem vsem issues, ktere musel s Unity resit, se nakonec obratil na viru, ze nas spasi uz jedine proceduralni programovani... :)

    Fakt uplne nejdebilnejsi na tom je (jako i na tune dalsich Unity "featur"), ze si tim proste musi fakt uplne kazdej projit a trochu u toho zesedivet. Tolik promrhaneho casu kvuli serializaci, kvuli retardovaneho GUI, kvuli zmrsene AssetDatabase a Resourcu a janevimcemu jeste...
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    JAACOB: na to jsi narazil az ted? tohle je bohuzel jedna z pojebanych veci uz od zacatku a neverim, ze to kdy spravi :/ Data tohohle typu, kde to jde (tj kde nepotrebuju odkazy na nejake unity objekty) radeji serializuju externe pres json nebo xml.

    (kdyz jsem do toho vrazil rypakem poprve, taky jsem vytekl)
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    <rant>Lidi, co maji na svedomi serializaci v Unity, bych nechal vyklestit, aby se uz nerozmnozovali!!!</rant>

    Kdo si s tim jeste neuzil dost, tak protip - nepouzivejte pro svoje editory uvnitr ScriptableObjectu Serializable classes + polymorfizmus. Usetrite si hodne trapeni...
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    JAACOB: heh... a ja stravil o vanocich par dni updatem sveho stareho poly editoru pro unity, protoze jsem si chtel s necim hrat... prave na polybuilder a par dalsich jsem se koukal a premyslel, jestli je nekoupit a nezmodovat, misto abych fixoval / prepisoval stary kod :)
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    BYDK: no jde hlavne o nejaky rapid prototyping. Povazoval jsem za uplne tristni fakt, ze v Unity proste nesla naklikat a treba jen obarvit nejaka zakladni geometrie (aspon ja - odchovanej Worldcraftem resp. Hammerem pro tvorbu map do Halfa/CSka). V Unity mas cube, plane, sphere, capsule a terrain a skoncils, nenatahnes ani otexturovanou zed bez krkolomneho scalovani materialu a podobne. Tohle tam melo byt uz par let. Osobne jsem si s Protools chvilku hral a jsou proste supr, verim ze pro indie/lowpoly hricky dokonce uplne staci co do tvorby levelu/assetu a clovek se ani nemusi ucit blendery a podobne.
    BYDK
    BYDK --- ---
    JAACOB: To zni dost dobre. Chvilu jsem s tim delal a je to super. Urychli to praci a dost veci muze udelat i programator, kdyz potrebuje nejaky ty placeholdery. :)
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    Trikrat hura hura hura! (uz bylo na case!)
    ProBuilder joins Unity offering integrated in-editor Advanced Level Design – Unity Blog
    https://blogs.unity3d.com/...uilder-joins-unity-offering-integrated-in-editor-advanced-level-design/
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    A navazu - tohle je bozi blog... (nejen unity...obecne)
    Red Blob Games
    https://www.redblobgames.com/
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    Resim si ted doma nejake experimenty s procedural generation a musim rict, ze tenhle typek ma bozi tutorialy. Je to vsechno vicemene basic, mel by to byt schopny pojmout relativni zacatecnik. Vsechno ma pekne vysvetlene, clovek vi co dela a proc:
    Sebastian Lague - YouTube
    https://www.youtube.com/channel/UCmtyQOKKmrMVaKuRXz02jbQ
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    SLL_QUY: Jen jsem chtel rict, ze tohle fakt neni hra.. Velky hry jako to vypada se co se tyce no-inhose enginu delaj na Urealu 4, na par na CryEnginu, na Unity se delaj porad jen mensi veci, aspon podle jejich showcasu, co sem vcera po delsi dobe kontroloval..

    Neznam aktualni stav Unity, tak nevim jestli je to proto, ze maj ma naprosto zasadni vykonostni problemy a nedodelky nebo je to proto, ze oprava trvala prilis dlouho a tak vsichni ztratili trpelivost.
    RUTHAN
    RUTHAN --- ---
    SLL_QUY: Tak tohle neni hra, tohle je jen reklama, grafici jsou casto pro nejaky vizuializace zvykly delat jeste s hornima vecma (Blender, Autodesk kramy pro videa), nez jsou herni enginy.. Unity melo pekny videa, od nejakyho speciolovazany studia uz nekolikrat a nic to neznamena.. Je to jen pekna nalepka na to jejich enginovym jogurtu..
    BYDK
    BYDK --- ---
    Takhle budou za pár let vypadat hry. Unity je v nejlepší formě - Cnews.cz
    https://www.cnews.cz/...-book-of-the-dead-demo?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
    BRENMCGUIRE
    BRENMCGUIRE --- ---
    SLL_QUY: Je to moc pěkné, jen tak přemýšlím z mého poledu je to už takové moc na počítačové hraní a asi spíše ideální pro VR.
    Jako krásně se na to kouká a přemýšlím o tom jak jsou asi jednotlivé části dělány a spojovány. Jen jak říkám pro mě je to už asi možná moc graficky dokonalé.

    A také by mě i zajímal výsledek - velikost, jaký HW to potřebuje krmit a jak velké to bude. Stále se mi nezdá že na takovéhle věci je Unity3D jako ideální nástroj. I když mě neustále překvapuje co vše se dá na unity vytvořit. I když jak se pak dočítám vlastně to už ani není čisté unity ale modifikované či upravené. Jako jsem se dočetl třeba o Albionu.

    Apropo co říkáte na zpoplatnění colabu?
    SLL_QUY
    SLL_QUY --- ---
    Book of the Dead - Unity Interactive Demo - Realtime Teaser
    https://www.youtube.com/watch?v=DDsRfbfnC_A
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    Kolega z prace se ucastni Unity NEONu, myslim si, ze jeho entry je povedena zalezitost. Mrknete, pripadne mu nacpete aspon like / share, jestli se vam bude libit.
    Homecoming - Unity Connect
    https://connect.unity.com/p/homecoming?signup=true

    Finalni 4K submission:
    Homecoming - Pavel Koten - Neon Challenge Final Submission
    https://www.youtube.com/watch?v=0ao7goZ8F4U
    BYDK
    BYDK --- ---
    BRENMCGUIRE: Ahoj, tohle se mi stalo, kdyz jsem delal build pro WebGL. Musi se prenastavit format textury pro skybox a pak to jede. :)
    BRENMCGUIRE
    BRENMCGUIRE --- ---
    Ahoj stal se nám v takový problém.
    V editoru ok ale po buildu máme černý skybox. netuší náhodou někdo kde by mohl být problém?
    Na unity jsem našel dotazy ale nikdo tam nenašel/nedal řešení.
    Skybox is fine in editor, black on build - Unity Answers
    https://answers.unity.com/questions/1012916/skybox-is-fine-in-editor-black-on-build.html
    INITI
    INITI --- ---
    Ahoj, na obcasnou vypomoc hledame programatora a herniho grafika v UNITY. Jsme mlada firma s hlavnim zamerenim na interaktivni instalace ve verejnem prostoru. V posledni dobe se zvedl zajem o nase originalni reseni virtualnich her, ktere pomoci projekce prenasime do realneho prostredi.
    viz ukazky:
    https://vimeo.com/201169087
    https://vimeo.com/210286293
    https://vimeo.com/166247151
    a zatim privatni ukazka ze hry, kterou jsme meli moznost prezentovat na konferenci Siggraph 2017 v L. A.
    https://youtu.be/1-gUZM4n2Pw

    Vznika tak obrovska interaktivni stena s vicero moznostmi vyuziti. Velikost multitouchove plochy je neomezana stejne jako pocet hracu v jeden moment. Kdyby vas to nekoho zaujalo a mel vysse uvedenou odbornost, tak me, prosim, poslete par radku o sobe + vase portfolio sem do zprav nebo na info@initi.org
    Predem diky!

    Vice o nas na
    www.initi.org
    www.facebook.com/INITI.org
    CHEMIX
    CHEMIX --- ---
    BYDK: imho nic :) cokoli navic je bonus
    BYDK
    BYDK --- ---
    CHEMIX: No nejak se nikdo nehrne. :) Co to obnasi?
    CHEMIX
    CHEMIX --- ---
    Ahoj, s unity aktivne nedelam, delam si poradek v aktivitach a dospel jsem ze by bylo ferove predat auditko do spravcovstvi nekomu kdo je vic unity nez ja :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam