ROLAND: 30 kilaku x 30 kilaku, realisticke vzdalenosti a rychlosti budou problem. vzdalenost 30 kilometru od nuly uz ti muze vyvolavat viditelne potize kvuli floatum (trepani veci - u dead effectu jsme kvuli tomu museli presouvat vsechny levely rozumne do nuly, protoze pokud byl level par kilaku od nuly, vznikaly viditelne artefakty). vyzkousej, uvidis, ale pocitej s tim, ze problemy se muzou vyskytovat. hlavne nezapomenout na vsechny rychle veci nastavit continuous dynamic detekce kolizi - jinak ti lod klidne proleti jinou lodi a i terenem (pokud to neni standardni heightmap teren z unity, ktery je ale dost nepouzitelny) - nebo dostane pri reseni kolize nesmyslne velke hodnoty, roztoci se ti a rozpadne, nebo dokonce rovnou zmizi, protoze nekde proleze infinity nebo NaN.
Ad Unreal - viz ten elaborat, co jsem tu psal driv. Jsou veci, ve kterych je unreal viditelne a nekdy i citelne lepsi nebo aspon jsou, kdezto v unity je to napis si sam / kup si middleware a doufej ze bude pouzitelny (vykon, garbage collector, polyformni serializace, takze neni potreba resit slozitejsi data externe pres json/xml, multiplayer, ktery je ted v unity hodne spatny, streamovani...). Ale spousta veci je fakt mnohem horsi. Rvani si vlasu kvuli problemu zpusobeny nejakym black magic deep inside byly v unity caste, ale u unrealu mas jedno jedine plus - mas zdrojaky a hypoteticky si to muzes najit a opravit sam (good luck). Zazdene potize, obsolete veci, veci co najednou nefungujou, stare postupy nalezene na answers, ktere uz ale dva tri roky neplati, i oficialni rady a samply, ktere nefunguji... je i v unrealu.
Pricetny engine... uz chut psat si (zase) vlastni znamena, ze se projevuje moje nepricetnost :D Udelat rozumnou fyziku, na tom jsem zabil hezkych par mesicu, prestoze jsem to delal maximalne primitivnim zpusobem, aby to fungovalo rozumne rychle a ne uplne blbe - a pak jsem zacal delat s unity a zjistil, ze physx je taky impulse based a dela uplne stejne picoviny jako to moje :D
(defakto jediny duvod, proc s tim uz zase koketuju je to, ze neexistuje engine, co by umel veci, ktere bych na jeden svuj experimentik potreboval... jinak bych si celkem s jistotou hral s unity, protoze afaik porad neexistuje lepsi system na rychle iterovani a programatorske experimenty)